کد خبر: ۳۹۲۳۳۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
برخي موادغذايي مي توانند به سلامت مغز ما كمك زيادي كنند و با افسردگي و زوال عقل مبارزه كنند با استفاده از اين مواد غذايي مي توانند به تقويت هوش و حافظه خود كمك كنيد تن ،اسفناج،غلات ،بلوبري و گردو از بهترين مواد خوراكي در اين زمينه هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، برخي موادغذايي مي توانند به سلامت مغز ما كمك زيادي كنند و با افسردگي و زوال عقل مبارزه كنند با استفاده از اين مواد غذايي مي توانند به تقويت هوش و حافظه خود كمك كنيد تن ،اسفناج،غلات ،بلوبري و گردو از بهترين مواد خوراكي در اين زمينه هستند.

به خاطر داشته باشيد كه ذهن سالم مي‌تواند متعهد باشد، اوضاع را اولويت‌بندي كند، حواس‌پرتي را از بين ببرد و بر چيزهاي بيخود چيره شود – و همه اين‌ها از رژيم غذايي شما آغاز مي‌شود. بنابراين سعي كنيد از اين به بعد بيشتر بر اين غذاها تمركز كنيد.
حقيقت اين است كه پيدا كردن انگيزه آسان است، اما حفظ آن كار دشواري است، حتي تحت بهترين شرايط ممكن به طرز مضحكي دشوار است. به خاطر همين، سعي كرديم در اينجا به غذاهايي اشاره كنيم كه باعث افزايش تمركز، پول و زمان واكنش شما و نيز كنترل استرس و مبارزه با افسردگي و تشويش مي‌شوند. به خاطر داشته باشيد كه ذهن سالم مي‌تواند متعهد باشد، اوضاع را اولويت‌بندي كند، حواس‌پرتي را از بين ببرد و بر چيزهاي بيخود چيره شود – و همه اين‌ها از رژيم غذايي شما آغاز مي‌شود. بنابراين سعي كنيد از اين به بعد بيشتر بر اين غذاها تمركز كنيد.
1.تُن
تُن 60 درصد از دوز روزانه ويتامين B6 شما را تأمين مي‌كند و تحقيقات زيادي نشان داده كه اين ميزان مي‌تواند انگيزه شما را افزايش دهد. در واقع ميزان كم ويتامين B6 خوراكي به اشكالي از افسردگي تبديل مي‌شود. بايد گفت وقتي افسرده مي‌شويم، چندان كارها را به خوبي به پايان نمي‌رسانيم. اخيرا محققان دانشگاه پزشكي مريلند از ويتامين B6 براي پيشگيري و درمان اختلال كم‌توجهي بيش‌فعالي (ADHD) استفاده كرده‌اند. همانطور كه مي‌دانيد اين اختلال، نوعي اختلال پيشرفته در قالب عدم‌توجه و دقت، بيش‌فعالي و تكانشگري است.
2.اسفناج
محققان دانشگاه پزشكي هاروارد دريافتند كه مصرف سبزيجات برگ‌دار (مانند اسفناج) باعث كُند شدن روند كم شدن قدرت شناختي مي‌شود. اين غذاي محبوبِ شخصيت كارتوني ملوان زبل باعث افزايش قابليت يادگيري و مهارت‌هاي حركتي شده و نيز از مغز در برابر فشار اكسايشي محافظت مي‌كند (اين فشار مي‌تواند سبب بروز بيماري آلزايمر، سندروم خستگي مزمن و زوال عقل شود.)
3.غلات كامل
سواي آنكه كربوهيدراتي پيچيده در افزايش انرژي محسوب مي‌شود، مي‌توان گفت كه سرشار از فوليت است. اين ويتامين B مي‌تواند جريان خون به مغز را افزايش داده و در پاره‌اي مواقع براي درمان افسردگي دوقطبي هم از آن استفاده مي‌شود.
4.بلوبري‌
فرقي نمي‌كند كه در حال تلاش براي افزايش وزن،‌ انگيزه‌تان كم شده و يا ميزان تمركز و تعهدتان را بخواهيد افزايش دهيد، بايد گفت كه بلوبري‌ يكي از قوي‌ترين سلاح‌ها در اين زمينه محسوب مي‌شود. در واقع تحقيقات اخير در اين زمينه نشان مي‌دهد افرادي كه روزانه و به مدت دو هفته يك فنجان بلوبري مي‌خورند، نسبت به افرادي كه آن را نمي‌خورند در آزمون‌هاي كلاسي امتياز بهتري مي‌گيرند و علت آن افزايش سلول‌هاي مغز در ناحيه‌اي از مغز يعني هيپوكامپوس است كه مسئول فعاليت حافظه محسوب مي‌شود.
5. گردوي پيكَن
وقتي بحث حافظه، رشد و تكامل مغز، افسردگي و خستگي بعد از كار در ميان باشد، بايد گفت كه گردوي پيكن تأثير بسيار قابل توجهي دارد و اين به خاطر ميزان كولين موجود در آن است. در واقع، تحقيقات نشان مي‌دهد ورزشكاراني كه حدود 2.8 گرم كولين را ظرف يك ساعت قبل از دويدن مصرف مي‌كنند، نسبت به زماني كه آن را مصرف نمي‌كنند سريع‌تر مي‌دوند.
6.تخم آفتابگردان
افسردگي و بي‌خوابي از بزرگ‌ترين سد ‌راه‌هاي انگيزه شما محسوب مي‌شوند. خوشبختانه شما مي‌توانيد به طور طبيعي با يك مشت تخم آفتابگردان با آنها مبارزه كنيد. چرا؟ چون اين دانه‌هاي كوچك جادويي حاوي آمينواسيدي به نام تريپتوفان هستند كه در مغز به سروتونين تبديل مي‌شود.
7.ماست يوناني
ماست يوناني حاوي آمينواسيدي به نام تيروزين است كه مي‌تواند هم دوپامين و هم نورآدرنالين توليد كند – نورآدرنالين نوعي انتقال‌دهنده عصبي است كه باعث برانگيختن و آمادگي سر و بدن براي حركت و فعاليت مي‌شود. علت انتخاب نوع يوناني آن اين است كه سرشار از پروتئين عضله‌ساز و كلسيم بوده كه باعث ارتقاي كاركرد عصب‌ها مي‌شود.
8.تخم كتان
فرقي نمي‌كند كه بخواهيد تخم كتان را روي اسموتي يا خمير پن‌كيك خود بريزيد، در هر صورت نتايج فوق‌العاده‌اي به همراه خواهد داشت. اين دانه‌هاي فوق‌العاده و عالي باعث افزايش اسيد آلفا-لينولنيك (ALA) مي‌شوند – يك چربي سالم كه باعث افزايش كاركرد قشر مغز و يا ناحيه‌اي از آن مي‌شود كه مي‌تواند اطلاعات حسي را پردازش كند.
9.چاي سبز
بخشي از تلاش براي رسيدن به اهداف، دانستن اين مسئله است كه چه زماني بايد فشار بياويد و چه زماني بايد آرام پيش برويد. يك فنجان چاي سبز مي‌تواند اين كار را انجام دهد و اين به خاطر كاتچين موجود در آن است كه باعث مي‌شود به لحاظ ذهني آرام و خونسرد باشيد. هم‌چنين اين چاي باعث حفظ ديدگاه مثبت در شما شده، قدرت حافظه را افزايش داده و مي‌تواند با خستگي ذهني مبارزه كند و در نهايت ميزان تمركزتان را بالا ببرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها