کد خبر: ۳۹۲۷۴۴
زمان انتشار: ۲۱:۱۳     ۱۹ شهريور ۱۳۹۵
امام جمعه اصفهان:
امام جمعه اصفهان گفت:آدم تاسف می‌خورد که بعضی‌ها رکن انقلاب بودند و تحلیل سیاسی می‌کردند اما الان عقب‌گرد کرده و راه پیشرفت ژاپن و آلمان را خرج نکردن بودجه خود در مسائل نظامی می‌دانند و می‌گویند در دولت آینده روحانی نیز باید این الگو پیگیری شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: بسیاری از علمای ما می‌گویند اصول دین تقلیدی نیست این یعنی ما باید اصول دین را با استدلال بفهمیم.

وی افزود: هیچ کمونیستی نمی‌تواند ادعا کند که یک کتاب خودبه‌خود نوشته شده باشد و خود قرآن هم می‌فرماید هیچ کس نمی‌تواند تا قیامت به مانند قرآن بیاورد، باید توجه داشت که قدیمی‌ترین دلیل برای اثبات وجود خداوند برهان علیت است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مجموع این جهان زمانی نبوده است و سپس به وجود آمده، تصریح کرد: هر آنچه که ما می‌بینیم ممکن‌الوجود هستند با همه این بحث‌ها تنها یک درک اجمالی از خداوند را می‌فهمیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: این عالم چون حادث است و خودش به وجود نیامده، یک وجود آورنده توانا و عالم دارد که خداوند متعال است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به آغاز سال تحصیلی نیز خطاب به خانواده‌ها گفت: هر کس که برای بچه‌های خود لباس و لوازم تحریر تهیه می‌کند ایثار کرده و برای مستمندان نیز این‌ها را فراهم کند.

وی با اشاره به شهادت امام باقر(ع) و تسلیت آن به مسلمانان جهان، بیان کرد: امام باقر (ع) راه را بر ما روشن کردند و ایشان بر بشریت حق دارند.

امام جمعه اصفهان ضمن اشاره به درگذشت آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله خزعلی، گفت: آیت‌الله خزعلی حق بزرگی بر طلبه‌های حوزه علمیه دارند و ایشان حافظ قرآن و دین‌مدار بزرگی بودند، امیدوارم این بزرگان مشمول رحمت خداوند قرار گیرند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به نقش منافقین در ترور بزرگان ما، تاکید کرد: منافقین 17 هزار نفر از بزرگان ما را ترور کردند و آمریکا نام آن را از لیست تروریست‌ها در آورد و نام سپاه و سپاه قدس را اضافه کرد.

وی با اشاره به سخنان برخی در خصوص مسائل دفاعی و نظامی، عنوان کرد: آدم تاسف می‌خورد که بعضی‌ها رکن انقلاب بودند و تحلیل سیاسی می‌کردند اما الان عقب‌گرد کرده و راه پیشرفت ژاپن و آلمان را خرج نکردن بودجه خود در خصوص مسائل نظامی می‌دانند و می‌گویند در دولت آینده روحانی نیز باید این الگو پیگیری شود.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: در این مملکت عاقل وجود دارد؛ مگر می‌شود در مقابل آیات قرآن ایستاد، تا جایی که می‌توانیم باید قدرت نظامی خود را افزایش دهیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: هرچه در راه خداوند خرج کنیم، خداوند به ما می‌دهد، آمریکا به زور به ژاپن گفت که نباید نیروی نظامی داشته باشد؛ ژاپن و آلمان در مقابل آمریکا همچون موش هستند.

وی با اشاره به اینکه در ژاپن و آلمان کاپیتولاسیون برقرار است، تصریح کرد: ژاپن و آلمان در اختیار آمریکا است و ما اگر می‌خواستیم در اختیار آمریکا باشیم دیگر انقلاب نمی‌کردیم.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: رشد صنعت دفاعی ما مربوط به متخصصین متعهد است، نه مربوط به بودجه‌ای که صرف می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: عربستان میلیاردها سلاح جنگی از آمریکا خریداری کرده اما ما نباید چیزی خرج کنیم! باید بدانیم که ضعف نظامی ما آرزوی آمریکا و اسرائیل است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها