کد خبر: ۳۹۳۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
هشدار فرمانده ناجا در مورد فعالیت باندهای فساد، صدور مجوز مدل سال آینده در صورت تجهیز خودروها به کیسه هوا، کنترل کیف قاپ ها و زورگیران در روزهای پایانی سال، ممنوعیت سفر به سوریه با قطار و اتوبوس و ... از مهمترین اخبار حوزه پلیس در این هفته بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته جاری سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در جشنواره جوان سرباز با اعلام اینکه سرباز مفت و مجانی نمی خواهیم گفت: نباید به سرباز نگاه تامین نیرو و فردی که بتوانیم به او دستور دهیم حاکم باشد. هیچ سرباز مفت و مجانی نمی خواهیم. برای افزایش 50 درصدی حقوق سربازان به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که متاسفانه هیچ ردی از این موضوع در بودجه سال 91 وجود ندارد. البته با کم کردن هزینه ها در نیروهای مسلح می توانیم این بودجه را تامین کنیم.

آغاز فاز جدید شناسایی دلالان ارز

سردار حسن بتولی رئیس پلیس آگاهی کشور نیز این هفته در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح آخرین وضعیت برخورد با دلار فروشان پرداخت.

او در این باره گفت: فاز جدید شناسایی دلالان آغاز شده است و به زودی مرحله دوم طرح برخورد با دلالان بازار ارز آغاز می شود. پلیس به دنبال افراد پشت پرده این جریان است و به همین دلیل تعدادی از دستگیر شدگان مرحله قبل را با گرفتن تعهد و توجیه آزاد کرد.

صدور مجوز مدل سال آینده تنها با داشتن کیسه هوا

شماره گذاری خودروی سال 91 در اواخر بهمن نیز همانند سالهای گذشته از بیست و دوم این ماه آغاز می شود. براساس اعلام سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور، پلیس امسال در صورت داشتن کیسه هوا مجوز شماره گذاری با مدل سال آینده را می دهد.

به گفته مومنی، پلیس از نصب ترمز ضد قفل عبور کرده است و امسال به خودروهایی مجوز مدل سال آینده داده می شود که علاوه بر رعایت قانون کیسه هوا نیز داشته باشند.

ممنوعیت سفر به سوریه با قطار و اتوبوس

در ابتدای هفته جاری سردار محمود صادقی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از ممنوعیت سفر به سوریه با قطار خبر داد. به گفته او به علت افزایش حمله به زائران ایرانی به ویژه 4 حمله اخیر و گروگان گرفته شدن برخی از زائران سفر زمینی با قطار و اتوبوس به سوریه ممنوع است. زائران تنها از طریق مرز هوایی می توانند به سوریه سفر کنند. البته توصیه می شود این افراد برای تامین امنیت از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

کنترل کیف قاپان و زورگیران در روزهای پایانی سال

رئیس پلیس آگاهی کشور در این هفته به تشریح برنامه های پلیس برای کاهش زورگیری و کیف قاپی در پایان سال پرداخت. سردار بتولی در این باره گفت: در مراکز مهم تجاری و بازار که تردد افراد در آن زیاد بوده یا نرخ وقوع جرم در آن زیاد است ماموران نامحسوس بکارگیری می شود. البته مجرمان سابقه دار خارج زندان نیز کنترل شده تا بار دیگر مرتکب جرم نشوند.

دستگیری دو قاچاقچی ارز

جانشین فرمانده مرزبانی کشور از دستگیری دو تبعه افغانی به جرم قاچاق ارز خبر داد. به گفته امیر گراوند این دو مجرم به نامهای غلام و عبدالحکیم پس از فروش مواد مخدر، ارزهای داخلی و خارجی را افغانستان منتقل می کردند. این افراد در حالی که قصد فرار به افغانستان را داشتند در تایباد دستگیر شدند و از آنها 150 میلیون تومان تروال 50 هزار تومانی و مقادیر زیادی ریال عربستان و پول کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کشف شد.

این دو متهم پس از اعتراف به جرم پولشویی و قاچاق ارز روانه زندان شدند.

برخورد با باندهای فساد

در هفته جاری سردار احمدی مقدم در حالی از برخورد قاطع با باندهای فساد در همایش روسای پلیس امنیت اخلاقی خبر داد که معتقد بود دشمن سرمایه گذاری فراوانی را روی اشاعه فساد کرده است.

او گفت: البته پلیس باید بدون خستگی طرح ها و برنامه های ارتقا امنیت اخلاقی را اجرا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها