کد خبر: ۳۹۲۸۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
بسيج دانشجويي دانشگاه صداوسيما در بيانيه‌‌اي از معاون اول رئيس‌جمهور خواست كه آمار دقيق و شفافي از تعداد مديران متخلف و مبالغ دريافتي‌شان به اطلاع مردم برساند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران تسنيم، بسيج دانشجويي دانشگاه صداوسيما درباره فيشهاي نجومي در نامه‌اي به اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور اعلام كرد كه كوتاهي دولت در پرونده حقوقهاي نجومي و ويژه‌خواري اين شائبه را بين مردم ايجاد كرده كه دولت به دليل خويشاوندسالاري و قبيله‌گرايي خداي ناكرده عزم جدي بر مبارزه با فساد و اشرافي‌گري ندارد.

در بخشي از اين نامه آمده است: با وجود دغدغه‌هاي جناب رئيس‌جمهور و دولتمردان در پرداختن به حاشيه‌ها و تمركز كمتر ايشان در حوزه مسائل اصلي و دغدغه‌هاي مردم مثل معيشت، اقتصاد و حقوقهاي نجومي لازم ديديم تا ابهامات و سؤالاتي كه اين روزها ذهن عموم مردم ايران اسلامي را درگير كرده را با شما در ميان بگذاريم.

در ادامه اين نامه تصريح شده است: براساس نامه دو ماه پيش حضرتعالي به رياست محترم جمهوري، قرار بود اسامي افرادي كه خلاف قوانين حقوقهاي نجومي گرفته‌اند به دستگاه قضايي اعلام شود. هنوز بنا به گفته آقاي محسني‌اژه‌اي معاون اول محترم قوه‌قضائيه، دولت اين اسامي را به دستگاه قضائي نداده است. سؤال جدي افكار عمومي از دولت‌مردان اين است: چرا آقاي روحاني و حضرتعالي كه معاون اول ايشان هستيد، اسامي مديران ويژه‌خوار و حقوق بگيران نجومي را به دستگاه قضائي نمي‌دهيد؟

همچنين در بخش ديگري از اين نامه آمده است: حضرتعالي دربند7-1 نامه خود تأكيد كرده بوديد كه وجوه غيرقانوني بايد مسترد شود و همچنين در بند 8-3 آن آمده است كه برخي از وزارتخانه‌هاي تخصصي مانند وزارت نفت، بهداشت و ... موظف‌اند براي بررسي موضوع، كارگروهي را تشكيل و حداكثر تا يك ماه آينده نتيجه را اعلام كنند.حال با توجه به اينكه يك ماه از ضرب‌الاجل يك ماهه‌تان گذشته، انتظار داريم هر چه زودتر نتايج  كارگروه‌هاي وزارتخانه‌هاي ذكر شده را به قوه‌قضائيه اعلام كنيد. چرا كه مقام معظم رهبري در موضوع فيشهاي نجومي تأكيد داشتند كه نبايد برخورد با مسئله شامل مرور زمان شود و دستگاه قضا هم در اين زمينه مهم‌ترين علت كندي پرونده را اعلام نشدن اسامي از سوي شما و دولت اعلام كرده است.

بسيج دانشجويي دانشگاه صداوسيما در ادامه اين بيانيه آورده است: با گذشت پنج ماه از انتشار اسناد فيشهاي نجومي مديران و وعده حضرتعالي و ديگر افراد شاخص دولت يازدهم، همچنان گزارش رسمي و شفافي از تعداد دقيق مديران متخلف و ميزان مبالغ دريافتي‌شان منتشر نشده است، حداقل انتظار افكار عمومي از دولت يازدهم اين بوده و هست كه دولت، آنها را محرم بداند و مانند بسياري از موارد ديگر مثل برجام و قراردادهاي نفتي و ...آنها را نامحرم نشمارد. انتشار آمارهاي متناقض از سوي حضرتعالي و ديگر مسئولان دولت يازدهم اين شائبه را در ميان مردم ايجاد كرده است كه دولت يازدهم، يا خداي ناكرده بناي آن را ندارد يا اينكه توانايي آن را ندارد كه كار شناسايي مديران متخلف را هم دنبال كند. لذا از حضرتعالي مي‌خواهيم آمار دقيق و شفافي از تعداد مديران متخلف و مبالغ دريافتي‌شان به اطلاع مردم برسانيد.

براساس اين گزارش، در ادامه بيانيه اين تشكل دانشجويي آمده است: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي نماز عيد فطر صاحبان فيشهاي نجومي را خائن دانسته و آنها را لايق  تصدي مديريتها و مسئوليتهاي نظام اسلامي ندانسته و خواستار عزل‌شان شده بودند، با توجه به صراحت كلام رهبر معظم انقلاب مبني بر مجازات مديران متخلف، شما مي‌بايستي افراد متخلف را مطابق قانون و منطبق با انتظار عمومي مردم ايران اسلامي، جهت محاكمه به قوه‌قضائيه معرفي مي‌كرديد تا لبه تيز قانون پاسخ محكمي به آنهايي باشد كه آبروي نظام را به حراج گذاشته‌اند، سؤال ما دانشجويان ايران زمين از شما اين است كه در قبال انتظار افكار عمومي و دستورات قاطع رهبر معظم انقلاب در برخورد با مديران متخلف چه كرده‌ايد؟ تاكنون چه ميزان از اين اموال نامشروع به بيت‌المال برگردانده شده و چه تعداد از مديران متخلف، چه آناني كه حقوقهاي نجومي را گرفته‌اند، چه آناني كه دستور اين حقوقها را صادر و امضا كرده‌اند و چه آنهايي كه مصوبه‌اي غيرقانوني مصوب كرده‌اند، عزل شده‌اند؟

همچنين، بسيج دانشجويي دانشگاه صداوسيما تأكيد كرده است: عدم شفافيت و تعلل و كوتاهي دولت در پرونده حقوقهاي نجومي مديران متخلف و ويژه‌خوار و پرونده‌هاي اين چنيني، اين شائبه را بين مردم ايجاد كرده است كه دولت محترم به‌دليل خويشاوندسالاري و قبيله‌گرايي، خداي ناكرده عزم جدي براي مبارزه با فساد و اشرافي‌گري را ندارد.

اين تشكل دانشجويي خطاب به جهانگيري آورده است: انتظار جنبش دانشجويي مسلمان از حضرتعالي اين است كه با گذشت بيش از 5 ماه از مسئله تلخ حقوقهاي نجومي، به شعار و سخنراني و بيانيه درماني در اين موضوع پايان داده و با اقدام و عمل و ارائه اسامي مديران متخلف و ويژه‌خوار به دستگاه قضا صداقت دولت يازدهم در مبارزه با فساد اقتصادي را اثبات نماييد.

بسيج دانشجويي دانشگاه صداوسيما در پايان يادآور شده است: ما دانشجويان بسيجي دانشگاه صداوسيما با توجه به روحيه آرمانگرايي و عدالتخواهي، با پيگيري پرونده فيشهاي نجومي تا رسيدن به نتيجه مطلوب به عنوان يك ضرورت اجتناب‌ناپذير به مطالبه‌گري‌ خود در اين زمينه ادامه خواهيم داد و در پايان از شما دعوت مي‌كنيم با بازگشايي دانشگاه‌ها در فضاي باز و آزادانديش، در دانشگاه صداوسيما حاضر شويد و پاسخگوي سؤالاتمان باشيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها