کد خبر: ۳۹۴۹۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
یاددشتی از حجت الاسلام دکتر علی جعفری:
اگر برآورد رهبری از حرف شنوی و تبعیّت دکتر احمدی نژاد این است که تذکاری پدرانه در اندرون کفایت می کند، در خصوص این جماعت، کار باید به کرسی درس و بحث کشانده شود و فضلای حوزوی در معرض روشنگری و هشدار قرار گیرند. جماعتی که بجای تقویت برادریهای انقلابی و تلاش در اصلاح اعوجاجهای احتمالی، برای بریدن احمدی نژاد از رهبری لحظه شماری می کنند.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - «دود این موتوری‌ها امثال من و عباس رو خفه می‌کنه»؛همین تک جمله از ماندگارترین دیالوگهای تاریخ سینمای ارزشی ایران است. «حاج کاظم آژانس شیشه ای» وقتیکه دید جمعی از برادران مثلا ارزشی،موتور فرصت طلبی و ماجراجویی خود را به میدان پاک اعتراض او وارد کرده اند، اینگونه تلاش کرد تا مرز بین اعتراض مصلحانه ،همدلانه و دوراندیشانۀ خود را با گردوخاک کوته بینانه، منفعت طلبانه و خیره سرانۀ ایشان معلوم کند.

 به نظرم بیانات درس خارجی مقام معظّم رهبری در نکوهش نقل قولهای بدون ضابطه و رفیق بازانه و مضرّات شایعه وار آن، بیش از همه متوجّه آنهایی است که از نمد تذکّرات ناصحانه و حکیمانۀ رهبری به دکتر احمدی نژاد همواره به دنبال کلاهی برای فرصت طلبیهای انتخاباتی و منفعت طلبیهای سیاسی و عقده گشاییهای جریانی خود هستند.

اگر برآورد رهبری از حرف شنوی و تبعیّت دکتر احمدی نژاد این است که تذکاری پدرانه در اندرون کفایت می کند، در خصوص این جماعت، کار باید به کرسی درس و بحث کشانده شود و فضلای حوزوی در معرض روشنگری و هشدار قرار گیرند. جماعتی که بجای تقویت برادریهای انقلابی و تلاش در اصلاح اعوجاجهای احتمالی، برای بریدن احمدی نژاد از رهبری لحظه شماری می کنند.

رهبری یکبار دیگر نشان داد که مصلحت اندیشیها و توصیه های او چه آنجا که عرصه ای را می گشاید و چه آنجا که عرصه ای را می بندد، از جنس دیپلماسیهای سیاسی و لابیگریهای پشت پرده ای و حذف و اضافه های قدرتمدارانه نیست. همانطور که وقتی هر دو دولت احمدی نژاد را زنده کنندۀ ارزشهای انقلاب اعلام می دارد تکّه و تعارف پاره نمی کند، آنجا هم که مصلحت محدود کننده ای را بطور ویژه با دکتر در میان می گذارد به دنبال حذف و طرد او از میدان سیاست و انقلاب و جایگزینی فرد یا جریان دیگری نیست. شاید دکتر احمدی نژاد بیش از همه این حقیقت را دریافته باشد که رهبرش حتّی برای یک ثانیه هم دیپلمات نبوده و انقلابی و صریح عمل کرده است.

گلایۀ یک جمله ای حاج کاظم برای دور شدن موتوریها از میدان پاک اعتراض او کفایت کرد. به نظرتان چقدر زمان لازم است تا این «دیپلماتهای ارزشی»، موتورهای دودزا، پر سر و صدا و باصطلاح اصولگرایشان را از محدودۀ انذارها و تبشیرهای، پدرانه و دوراندیشانۀ مقام معظّم رهبری با فرزندش دکترمحموداحمدی نژاد خارج کنند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۹
۱۴
ما آقاى أحمدى نژاد رو از بسياري از سنه چاكان ولايت ولاقى تَر ميشناسيم
پاسخ
ثاقب
United Kingdom
۱۵:۴۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۱۵
۹
آقای 598 همه مشکل از آنجا شروع شد که احمدی نژاد به حرف رهبر تمکین نکرد.

کار را به جایی رساندید که حضرت آقا خودشان بیایند و علنی و با این لحن شما را خطاب بگیرند که: این هم پشت بلندگو!


یعنی بزن گاراژ دیگه ...
پاسخ
صبا س
United Kingdom
۱۶:۰۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۱۲
۶
تاکتیک جریان انحرافی بعد از خوردن به در بسته:

فعال کردن یک دوقطبی کاذب در درون نیروهای انقلاب بمنظور به شکست کشاندن کاندیدای خودی

و دقیقا نقطه مقابل خواست رهبری
پاسخ
ثاقب
United Kingdom
۱۶:۱۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۱۴
۶
آقای جعفری؛
حالا نگاهی به پشت سرتان و راهی که طی کردید، بیندازید. وقت و عمری که در حمایت از احمدی نژاد صرف کردید...
وقتی هوش سیاسی نباشه این اتفاق میفته....

که حالا شما در ته صف و آخر از همه باید (و البته باز هم شاید!) با نهیب آقا و سخن صریح که هر عامی و بی سوادی آنرا می فهمد، به خود آیید.
پاسخ
مادون قرمز
United Kingdom
۱۶:۲۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۱۲
۷
آقا جنس شما احمدی نژادیا رو میشناسه. همونطور که خودش هم گفت. بدنبال دوقطبی ایجاد کردن هستید.

هنوزم دست از جنگولک بازی برنمیدارین.
پاسخ
ناشناس
Sweden
۰۵:۲۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
شما از دو قطبی می ترسید و از آن بدتان می آید لهذا آن را انکار می کنید. حال آنکه

اولا دو قطبی چیز خوبی است اگر حقیقی باشد. مثل یعنی حق باطل در طول تاریخ. که تجلی آن در جنگ فقر و غنا یا مسضعف و مستکبر است. انکار این دو قطبی انکار اسلام و بعثا انبیا است. آری. قطعا انبیا کارشان ایجاد دو قطبی و جنگ انداخحتن بین مستضعف و مستکبر بود. به این ترتیب است که انسانها غربال می شوند و استعدادهایشان شکوفا می شود.

ثانیا: انتخابات سال 88 دقیقترین و خاصترین شکل دو قطبی در دنیا بعد از قیام 15 خرداد 42 بود. در یک طرف احمدی نژاد به نمایندگی از همه محرومان و مستضعفان و مومنان بود و در طرف دیگر طیف رنگین کمانی مترفان و مرفهان و مستکبران و سکولارها و قوم لوط و بهایی ها و وهابی ها و قس علیها.
احمدی نژاد دقیقا در سال 88 نقش فاروق را داشت. یعنی جداکننده حق از باطل. اساسا مومن واقعی باید فاروق باشد. برای همین است که امیرالمومنین علی علیه السلام فاروق اعظم است.
فاروق بودن یعنی دو قطبی.

اما اما آنچه رهبری گفت به خاطر بی ظرفیتی ملت ایران و مسوولان آن است که تحمل فتنه دیگری را ندارند. در واقع فتنه گران 88 میوه و ثمره آشوبشان را دیروز چیدند. درست شبیه همان خوارج نهروان که شمشیر گردن امامشان گذاشتند و گفتند بگو مالک برگردد!
و در واقع مصلحت در آن لحظه از جنگ با قطب اشرافیت و معاویه تغییر پیدا کرد به حفظ جان امام.

پس قاطی نکنید. این وحدت به خودی خود ارزشی ندارد و صرفا عملی از ناچاری است. برای آنکه الان کشور تحمل تنش را ندارد و ناگزیر باید یک قطبی باشد. اما چون نمی شود به روحانی دستور داد که کنار بکشد ناگزیر باید احمدی نژاد حذف شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
بله البته من که به او ن صو رت احمد ی نژآد ی نیستم و لی به احمد ی نژاد ایمان دارم که صد ها بر ابر مدعیان اصو ل که در بسیار ی از مو ارد به سمت و صو ل گرایش پیدا کرده و می کنند اقداماتش در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و کشو رو مردم مو ثر تر و بهتر بو ده و هست و خو اهدبو د
متا سفانه این ها در ز مانی که دو لت مردمی به یاری و همگرایی در مجلس نیاز داشت نه تنها در دو لت دهم همراهی نمی کردند بلکه تا انجا که تو انستند و با سو ئ استفا ده از قا نو ن کار شکنی و سنگ اندازی در کار دو لت قبل را پیشه خو د سا ختند و با دشمنان خا رجی و فتنه گران داخلی در مو ارد ی هم نو ا شدند تا دو لت قبل نتو اند ان گونه که باید در انجام امو ر محو له مو فق باشد و انرا تخریب کرده و در نظر مردم نا کار امد جلو ه دهند چرا که انها طا لب سهم خو اهی در دو لت بو دند
و اکنو ن نیز پا دا ش خو د را با رو ی کار امدن تدبیر و امید در یافت کرده اند و لی چه سو د که این ها در س عبر ت نمی گیرند و با این شا نتاژ ها و تهمت ها و جو سازیها پا داش دیگر ی در راه خو اهند داشت و ان ادا مه حکو مت کلید سازان بر انها خو ا هد بو د و العاقبته للمتقین البته دو قطبی را زیا ده خو اهان و قدرت طلبان و ثرو ت اندو زان که کینه بس شدید از دو لت قبل بو اسطه کو تاه شدن دستشان از بیت امال تو سط دو لت های نهم و دهم و ار تزاق انها از بیت المال صو رت گر فت ایجا دخو اهند کرد نه طر فداران احمد ی نژاد این همه استقبال مردم از ایشان را چگو نه تو جیه می کنید ایا مردم هم بد نبال ایجاد دو قطبی هستند
البته 598 شاید این نظر را که چندان با انن مو افق نیست ثبت نکند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۵
۱۰
احسنت به مطلب جالب و بجا
دود موتور این اصولنماهها بیش از بیش مردم مومن و انقلابی را ناراحت می کند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
۲
۰
قابل توجه استادرسایی
پاسخ
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
۶
۱۱
آفرین بر تو 598!
خیلی نبودند تحلیلهای واقع نگرانه که 598 یکی اونهاست!
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵
۳
۴
لطفا مخالفان احمدی نژاد کمی مودبانه تر صحبت کنند.
خبری نیست این قدر عصبانی هستید!
خود حضرت آقا هم گفتند ما باید با این مسئله عادی برخورد کنیم.
پاسخ
ناشناس
United States
۲۱:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵
بهتر است احمدی نژادیا به سخنان رهبری التزام عملی داشته باشند و از رویّه گذشته خود که باعث ایجاد دوقطبی است دست بردارند.
جدیدترین اخبار پربازدید ها