کد خبر: ۳۹۴۱۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
معاون وزير كشاورزي در امور دام گفت: با توجه به وفور مرغ گرم و گوشت در بازار، متوسط قيمت متوسط هر كيلو مرغ در خرده‌فروشي‌ها ۷۲۰۰ تومان و لاشه گوشت گوسفندي كيلويي ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسن ركني پيش از ظهر امروز در حاشيه ديدار وزير جهاد كشاورزي كشورمان با يمسكو وزير كشاورزي روماني در تهران در مورد تنظيم بازار مرغ و گوشت به ويژه با نزديك شدن ايام محرم و افزايش مصرف براي هيئت‌هاي عزاداري و نذورات گفت: صبح امروز قيمت عمده‌فروشي مرغ در ميادين ميوه و تره‌بار 6 هزار و 400 تومان بوده كه براي خرده‌فروشي بايد 10 درصد بالاتر از اين قيمت به مردم عرضه شود.

وي تأكيد كرد: اينكه برخي مي‌گويند مرغ در بازار به كيلويي 8 هزار تومان رسيده، درست نيست و قيمت آن به طور ميانگين به 7 هزار و 200 تومان كاهش يافته است، چرا كه شرايط قيمت مرغ طي دو هفته گذشته، افزايشي نبوده است.

ركني با اشاره به افزايش مصرف گوشت مرغ براي ماه محرم نيز خاطرنشان كرد: با توجه به جوجه‌ريزي انجام شده، مشكلي براي تأمين مرغ مصرفي در ماه محرم وجود ندارد و مرغ هر روز به بازار عرضه مي‌شود.

معاون وزير كشاورزي در امور دام از وجود ذخاير كافي و در دسترس مرغ از محل توليد داخلي اطمينان داد و گفت: در صورت لزوم، مرغ سرد هم توسط شركت پشتيباني امور دام به فروش خواهد رسيد.

ركني در پاسخ به اينكه با توجه با وجود 60 ميليون رأس دام سبك در كشور شنيده مي‌شود 160 هزار تن دام از ارمنستان وارد كشور شده، به صورت تلويحي اين موضوع را رد يا تأييد نكرد و گفت: در سطح كلان 820 هزار تن گوشت قرمز در كشور توليد مي‌كنيم كه 80 هزار تن نياز به واردات يعني 10 درصد ميزان توليد هر سال داريم.

وي با اشاره به اينكه معمولاً بخش عمده گوشت وارداتي به صورت منجمد از كشورهاي مختلف وارد مي‌شود، تصريح كرد: هر كشوري كه با ضوابط بهداشتي ما تطبيق داشته باشد، مي‌تواند گوشت را به ايران وارد كند و اين مسئله منحصر به گوشت گاو نيست و ممكن است در دام‌هاي سبك هم باشد.

وي در مورد واردات گوشت از ارمنستان اينگونه توضيح داد كه با توجه به نزديكي برخي كشورهاي همسايه امكان تأمين گوشت گرم هم از اين كشورها وجود دارد كه اكنون نيز بخش اندكي از گوشت گرم توسط واردكنندگان تأمين مي‌شود.

ركني به اين نكته هم اشاره كرد كه با توجه به جمعيت انبوه دامي در كشور و نياز به تأمين خوراك و چراي اين دام‌ها، طبق برنامه بايد سالانه 3 ميليون رأس دام را كم كنيم و امسال پيش‌بيني كرديم كه 920 هزار رأس دام، صادر نماييم.

معاون وزير امور كشاورزي در امور دام در مورد توقف صادرات دام به كشورهاي همسايه هم گفت: صادرات روال عادي خود را به ويژه به كشورهاي حوزه خليج فارس كه مشتري دام سبك و كوچك ما هستند، طي مي‌كند.

او در مورد قيمت بالاي گوشت صادراتي در بازارهاي خارجي هم گفت: مشكلي در مورد قيمت گوشت صادراتي نيست و فضاسازي منفي كه انجام مي‌دهند، تأثيري بر صادرات ما ندارد و چه گوشت گوسفند و گوشت گوساله به اندازه كافي در كشور وجود دارد.

ركني همچنين در مورد قيمت بالاي فروش دام زنده نيز اين گونه توضيح داد كه توليدكنندگان ما طي دو سه سال اخير در خط ضرر پيش رفته‌اند و قيمت هر كيلوگرم دام زنده 11 هزار تومان ثابت بوده است كه امسال 10 درصد افزايش قيمت داشته است.

خبرنگاران به معاون حجتي اعتراض كرده و گفتند، اما دام زنده به جاي 12 هزار تومان، 14 هزار تومان به فروش مي‌رسد، كه او گفت: اين قيمت 12 هزار تومان به صورت عمده‌فروشي و در ميادين انجام مي‌شود كه ممكن است برخي حلقه‌هاي واسط بدشان نيايد به افزايش قيمت دامن بزنند، قاعدتاً فروشندگان با توجه به هزينه‌هاي جانبي تا رقم 14 هزار تومان را درنظر گرفته‌اند.

معاون وزير جهاد كشاورزي و امور دام همچنين در مورد قيمت گوشت گوسفندي و گوساله در بازار هم گفت: قيمت عرضه لاشه در مراكز عمده دام سبك هر كيلو 30 تا 31 هزار تومان است كه در قطعات خاص، قيمت خاص خود را دارد و همچنين هر كيلو گوشت گوساله بين 30 تا 35 هزار تومان عرضه مي‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها