کد خبر: ۳۹۵۰۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
مشاور اسد با بيان اينكه عذرخواهي آمريكا از سوريه از طريق كانال‌هاي غير رسمي بوده است، خواستار عذرخواهي رسمي اين كشور شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، بثينه شعبان مشاور سياسي و اطلاع رساني بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه در گفتگو با شبكه خبري الميادين گفت: توافق روسيه و آمريكا درباره سوريه تا زماني كه اختلافات بر سر اين توافق در دولت آمريكا حل نشود قابل اجرا نيست.

وي افزود: دمشق انتظار تغييري در موضع عربستان و قطر در حمايت از تروريسم و عناصر مسلح از طريق تركيه، ندارد.

مشاور اسد از دولت آمريكا خواست كه ضمن عذرخواهي رسمي و علني تضمين كند كه ديگر حملاتي همچون حمله به ديرالزور تكرار نمي‌شود.

وي اظهار داشت كه عذرخواهي آمريكا از سوريه از طريق كانال‌هاي غير رسمي كه نمي‌توان به آن تكيه كرد، صورت گرفته است.

شعبان با بيان اينكه جنگنده هاي سوريه به هر جا كه تروريسم در آنجا باشد حمله مي‌كنند، افزود: دمشق طرح آمريكا براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه را به‌دنبال كشته شدن پنج امدادگر فرانسوي و دو غيرنظامي در حومه حلب مخالف است.

مشاور اسد گفت: سوريه و روسيه به آتش‌بس پايبند بودند، و اين در حالي است كه گروههاي تروريستي به اين تصميم پايبند نبودند و همچنين جنگنده‌هاي آمريكا مواضع ارتش در ديرالزور را بمباران كردند.

وي درباره انتشار اخباري درخصوص هماهنگي قبلي بين روسيه و تركيه و ايران قبل از ورود زميني تركيه به سوريه گفت: رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهور تركيه اولين كسي است كه جنگ عليه سوريه را آغاز كرد.

شعبان تأكيد كرد كه تركيه همچنان ورود عناصر تروريستي از طريق مرزهاي خود از قطر و عربستان را تسهيل مي‌كند.

وي درباره روابط كشورش با مصر گفت: دمشق اوضاع مصر را درك مي‌كند و روابط سوريه با اين كشور به هيچ وجه حتي در دوره محمد مرسي رئيس‌جمهور بركنار شده اين كشور نيز قطع نشده است و ما هميشه آماده برقراري روابط خوب با دولت مصر هستيم.

شعبان درباره ترور ناهض حتر روزنامه‌نگار اردني گفت كه اين ترور در راستاي سياست بستن دهانهاست كه در منطقه صورت مي گيرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها