کد خبر: ۳۹۲۶۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
مديرمسئول روزنامه كيهان گفت: خروجي FATF، ورودي داعش است براي اين كه شما خودتان را از اقتدار تهي مي‌كنيد، وقتي كشور از اقتدار خالي شد، تبديل به لقمه‌اي مي‌شويم كه براي بلعيده شدن توسط دشمن آماده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان در دومين جلسه از مجموعه نشست هاي «محاكمه مردم در اعتراض به حقوق‌هاي نجومي»، با بيان اين كه بايد تفسيري از شرايط امروز داشته باشيم تا تابلو و مختصات كنوني خود را ترسيم كنيم، اظهار كرد: براي گمراه نشدن از مسير اصلي بايد سه ويژگي را در خود تقويت كنيم، شناخت نقشه راه، شناخت نقشه راه حريف و مقايسه مواضع و عملكرد دو طرف.

وي با اشاره به وضعيت رسيدگي و برخورد با موضوع حقوق‌هاي نجومي، عنوان كرد: آقاي روحاني كه گفت هيچ‌كدام از اين ها را به دستگاه قضايي نمي‌فرستند و آقاي نوبخت نيز گفتند حضرت آقا تأكيد كردند دنبال حاشيه‌ها نرويد!

طفره رفتن دولت از برخورد با حقوق‌هاي نجومي

شريعتمداري اضافه كرد: حضرت آقا فرمودند دنبال حاشيه‌ها نرويد يعني يك باره كنسرت را مطرح نكنيد تا ذهن‌ها منحرف شود اما در مورد حقوق‌هاي نجومي ‌گفتند خيانت است، هجمه به ارزش هاست و اين افراد لياقت حضور در اين پست ها را ندارند اما دولتي ها خواستند اين‌گونه برداشت كنند.

وي با تأكيد بر لزوم برخورد با دريافت‌كنندگان حقوق‌هاي نجومي، گفت: اين ها بايد به دستگاه قضايي معرفي بشوند، آقاي اژه‌اي نيز گفتند چند پرونده را بررسي مي‌كنيم اما تاكنون هيچ نتيجه ملموس و محسوسي به دست نيامده است.

راه تشخيص خودي از غير خودي

مدير مسؤول روزنامه كيهان بابيان اين كه با بررسي و شناخت نقشه‌هاي راه، مي‌توان سره را از ناسره شناخت، خاطرنشان كرد: امروز جرياني در ميدان است كه غرب از اين جريان به عنوان غريبي كه براي نجات يافتن به هر خس و خاشاكي ممكن است متوسل شود، استفاده مي‌كند.

وي ادامه داد: فضاي غرق مصنوعي را در نظر بگيريد، فرض كنيد كسي را در حالتي از غرق‌شدگي نگه مي دارند، وقتي اين فرد احساس مي‌كند در حال غرق شدن است، دلش مي‌خواهد به هر چيزي چنگ بزند تا زنده بماند، اگر اين جريان را نيز در چنين حالتي قرار دهيم، مي‌خواهد به هر چيزي چنگ بزند و وقتي حريف اين فضا را به وجود مي‌آورد، وسيله متوسل شدن آن جريان را نيز در اختيارش قرار مي‌دهد.

شريعتمداري بابيان اين كه طرف مقابل، ايران را در شرايط عرق مصنوعي قرار داد، گفت: آنان ما را به سمت برجام مي برند و دولت محترم نيز همه نظام و دولت را به وزارت خارجه‌اي تبديل مي‌كند كه تنها يك دستورالعمل تك ماده اي را دنبال مي‌كند و آن دستور كار، مذاكره است.

امتياز نقد داديم و نسيه تحويل گرفتيم

وي با تأكيد بر اين كه با مذاكره و توافق مخالف نيستيم، يادآور شد: ما را به سمت برجام مي برند، قرار است اين برجام فتح الفتوح، آفتاب تابان و بزرگ‌ترين دستاورد قرن باشد و همه تحريم‌ها را حل كند اما چندين ماه گذشته و چنين اتفاقي نيفتاده، يعني ما امتيازات نقد را داده ايم و وعده‌هاي نسيه گرفتيم.

شريعتمداري بابيان اين كه رفع تحريم‌ها در يك روز و ساير دستاوردهايي كه مدعي آن بودند، محقق نشد، خاطرنشان كرد: همان وعده‌هاي نسيه را هم يكي‌يكي دبه درمي‌آورند.

خروجي FATF، ورودي داعش است

نماينده ولي فقيه در مؤسسه كيهان به جريانات به وجود آمده پيرامون كارگروه FATF اشاره و عنوان كرد: FATF كارگروه عملياتي پول‌شويي است كه ما هم مبارزه با پول‌شويي را قبول داريم اما نكته مهم براي ما، تعريف آنان از تروريسم است؛ آنان حزب الله، سپاه قدس و انصار الله را تروريست مي دانند، مسؤولان ما مي‌گويند سندي را امضا كرده اند كه مطابق قانون اساسي است، اين سؤال پيش مي‌آيد كه اگر مطابق با قانون اساسي است، چرا ليست عملياتي آن را امضا كرده ايد؟

وي افزود: خروجي FATF، ورودي داعش است براي اين كه شما خودتان را از اقتدار تهي مي‌كنيد، وقتي كشور از اقتدار خالي شد، تبديل به لقمه‌اي مي‌شويم كه براي بلعيده شدن توسط دشمن آماده است.

وي به انگيزه ايجاد گروه هاي تروريستي در منطقه به خصوص داعش اشاره و عنوان كرد: خانم كلينتون با صراحت گفته من به 112 كشور مسافرت كردم تا به مجرد اين كه اين گروه اعلام موجوديت كرد، آن را به رسميت بشناسند، رهبري هم گفتند كه آنان اين گروه را براي ما ساخته بودند آن وقت آقايان مي‌گويند به نيروي نظامي نياز نداريم.

آقايي كه مي‌گويي قدرت نظامي نياز نيست، قدري از تيم حفاظت خود كم كنيد!

شريعتمداري خاطرنشان كرد: آقايان ديگر ژاپن و آلمان را مثال نزنند، اين دو كشور در ليست 10 كشور برتر هزينه‌هاي نظامي در رده هشتم و نهم قرار دارند، آنان تحت

قيموميت آمريكا هستند اما آمريكا از روز اول بعد از پيروزي انقلاب در حال درندگي شما هستند.

وي افزود: آقايي كه مي‌فرماييد «ما بايد دست از توان نظامي خود بكشيم»، اولين گام اين است كه تيم گسترده حفاظتت خود را قدري تخفيف دهيد! چطور شما براي سفر به

يك نقطه اين همه تيم حفاظت بسيج مي‌كنيد، آنوقت براي يك كشور با مردم مظلوم نبايد حفاظتي وجود داشته باشد؟

هدف امروز دشمن، نفوذ به ساختار نظام است

مدير مسؤول مؤسسه كيهان بابيان اين كه دوران نفوذ كشميري‌ها و كلاهي ها تمام‌شده، خاطرنشان كرد: يك نوع عوامل نفوذ براي تخريب، ترور و جاسوسي مي‌آيند، وقتي

اين افراد لو مي‌روند به آنان مي‌گويند «عامل سوخته» اما يك نوع نفوذي ديگر داريم كه به آنان «فسيل زنده» مي‌گويند، اين افراد همان كسي هستند كه براي نفوذ به ساختار در نظام گسيل‌شده‌اند.

وي ادامه داد: تفاوت اين دو دسته نفوذي اين است كه پس از سوختن لو رفتن فرد نفوذي به ساختار، مجبورند باز هم از او حمايت كنند تا ديگر نفوذي‌هاي خود را حفظ كند همانطور كه وقتي شاه از ايران گريخت، بازهم از او حمايت كردند.

ويژگي نفوذي‌هاي به ساختار نظام

شريعتمداري به بيان ويژگي‌هاي افراد نفوذي به ساختار پرداخت و گفت: كسي كه براي ورود به ساختار يك نظام انتخاب مي‌شود، بايد دو ويژگي داشته باشد؛ اين افراد

ابتدا بايد سابقه حضور در مسؤوليتي شناخته‌شده داشته باشند كه مردم نيز او را به اين سابقه بشناسند و دومين ويژگي اين است كه به هر علتي با نظام زاويه داشته باشد.

وي افزود: اين دو ويژگي به اين معناست كه كساني كه سابقه مسؤوليت در نظام داشته باشند و به هر دليلي با نظام زاويه پيداكرده باشند، آماده شكار شدن هستند، وقتي شكار شد، تابلو او خودي است اما شناسنامه‌اش خودي نيست.

مدير مسؤول روزنامه كيهان به لزوم توجه به موضع‌گيري‌ها و تابلوهاي معرف افراد اشاره و تصريح كرد: وقتي ابن زياد، هاني را زير شكنجه گرفته بود، قوم او دارالخلافه را محاصره كرده بودند كه اگر به محاصره خود ادامه مي‌دادند، تاريخ عوض مي‌شد اما «شريح قاضي» پشت بام دارالاماره رفت و گفت بزرگ قوم شما تكريم مي‌شود و محترم است در حالي كه زير شكنجه بود.

آقاي نخست‌وزير امام! در مثلث آمريكا، اسرائيل، انگليس چه مي‌كني؟

وي اضافه كرد: مردم حرف شريح قاضي را باور كردند چون او را به عنوان قاضي دوران اميرالمؤمنين مي‌شناختند و نمي‌دانستند اين فرد، ديگر آن قاضي گذشته نيست؛ مي‌گفتند

نخست‌وزير دوران امام و هشت سال رييس جمهور كشور بوده، خب بوده، امام فرمودند ميزان حال امروز افراد است؛ اگر قوم هاني به نكته‌اي كه مردم ما در فتنه 88 توجه كردند، توجه مي‌كردند تاريخ عوض مي‌شد.

شريعتمداري با طرح سؤال «آقايي كه نخست‌وزير دوران امام بودي، امروز در مثلث آمريكا، اسرائيل انگليس چه مي‌كني؟»، خاطرنشان كرد: نفوذي كه براي نفوذ در ساختار مي‌آيد، به تدريج از خود مواضعي بروز مي دهد كه مي‌توان او را شناخت، مواضع افراد را با خط حركت و نقشه نظام مقايسه كنيد، هرگاه ديديد زاويه دارد، به او شك كنيد.

هدف جريان ها را از مواضع آنان تشخيص دهيد

وي با تأكيد بر اين كه چنين افرادي در موقعيت‌هايي به هم پيوند مي‌خورند، گفت: هرگاه ديديد جريان هايي كه به ظاهر باهم اختلاف دارند، در موضعي باهم ائتلاف كردند، به تابلوي ائتلاف توجه نكنيد؛ در جريان فتنه ديديد كه طرف منافق است و كسي مي‌گويد، «من افتخار مي‌كنم كه با آنان دوست هستم»، «بهاييان را هم در زندان ديدم، آدم‌هاي خوبي هستند»؛ در جريان فتنه هم منافق، بهايي، مدعي اصلاحات و حتي عبدالمالك ريگي هم آمد، تابلوي اين ائتلاف انتخابات بود اما كاملاً مشخص بود اين تابلو دروغ است.

مدير مسؤول روزنامه كيهان بابيان اين كه اين ائتلاف دروغين به دنبال براندازي نظام بود، خاطرنشان كرد: ريچارد هاس كه از برنامه ريزان برجام بود گفت «دوستان ما در ايران خيلي زود به‌طرف هدف اصلي حركت كردند».

وي افزود: كسي كه 234 ميليون تومان درأمد نجومي دارد را بايد ترد كنيد و اين را مي‌دانيد لذا در تلويزيون از مردم پوزش مي خواهيد، چرا بعد از آن مي‌گوييد اين فرد ذخيره نظام است؟ چرا تعلل مي‌كنيد؟ هرگاه ديديد چنين تعللي وجود دارد، احساس كنيد پيوندي در ميان است.

آمريكا به دنبال جنگ نيابتي است

شريعتمداري افزود: چه كسي مي‌گويد ايران هراسي بد است؟ ايران هراسي براي توده‌هاي مردم بد است كه بايد براي آنان توضيح داد ولي قدرت و استكبار بايد از ايران بترسند؛ آمريكايي‌ها مدت هاست مي‌گويند به دنبال جنگ نيابتي هستيم و اين به دليل وحشت آنان از ايران است.

وي بابيان اين كه امروز در شرايط خطيري حضور داريم نه شرايط خطرناك، تصريح كرد: دشمن اصرار دارد بگويد شما در شرايط خطرناك هستيد، كساني كه بحران نديده اند مي‌گويند شرايط خطرناك است اما بحران زماني است كه شما با دست خالي انقلاب مي‌كنيد و هنوز از انقلاب خارج نشده، وارد جنگ مي شويد.

مدير مسؤول روزنامه كيهان بابيان اين كه جريان رسانه دنيا به دنبال خفه كردن سخنان مخالف خود هستند، گفت: آنان صداي مخالف خود را در سيستم مارپيچ سكوت خفه مي‌كنند تا كساني كه اظهار نظر مي‌كنند، احساس كنند در اقليت هستند، نتيجه احساس حضور در اقليت جامعه، ورود دشمنان منفعل به ميدان است و دومين نتيجه آن اين است كه نسل جديد با ديدن تابلوها، احساس مي‌كند ديدگاه شما در اقليت است.

برجام زمينه جنگ را بيش از قبل ايجاد كرد

نماينده ولي فقيه در مؤسسه كيهان با اشاره به فضاسازي‌هاي صورت گرفته در مورد نتايج برجام، تصريح كرد: در برجام، كليد به‌جاي اين كه در بسته را باز كند، درهاي باز را بست، وقتي مي‌بينيد نتايج هيچ است، بگوييد اشتباه كرديد و ادامه ندهيد اما ادامه مي‌دهند، اين برجام براي ما عزت آورده؟ كدام عزت؟ تحريم ويزا را بعد از برجام وضع كردند، دو روز گذشته نيز كنگره دو مصوبه ضد ايراني را در دستور كار خود قرار داد؛ مي‌گويند ما سايه شوم جنگ را از كشور برداشتيم، شما چه سايه جنگ را از سر كشور برداشتيد؟ شما اين زمينه را بيشتر ايجاد كرديد.

براي اثبات انقلابي گري خود منتظر 9 دي ديگري نباشيد

وي با تأكيد بر اين كه مردم بايد در صحنه باقي بمانند و ميدان مبارزه را خالي نكنند، گفت: آقا و خواهر انقلابي، پرچمت را بالا نگه دار و صبر نكن تا 9 دي ديگري به وجود بيايد و خود را نشان دهيد، اجازه ندهيد فضا در اختيار حريف باشد، نظرات خود را با صراحت و شجاعت مطرح كنيد و يقين كنيد برد با شماست زيرا دشمن از شما مي‌ترسد.

در ابتداي اين نشست، حاج حيدر رحيم پور ازغدي بابيان اين كه رهبري در تمام اصول و ابعاد مدام امربه‌معروف و نهي از منكر مي‌كنند تا جامعه‌اي عادلانه بسازند،

اظهار كرد: تا اين رجال مسؤول و دادگستري دروغين داشته باشيم تا مسؤولين را مجبور نكنيم مجرمان را مجازات كنند، هر روز بيشتر به سقوط نزديك مي‌شويم.

مقابله نكردن با فاسدان، كشور را به سقوط مي‌كشاند

وي با تأكيد بر اين كه بايد نسبت به فساد اطراف خود حساس باشيم، گفت: در سراشيبي قرارگرفته‌ايم كه اگر نسبت به آن واكنشي نشان ندهيم و با اين فاسدان برخورد

نكنيم، يقين بدانيد خدا شما را به حال خود واگذار مي‌كند و اگر واگذاشت، به 2500 سال نظام شاهنشاهي مبتلا مي‌شويم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها