کد خبر: ۳۹۵۰۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، روزنامه اصلاح‌طلب تعادل از سوءمديريت در بورس انتقاد كرده است:‌ بازار سرمايه مهر را با هيجان خاص، تقاضاي بالا و صف‌هاي خريد طولاني آغاز كرد. اين اتفاق بازار سرمايه با رخدادهاي شهريور گره خورده بود به همين دليل، ديد متفاوتي بر بازار حاكم شد، اما اين هيجان بيش از دو روز دوام نياورده و مجددا روال كسالت‌بار هفته‌هاي گذشته به بازار برگشت.

به گزارش «تعادل»، بالا رفتن قيمت سهام در روزهاي اخير سبب شد تا حقوقي‌هايي كه از فروش سهام در هفته‌هاي قبل جا مانده بودند اقدام به فروش سهام كنند. فروش سهام ازسوي حقوقي‌ها عامل ايجاد صف‌هاي خريد شده و نهايتا طي دو روز قيمت سهام به نقطه قبلي خود بازگشت، زيرا در كنار حقوقي‌ها، سفته‌بازها نيز وارد ميدان شده و اقدام به دادوستد زيانبار سهام كردند. اين افراد كه همواره با بازدهي ‌اندك اقدام به شناسايي سود مي‌كنند در روزهاي گذشته نيز با كسب سود ناچيز سهام خود را واگذار كرده و سبب تشديد عرضه شدند.

در همين رابطه يكي از كارشناسان بازار سرمايه در گفت‌وگو با «تعادل» اظهار كرد: دغدغه روزهاي اخير بازار، سفته‌بازي يا دادوستد زيانبار حقوقي‌ها نيست، بلكه دغدغه اصلي بورس، نبود متولي است. رضا عموحسني در ادامه افزود: بازار سرمايه ما داراي چنان وضعيتي شده كه يك روز حسابداران كارگزاري‌ها مي‌توانند آن را به خاك سياه بنشانند و يك روز حقوقي‌ها با عرضه‌هاي سنگين. غافل از اينكه اين اتفاقات بي‌اعتمادي را افزايش مي‌دهد و پر كردن خلأ اعتماد در بازار به سادگي رخ نخواهد داد. وي همچنين گفت: برخي كارشناسان مي‌گويند كه حجم مبنا و دامنه نوسانات بايد از نمادها حذف شود، اما سوال اين است كه آيا با حذف اين ابزارها وضعيت بازار سهام بغرنج‌تر نمي‌شود؟ حال كه عده‌يي با سرانگشت اشاره خود در حال چرخاندن بازار هستند، نبود ابزارهاي كنترلي تنها مي‌تواند به سود سفته‌بازها باشد. اين كارشناس در ادامه عنوان كرد: دست مسوولان بازار نزد سفته‌بازان رو شده است. آنها مي‌دانند كه دغدغه متوليان بورس تنها ارائه آمار مثبت به بالادستي‌هاست تا نشان دهند كه وضعيت بازار مساعد است و براي آمار‌سازي اقدام به بلوك‌زني مي‌كنند و شاخص را خوب نشان مي‌دهند و تا زماني كه بازار با اين ايده اداره مي‌شود در بورس بر همان پاشنه قديم خواهد چرخيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها