کد خبر: ۳۹۳۹۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۵۷     ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
معاون ارزيابي كيفيت سازمان استاندارد گفت: سه مدل از خودروي چيني هاوال فاقد تأييديه سازمان استاندارد است و مجوز شماره‌گذاري ندارند.

به گزارش پایگاه 598، جهانبخش سنجابي در گفت‌ و گو با فارس، در مورد تغيير شماره شاسي برخي خودروهاي چيني وارداتي و همچنين عدم شماره‌گذاري اين خودروها با وجود تحويل به مشتريان، اظهار داشت: در اين مورد بايد بگويم كه تاكنون واردات سابرينا به صورت CBU نداشته‌ايم و اگر هم وارداتي در اين زمينه صورت گرفته، به صورت قطعه بوده است نه خودروي ساخته شده.

وي افزود: در مورد هاوال نيز كه توسط شركت ديار خودرو وارد مي‌شود بايد بگويم كه نوع H8 اين خودرو داراي گواهي تائيد از سازمان استاندارد است و واردات آن مشكلي ندارد، اما در مورد مدل‌هاي H2 ، H6 و H9 هنوز مجوز تائيد نوع از سازمان استاندارد صادر نشده است.

سنجابي توضيح داد: مستندات مربوط به اين خودروها به كميته فني وزارت صنعت ارائه شده كه در حال بررسي است و ممكن است خودروهاي بدون پلاك تحويل داده شده به مشتريان جزء اين 3 گروه باشد.

سنجابي تصريح كرد: براي دريافت مجوز سازمان استاندارد در واردات خودرو، بايد علاوه بر وجود شبكه خدمات پس از فروش مناسب خودروهاي وارداتي استانداردهاي 51 گانه را نيز پاس كنند.

وي با بيان اينكه با توجه به ضوابط واردات خودرو بعيد است خودروهاي فاقد گواهي تائيد سازمان استاندارد به كشور وارد شده باشد، گفت: تا زماني كه يك خودرو گواهي تائيد نوع دريافت نكرده باشد، امكان ثبت سفارش براي واردات ندارد و امكان اظهار به گمرك نيز وجود نخواهد داشت.

سنجابي تأكيد كرد: اگر خودرويي بدون پلاك به مشتريان تحويل داده شده، از نظر ما به روش منطقي و رسمي وارد كشور نشده است، زيرا تا زماني كه گواهي تائيد نوع در سايت صادر نشود امكان انطباق خودروهاي وارداتي با استانداردها وجود نخواهد داشت و اين خودروها ترخيص نخواهند شد.

به گفته معاون ارزيابي كيفيت سازمان استاندارد، اگر خودرويي شماره‌گذاري نمي‌شود،  فاقد استاندارد است و يا از شبكه خدمات پس از فروش مناسب برخوردار نيست.

وي افزود: خودروهايي كه به مشتريان تحويل داده مي‌شود اما فاقد پلاك هستند داراي گواهي تائيد نوع از سازمان استاندارد نيستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها