کد خبر: ۳۹۲۵۲۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
رئيس اتاق بازرگاني تهران با اشاره به اينكه بانك مركزي به‌طوري خزنده در حال بالا بردن نرخ ارز مبادله‌اي به سمت نرخ بازار آزاد است گفت: نرخ واقعي دلار حدود ۴ هزار تومان است و اظهاراتي كه در خصوص نرخ ۹ هزار تومان دلار مطرح مي‌شود، درست نيست.

به گزارش پایگاه 598، مسعود خوانساري در گفت و گو با تسنيم اظهار كرد: دولت در حال بالا بردن آهسته نرخ ارز مبادله‌اي و نزديك كردن تفاوت ميان ارز مبادله اي با ارز بازار آزاد است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه نرخ ارز چه زماني تك‌نرخي خواهد شد افزود: دولت نيز زمان دقيق  اجراي تك‌نرخي شدن ارز را نمي‌داند و تاريخ دقيقي دراين‌ارتباط مشخص نيست، اما قبول كرده‌اند  تا به سمت تك‌نرخي شدن نرخ ارز حركت كنند.

خوانساري خاطرنشان كرد: بخش خصوصي معتقد است كه نرخ ارز بايد بر اساس وضعيت بازار مشخص شود و دراين‌ ارتباط نبايد دخالت داشت و نرخ تعيين كرد.

رئيس اتاق بازرگاني تهران ادامه داد: نرخ ارز بايد در بازار مصرف بر اساس عرضه و تقاضا تعيين شود و بانك مركزي ايران بر اين روند نظارت كند تا از نوسانات آن جلوگيري  به عمل آيد.

وي با اشاره به اينكه قيمت واقعي نرخ ارز در كشور قابل‌محاسبه است، در واكنش به نرخ واقعي 9 هزار توماني دلار در بازار كشور تصريح كرد: تعيين نرخ  9 هزارتوماني براي دلار به‌كل اشتباه است و نرخ ارز حدود 4 هزار تومان است.

بنابراين گزارش، دولت براي تك نرخي شدن نرخ ارز اقداماتي را در دستور كار دارد، به طوري كه نرخ دلار را در سال جاري از 2 هزار و 550 تومان به بيشتر از 3 هزار و 100 تومان افزايش داد.

دولت در ابتدا، شهريورماه را زمان اجراي تك‌نرخي شدن نرخ ارز اعلام كرده بود، اما اين تاريخ به‌پايان سال منتقل شد.

ميان كارشناسان  در خصوص واقعي بودن نرخ فعلي ارز در بازار اختلاف نظر وجود دارد و برخي نرخ واقعي دلار را تا 9 هزار تومان بالا مي‌برند و نرخ فعلي ارز را نتيجه دخالت دولت در بازار مي‌دانند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها