کد خبر: ۳۹۵۳۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
امام جمعه موقت تهران به كانديداها توصيه كرد كه در تبليغات خود، ديگران و نظام را تخريب نكنند.

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام و المسلمين كاظم صديقي در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به دهه‌ فجر انقلاب اسلامي تصريح كرد: ملت ما با رهبري امام خميني (ره) توانست راه جديدي را در جهان مطرح كند و نه شرقي و نه غربي را در عينيت جامعه تجربه كند و بيداري جهان اسلام را از همان جا كليد بزند. تخريب نظام طاغوتي مهم است اما ساختن بناي جديد با مباني ديني، زدودن غبارهاي سكولاريسم است و از بين بردن القائات دشمن مبني بر اسلام حاشيه‌اي و اسلام منهاي سياست، حكومت و تدبير مهم‌تر است.

وي ادامه داد: حكومت اسلامي يعني حكومت تقوا و معنويت و امام (ره) در برابر چشمان حيرت‌زده كاخ‌نشيان شرق و غرب اين حكومت را به كرسي نشاند و ملتي را به عنوان يك جريان و تفكر پيشگام قرار داد و مردم به امام (ره) دل دادند و پيش رفتند و استقامت كردند و وحدت داشتند و از ولايت پاسداري كردند و اين عظمت و شكوه و اقتدار انقلاب ما جزو معجزات اسلام است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تاكيد بر ضرورت حضور گسترده‌ مردم در راهپيمايي 22 بهمن افزود: حضور پررنگ در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن هم شكر خداست و هم شكر نعمت انقلاب و پيشرفت‌ها در ابعاد مختلف كه بعد از انقلاب به وجود آمد و شبيه معجزه است.

صديقي اظهار كرد: مهم‌ترين امتياز انقلاب ما اين بود كه صاحب انقلاب و خون شهدا بودن مردم نهادينه شده است و دشمن هر كاري كرده كه راهپيمايي 22 بهمن را كمرنگ كند و فتنه‌گران خواستند يك روز ديگر را اعلام كنند، موفق نشدند و من مطمئنم اين ملت خداجو با دين و وفاداري‌اي كه دارند و انقلاب را از خود و حاصل خون شهيدانشان مي‌دانند، حضورشان در راهپيمايي امسال نه‌تنها كمتر از سال‌هاي قبل نيست بلكه باشكوه‌تر از قبل خواهد بود.

وي در ادامه تصريح كرد: حضور حماسي خداپسند و امام زمان (عج) شادكن مردم در راهپيمايي 22 بهمن چند خاصيت خواهد داشت؛ يك پيامش بي‌اثر بودن تحريم‌هاست، پيام دوم استقامت و پيمان عميق شما با خون شهيدان و رهبري فقيد و رهبري موجود، پيام سوم همت بلند شما در ادامه اين راه تا رسيدن به قله‌ پيروزي و پيام چهارم پيوند نسل سوم و نسل چهارم انقلاب با امام و انقلابشان است. امروز وقتي يك دانشمند هسته‌يي ما شهيد مي‌شود، دانشجويان ما نامه مي‌نويسند كه تغيير رشته بدهند و به قربانگاه بروند و براي تامين استقلال علمي و اقتصادي جان خود را بدهند و اين جزو معجزاتي است كه در عالم شعور انقلاب شعله كشيده است و شعارها رونق بيشتري يافته است. دوم، قدرداني از پيشرفت‌هاي علمي است.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران در ادامه با اشاره به حوادث منطقه اظهار كرد: سالگرد پيروزي انقلاب و بيداري منطقه ماست و اين براي ما جاي مباهات و افتخار و شكر است كه در اين مدت كوتاه چهار طاغوت وابسته به غرب سقوط كردند. غرب طرفدار انقلاب مردم نيست و ديكتاتورها را تا توانست حمايت كرد اما با وجود اين حمايت‌ها چهار طاغوت سرنگون شدند و ما اين را نشانه‌ استمرار اين معنا و خاموش نشدن شعله انقلاب ايران تا آخر مي‌بينيم و به ملت‌هاي بيدار عرض مي‌كنيم كه ملت ايران و نظام اسلامي از شما حمايت مي‌كند؛ خصوصا از مردم مظلوم بحرين كه در يك سال اخير با وجود همه كشتارها و دستگيري‌ها و شكنجه‌ها هر روز جدي‌تر شده‌اند و شعار سرنگوني رژيم خود را سر مي‌دهند.

صديقي درباره انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز يادآور شد: انتخابات امر ديني ماست و حفظ انقلاب و نظام تكليف است و از اوجب واجبات است. امام (ره) در عمق جان مردم جا گرفته است و در وصيت‌نامه الهي سياسي‌اش بر مشاركت مردم در انتخابات تاكيد كرده است. دشمن هر چقدر فشارش بر ما بيشتر شود مقابله ما هم جدي‌تر مي‌شود. ما با اين فشارها ساخته شده‌ايم و تحريم و تهديد به جنگ چيز جديدي نيست. مگر شما جنگ را به ما تحميل نكرديد؟ آن روز كه بر سر ما آتش مي‌ريختيد، ملت مقاومت كرد و نشان داد كه مي‌تواند مقاومت كند و هرگز از پا نمي‌نشيند.

وي به مردم توصيه كرد كه وقتي سر صندوق راي رفتند، با وضو و قربه الي الله بروند و گفت: توجه داشته باشيد كساني كه اسراف در تبليغات مي‌كنند نشان مي‌دهند كه امين شما در مجلس نخواهند بود و اگر دستشان به بيت‌المال برسد همين كارها را در مجلس هم انجام مي‌دهند. كساني كه با ارباب قدرت و ثروت ميدان‌داري مي‌كنند وقتي نماينده شوند نماينده پولدارها مي‌شوند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: به نامزدها توصيه مي‌كنم اخلاق اسلامي را رعايت كنند و ضمن اثبات خود، رقبايشان را تخريب نكنند. اين كار گناه و ظلم است. چه مي‌شود يك كانديدا شايستگي‌هاي رقيب خود را هم بگويد؟ كساني كه رعايت نمي‌كنند، انتخاب خود را در گروي تخريب ديگران يا نظام مي‌دانند، براي خوشامد عناصر ضد انقلاب ايجاد بدبيني مي‌كنند و موجب فتنه و ناامني مي‌شوند، بدانند كه شوراي نگهبان با آنان برخورد جدي مي‌كند و حتي احتمال دارد آرايشان ابطال شود.

وي در پايان خطبه دوم خاطرنشان كرد: يقين دارم در 22 بهمن و انتخابات، همانگونه كه قلب‌هاي شما به سمتي رفت كه عظمت آفريديد، باز هم عظمت مي‌آفرينيد.

به گزارش ايسنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ اول نماز جمعه نيز دهه‌ فجر را دهه‌ پيروزي علم و فقاهت و عدالت و زوال سلطنت وابسته و داراي ريشه‌هاي فاسد دانست و آن را به جامعه تبريك گفت.

صديقي در ادامه با تبريك ولادت پيامبر اكرم (ص) از وضعيت متفرق جامعه اسلامي انتقاد و تصريح كرد: حضرت محمد (ص) خيلي ناراحت مي‌شوند كه ببينند امت اسلام متفرق است و دشمنان بر آن مسلطند.

وي ادامه داد: دو صفت در وجود رسول خدا (ص) موج مي‌زد؛ ايشان پيامبر مهرباني و محبت بود و پيامبر قلب و دل شماست و در عين حال رحيم بر امت خويش بود. پيامبر اگر جنگ هم مي‌كرد آن هم ظهور رحمتش بر ابناي بشر بود.

خطيب موقت نماز جمعه اين هفته تهران در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر ضرورت وحدت در جامعه اسلامي اظهار كرد: فتنه، به چالش كشيدن جامعه و ايجاد اختلاف، جزو گناهان كبيره است و هر كسي كه محبت را در جامعه كاهش مي‌دهد، مرتكب گناه كبيره شده است. خداوند متعال رشته‌ برادري را محكم قرار داده است و ما بايد احساسمان اين باشد كه برادر يكديگر هستيم.

صديقي در ادامه با اشاره به فصل انتخابات از كانديداها خواست به مسايل فتنه‌انگيز نپردازند و تصريح كرد: ايجاد فتنه و القاي تفرقه در جامعه ولو با ايجاد مسجد باشد، بايد آن مسجد را بر سرشان ويران كرد و اين كار را پيامبر (ص) به دستور خدا انجام داد. پايگاهي كه عنوانش دين است اما باطنش نفاق است به دستور خدا توسط پيامبر (ص) خراب شد.

وي يادآور شد: دشمن حتي لبخندش هم فريب و خدعه است و انسان‌هاي مومن زيرك هستند و گول دشمن را نمي‌خورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها