کد خبر: ۳۹۴۵۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۲۰ بهمن ۱۳۹۰
نشست پرسش و پاسخ فيلم «رهاتر از دريا» تحت تأثير دعواي تهيه‌كننده و كارگردان اين فيلم برگزارشد.
به گزارش ايسنا در اين نشست كه دقايقي قبل ـ پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه ـ در برج ميلاد برگزار شد، تهيه‌كننده و كارگردان «رهاتر از دريا»، كيفيت بد فيلم‌شان را به گردن يكديگر انداختند.

حميد طالقاني ـ كارگردان فيلم‌ ـ گفت: داستان «رهاتر از دريا» بر گرفته از يك موضوع واقعي بود و «رها»ي قصه‌ي من از پسربچه‌اي آمد كه زير آوار مانده بود و هنگامي كه طرح را آماده كردم، اصرار داشتم مينو فرشچي فيلم‌نامه را بنوسيد.

وي ادامه داد: در نهايت، پنج شش گروه حرفه‌يي فيلم‌نامه را نوشتند؛ اما باز آن‌چه مي‌خواستيم، نشد و طي هشت ماه فيلم‌نامه دست به دست چرخيد و پروانه ساخت سه بار تمديد شد.

اين كارگردان با بيان اين‌كه ديگر از ساخت اين فيلم نااميد شده بوده، اظهار كرد: خواستم انصراف دهم؛ اما عوامل جلسه‌اي گذاشتند و از من خواستند بمانم كه در نهايت پاي داريوش ارجمند به كار باز شد و حتا ايشان فيلم‌نامه‌اي بازنويسي‌شده توسط خوشان را آوردند. از ابتدا مي‌دانستم كه با حضور ايشان كه قرار بود نقش كاپيتان را بازي كنند، به مشكل برخواهيم خورد.

در ادامه، عباس جهانبخش ـ تهيه‌كننده «رهاتر از دريا» ـ نيز در توضيحاتي بيان كرد: من از سال 69 به دعوت كيانوش عياري به عنوان بازيگر با فيلم «دو نيمه سيب» وارد سينما شدم و با وجود اين‌كه به عنوان بازيگر و تهيه‌كننده فعاليت مي‌كردم، تجربياتم را به قيمت گزافي خريدم.

او افزود: طالقاني به عنوان خبرنگار براي فيلم «بيا با من» به دفترم آمد و خواست در فيلم بازي كند كه اين اتفاق افتاد و بعدها موضوع فيلم ساختن‌شان مطرح شد.

اين تهيه‌كننده درباره حضور داريوش ارجمند در اين فيلم اظهار كرد: ايشان قرار بود به اتفاق پسرشان در «رهاتر از دريا» بازي كنند؛ اما بعد از دو روز اعلام كردند، طالقاني را به عنوان كارگردان قبول ندارند. به اين دليل كه كشتي‌راني حامي مالي فيلم بود، بايد آن را به سرعت آماده مي‌كرديم و مجبور شدم خودم مقابل دوربين بروم.

طالقاني پس از اين سخنان جهانبخش، اظهار كرد: آقاي جهانبخش پولي را از مركز گسترش سينماي مستند و تجربي گرفته‌اند؛ اما نمي‌دانيم كجا هزينه كرده‌اند. متأسفانه پوران درخشنده كه به اعتبار من وارد كار شد و نقش مشاور را داشت، هنوز پولش پرداخت نشده است.

جهانبخش در ادامه صحبت‌هاي طالقاني با صداي بلند اعلام كرد: تهيه‌كننده وظيفه‌اش پول آوردن است و من يك ميليارد تومان از كشتي‌راني به عنوان اسپانسر دريافت كردم و هتل هرمز را گرفتم كه طالقاني در خواب هم نمي‌ديد كه به آن‌جا برود!

او درباره بودجه فيلم اظهار كرد: هزينه فيلم در 45 روز يك ميليارد و 500 ميليون تومان شد و متأسفانه آقاي طالقاني فيلم‌نامه مينو فرشچي و صديقه جاويد را مقابل دوربين نبرد و هرچه را دلش خواست، گرفت.

جهانبخش ادامه داد: ايشان در حالي صحبت از انصراف مي‌كند كه براي ساخت اين فيلم دستم را مي‌بوسيد! من سه سال خرج زندگي او را دادم و در حال حاضر كه چند دوربين ديده، جوگير شده است!

تهيه‌كننده «رهاتر از دريا» مدعي شد: من حتا حكم جلب او را در جيبم دارم و به كسي باج نمي‌دهم.

به گزارش ايسنا، بازيگران «رهاتر از دريا» هم از ناظران در جلسه بودند كه به وضعيت حضورشان در فيلم اعتراض داشتند. همچنين همسر عباس جهانبخش از حاضران در اين نشست بود كه به كارگردان فيلم اعتراض كرد.

در اين جلسه كه منتقدي روي سن حضور حضور نداشت، محمود گبرلو، مجري نشست‌هاي پرسش و پاسخ، به خوبي جلسه را اداره كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها