کد خبر: ۳۹۵۴۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۱     ۰۸ مهر ۱۳۹۵
يك سرتيپ ارتش سوريه با تاكيد بر اينكه فرماندهي نظامي سوريه تصميم آزادسازي كامل حلب از اشغال تروريست‌ها را گرفته است، تاكيد كرد كه اين تصميم بي بازگشت است.
به گزارش پایگاه 598، سرتيپ «هيثم حسون» در گفت وگو با تسنيم در دمشق، با بيان اينكه فرماندهي نظامي نظامي تصميم آزادسازي كامل حلب واقع در شمال سوريه را اتخاذ كرده است، گفت:اين تصميم بي بازگشت است.

عمليات آزادسازي حلب ادامه دستاوردهاي نيروهاي ارتش

وي تصريح كرد: از زماني كه نيروهاي ارتش سوريه مزارع الملاح را آزاد كرده و در آزادسازي جنوب غرب اين شهر نيز دستاوردهاي قابل ملاحظه اي را به ثمر نشاندند، عمليات آزادسازي حلب كليد خورد.

حسون يادآور شد كه اخيرا هنگامي كه آتش بس به اجرا در آمد، عمليات ارتش سوريه در حلب به مدت چند ساعت متوقف شد اما به محض اينكه آتش بس نقض شد نيروهاي ارتش نيز در بيانيه اي اعلام كردند كه عمليات نظامي خود را در اين استان شمالي ادامه مي دهند.

پيشروي ارتش به سمت فرودگاه بين المللي حلب

وي اظهار داشت: اكنون عمليات نظامي در داخل محله هاي شرقي حلب  و نيز محورهاي جنوب شرقي از جمله شيخ سعيد و محله السكري در حال پيشرفت است به اين معني كه نيروهاي ارتش از طريق اين دو محور به نزديكي هاي اردوگاه النيرب در نزديكي فروگاه بين المللي حلب رسيده اند.

تنگ تر شدن حلقه محاصر تروريست‌ها در شرق و جنوب شرق حلب

اين سرتيپ ارتش سوريه تاكيد كرد: اين روند به خوبي نشان مي دهد كه فرماندهي نظامي تصميم آزادسازي كامل حلب از اشغال تروريست ها را گرفته است و به عقيده من رهبري نظامي و سياسي در سوريه عزم خود را براي آزادسازي جزم كرده اند به ويژه اينكه دستاوردهاي ارتش در نقاط مختلف از جمله آزادي الفرافره در نزديكي قلعه حلب و داخل اين شهر در حال نمود است و با آزادي منطقه شيخ سعيد حلقه محاصره عليه تروريست ها در داخل حلب از محور شرقي به سمت جنوب شرق تنگ تر شده است.

تلاش ارتش براي بازپس گيري حندرات

وي تصريح كرد: با وجود اينكه نيروهاي ارتش اردوگاه حندرات را از دست داده اند، اما عمليات نظامي همچنان ادامه دارد و طبيعي است كه اكنون نيروهاي نظامي در تلاش براي آغاز عمليات نظامي براي بازپس گيري اين اردوگاه هستند زيرا اين نقطه از نظر جغرافيايي و نظامي حائز اهميت است.

حسون افرود: عمليات نيروهاي ارتش در جنوب غربي حلب نيز از طريق پيشرفت به سمت خان طومان در حال پيشروي است و با تسلط بر اين منطقه امكان اشراف بر راه ارتباطي حلب و دمشق به سمت جنوب فراهم مي شود.

آمريكا به دنبال حل ديپلماتيك نيست

وي در مورد موضع اخير واشنگتن در شوراي امنيت مبني بر اينكه راه حل بحران سوريه فقط ديپلماتيك است و امكان ازسرگيري آتش بس وجود دارد، گفت: آمريكا به دنبال راه حل سياسي و يا ديپلماتيك در سوريه نيست و دليل اين اظهارات اين است كه واشنگتن تلاش دارد مانع پيشروي نيروهاي ارتش سوريه در محله هاي شرقي حلب شده و روند تحقق دستاوردهاي آنان را در اطراف اين شهر متوقف سازد.

تلاش آمريكا براي نجات تروريست‌ها

حسون تاكيد كرد: اين آمريكا است كه توافق آتش بس را ناكام گذاشت و تمايلي به آتش بس نظامي ندارد بلكه به دنبال نجات گروههاي تروريستي است كه اكنون در آستانه فروپاشي قرار گرفته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها