کد خبر: ۳۹۴۶۷۲
زمان انتشار: ۰۸:۴۷     ۰۴ مهر ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
دولت واقعاً باید با تمام قدرت دل بسوزاند برای محرومین، مثل یک پدری که بچه‌هایش اگر گرسنه بمانند، چطور با دل افسرده دنبال این می‌رود که آنها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید اینطور باشد.

رخدادهای 4 مهر 62

چکیده :

  • امام از مجلس، دولت و مسئولان خواست به جای شعار دادن عملا حکومت عدل علی «ع» را در جامعه الگو قرار دهند.

 

  • در مراسمی پرشور در بهشت زهرا پیام عارفانه امام خمینی به خانواده شهدا، اسرا، مفقودین و مجروحین جنگ قرائت شد.

 

  • در پنجمین روز از هفته جنگ رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی از جانبازان جنگ تحمیلی عیادت کردند.

 

  • ده ها هزار عراقی مقیم ایران طی یک مراسم مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار سرنگونی رژیم بعثی شدند.

 

درخواست امام از مسئولان برای تمسک حقیقی به امیر المومنین

همزمان با عید سعید غدیر خم و به مناسبت سومین سال جنگ تحمیلی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور ، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس  به اتفاق گروهی از مستضعفین جنوب تهران، خانواده های ایتام ،تعدادی از مجروحین و جانبازان انقلاب اسلامی با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار گفت :حکومت تمسکش به ولایت امیرالمؤمنین و این است که آن عدالتی که امیرالمؤمنین اجرا می‌کرد، این هم به اندازه قدرت خودش اجرا کند. به مجرد اینکه ما بگوییم ما متمسک هستیم به امیرالمؤمنین، این کافی نیست، این تمسک نیست اصلش. وقتی که حکومت الگو قرار داد امیرالمؤمنین - سلام الله علیه - را در اجراء حکومتش، در اجراء چیزهایی که باید اجرا بکند، اگر او را الگو قرار داد، این تمسک کرده است به ولایت امیرالمؤمنین.

امام ادامه دادند : مجلس که از مقامات بلند یا بلندترین مقام کشوری است، چنانچه الگو قرار داد آن چیزی که امیرالمؤمنین می‌خواست، و آن عدالتی را که آن در همان برهه کمی که به او مجال دادند - خیلی کم مجال پیدا کرد - اگر الگو قرار بدهند آن را برای اینکه احکام را و اموری که باید محوّل به آنهاست به آن نحو اجرا بکنند، به آن نحو تصویب بکنند و دقت بکنند، آن وقت می‌شود گفت که مجلس ما هم از متمسکین به امیرالمؤمنین هستند. و ما چنانچه مجلس نتواند این کار را بکند، یا خدای نخواسته نخواهد این کار را بکند، یا بعض افراد نگذارند که این کارها بشود، آن وقت ما نمی‌توانیم بگوییم که یک مجلس متمسک به ولایت امیرالمؤمنین داریم. و هکذا قوّه قضائیه، اگر قوّه قضائیه هم تبعیت نکند از آن قضاء امیرالمؤمنین ، آن هم هرچه‌بگوید ما متمسک هستیم، بر خلاف واقع است. تمسک وقتی است که قوّه قضائیه هم کارهایی که می‌کنند از روی الگوی علوی باشد که همان الگوی اسلامی است.

امام در پایان تاکید کردند :ما که امیدواریم که یک جلوه ولو بسیار ناقصی از ولایت، ولایت علی - علیه السلام -در کشور ما شده باشد، ما باید توجه بکنیم، کافی ندانیم اینکه ما تظاهر می‌کنیم و شعار می‌دهیم و چه، اینها کافی نیست. دولت واقعاً باید با تمام قدرت آن طوری که علی - علیه السلام - برای محرومین دل می‌سوزاند، این هم با تمام قدرت دل بسوزاند برای محرومین، مثل یک پدری که بچه‌هایش اگر گرسنه بمانند، چطور با دل افسرده دنبال این می‌رود که آنها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید اینطور باشد. (1)

تجلیل از شهدا در بهشت زهرا

در پنجمین روز از هفته گرامی داشت جنگ تحمیلی و روز تجلیل از شهدا،اسرا،مفقودین،جانبازان و مجروحین انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مراسم باشکوهی با حضور گسترده و یکپارچه امت حزب الله و تنی چند از مسئولان مملکتی در بهشت زهرا برگزار شد.

در این مراسم متن دستخط امام خطاب به خانواده شهدا،اسرا،مفقودین جانبازان و مجروحین جنگ تحمیلی قرائت شد.در بخشی از پیام امام آمده است : شهادت در راه خداوند چیزی نیست که بتوان آنرا با سنجش های بشری و انگیزه های عادی ارزیابی کرد.(2)

عیادت رئیس جمهور و رئیس مجلس از جانبازان

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پنجمین روز از هفته جنگ ضمن عیادت از جانبازان آسایشگاه شماره 2 ثارالله از آنان به عنوان ذخایر مملکت و مجاهدت و ایثارگری مجسم یاد کردند.

 رئیس جمهور و رئیس مجلس در جریان این بازدید هدایایی تقدیم جانبازان جنگ تحمیلی کردند و با آنان درباره نحوه مراقبت و پرستاری و مشکلات و خواسته هایشان گفت و گو کردند.(3)

راهپیمایی ضد استکباری اسرای عراقی مقیم ایران

عده کثیری از اسرا و مطرودین عراقی مقیم تهران طی یک راهپیمایی باشکوه در مقابل مجلس شورای اسلامی با شعارهای مرگ بر آمریکا،مرگ بر شوروی و مرگ بر صدام نفرت و انزجار عمیق خود را از صدام جنایتکار و حامیان استکباری وی ابراز داشتند.در این مراسم حجت السلام محمد باقر حکیم و یکی از اسرای عراقی مقیم ایران سخنرانی و بر تبعیت کامل از امام خمینی و لزوم ادامه جنگ تا سرنگونی صدام تاکید کردند حجت الاسلام محمد یزدی نایب رئیس مجلس نیز در این راهپیمایی در رابطه با جنگ تحمیلی سخنانی ایراد کرد و سپس قطعنامه پایانی راهپیمایی در 10 ماده از سوی سید حسین صدر از اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق قرائت شد.(4)

پی نوشت:

1. کیهان، 5 مهر 62 ، ص3
2.اطلاعات،5 مهر، 62 ، ص 2
3.اطلاعات،5 مر 62 ، ص 2
4.جمهوری اسلامی ،5 مهر 62 ،ص 9

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها