کد خبر: ۳۹۴۹۸۱
زمان انتشار: ۰۸:۳۶     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور: ما صلح را دوست داریم ولی نه صلحی که ابزار دست قدرت های بزرگ برای سلطه گری باشد. ما صلحی را که کلید صلح و جنگ را به دست ابرقدرتها بدهد رد می کنیم .

رخدادهای 6 مهر 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای به عنوان رئیس شورای عالی دفاع هشدار داد ایران دیگر عبور کشتی های حامل سلاح به مقصد عراق از تنگه هرمز را تحمل نمی کند.

 

  • موسوی :طرح بسیج سازندگی در هیئت دولت تصویب شد.

 

  • شورایعالی قضایی اعلام کرد تخلفات رانندگی تخلف از مقررات حکومت اسلامی است و نیازی به وجود اشخاص متخلف در محکمه ندارد.

 

  • 2 هلیکوپتر و 67 خودرو  دشمن در عمق خاک 30 کیلومتری خاک عراق نابود شد.

 

  • اولین اجلاس کمیته آشتی لبنان با شکست رو به رو شد.

 

هشدار شدید آیت الله خامنه ای به حامیان صدام

گروهی از سفرا و کارداران کشورهای خارجی مقیم تهران عصر دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند

در این دیدار که جمعی از مسئولین کشوری و لشکری نیز حضور داشتند آیت الله خامنه ای رئیس شورای عالی دفاع با هشدار به همسایگان جنوبی ایران و حامیان صدام تاکید کرد : ما نمی توانیم تحمل کنیم که کشتی های پر از سلاح و مهمات از تنگه هرمز عبور کرده و به بعضی از بنادر خلیج فارس برسد و در خدمت عراقی ها قرار گیرد.

رئیس جمهور با یاداوری  اینکه بارها مسئولین جمهوری اسلامی به اشکال مختلف این مسئله را تذکر داده اند گفت : اگر این تذکرات باز هم نتیجه بخش نباشد ما مجبوریم برای عبور کشتی ها از این منطقه محدودیت هائی قائل شویم.

رئیس شورای عالی دفاع افزود :ما صلح را دوست داریم ولی نه صلحی که ابزار دست قدرت های بزرگ برای سلطه گری باشد صلح یک ارزش است اما یک ارزش مطلق نیست. ما صلحی را که کلید صلح و جنگ را به دست ابرقدرتها بدهد رد می کنیم و پاسخ ما به صلحی که در زمانی مطرح می شود که دشمن در سرزمین ماست و از قبول جبران حقوق تضییع شده ما سرباز می زند منفی است.(1)

موسوی : طرح بسیج اقتصادی در دولت تصویب شد

میر حسین موسوی نخست وزیر پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیئت دولت طرح سرشماری عمومی در کشور و تشکیل بسیج سازندگی تصویب شد.

نخست وزیر افزود: امروز در مورد کلیات طرح بسیج سازندگی بحث و تبادل نظر شد و این طرح به تصویب رسید.بسیج سازندگی که تحت پوشش جهاد سازندگی خواهد بود در حقیقت نوعی استفاده از نیروهای مازاد مشمولین است بطوریکه نیروها آموزش های لازم را خواهند دید و به صورت جهادی زیر نظر جهاد سازندگی در نقاط مختلف کشور و در حین گذراندن دوره سربازی خود ابزار کار در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا بتوانند پس از دوران سربازی خود در همان محل خدمت به زراعت و کارهای تولیدی بپردازند

نخست وزیر افزود : در وهله اول این برنامه با تعداد کمی حدود 30 تا 40 هزار نفر در سال شروع خواهد شد ولی سعی می شود در ادامه حدود 200 هزار تا 250 هزار نفر نیرو در این طرح به کار گرفته شود.(2)

اعلام تصمیم شورای عالی قضایی در مورد تخلفات رانندگی

شورای عالی قضائی در جلسه دیروز خود تشخیص داد که تخلفات رانندگی و نحوه رسیدگی به جرائم آن به علت اینکه اینگونه تخلفات تخلف از مقررات حکومت اسلامی است نیاز به وجود اشخاص متخلف در محکمه نمی باشد. در جلسه دیروز شورای عالی قضایی همچنین تصمیم گرفته شد پرونده های رسیدگی شده توسط دادگاه انقلاب اسلامی مستقر در وزارت مسکن و شهرسازی به دادگاه عالی انقلاب اسلامی ارسال شود.(3)

نفوذ به عمق 30 کیلومتری خاک عراق

قرارگاه حمزه سیدالشهدا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد رزمندگان اسلام طی یک عملیات چریکی برون مرزی در محور شمال غرب به عمق 30 کیلومتری  خاک عراق نفوذ کرده و ضمن انهدام تعداد زیادی از ادوات و نفرات دشمن ضرباتی دیگر بر پیکر دشمن شکست خورده وارد کردند.در این عملیات رزمندگان اسلام متشکل از دلاوران ارتش و سپاه و نیروهای پیش مرگه کرد موفق به قطع جاده تدارکاتی سید صادق-حلبچه شده و با نفوذ به پادگان سلیمان ارتش بعثی  بیش از 200 تن از نیروهای بعثی را  به هلاکت رسانده و تعداد زیادی را نیز زخمی کردند. همچنین در این عملیات 2 هلیکوپتر توپدار و 67  دستگاه نفر بر دشمن بعثی منهدم و به آتش کشیده شد.(4)

نشست کمیته آشتی لبنان تشکیل نشد

خبرگزاری رویترز گزارش داد جلسه کمیته متشکل از نمایندگان ارتش و  طرف های درگیر  در جنگ داخلی لبنان که قرار بود در وزارت دفاع لبنان تشکیل شود به علت اختلاف در افراد شرکت کننده و محل برگزاری جلسه تشکیل نشد.

روزنامه السفیر لبنان نیز به نقل از دیپلمات های عرب در آمریکا نوشت عربستان سعودی سرگرم تهیه مقدمات برای برگزاری یک کنفرانس کوچک از سران عرب در خلال چند روز آینده در ریاض می باشد. مجلس عالی اسلامی شیعیان لبنان نیز روز دوشنبه با صدور بیانه ای خواستار اتخاذ یک موضع واحد اسلامی در خصوص تحولات جاری لبنان شد.(5)

پی نوشت:

1. کیهان،6 مهر 62 ، ص18
2. کیهان،6 مهر 62 ، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 6 مهر 62 ، ص 11
4. جمهوری اسلامی ، 6 مهر 62 ، ص2
5. کیهان،6 مهر 62 ، ص 20


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها