کد خبر: ۳۹۵۴۴۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۲     ۰۸ مهر ۱۳۹۵
رزمايش مشترك دريايي ميان ناو ايتاليايي يورو با ناوگان نيروي دريايي ارتش ايران در خليج فارس و تنگه هرمز انجام شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، امير دريادار دوم حسين آزاد فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي ارتش گفت: تمرين مشترك دريايي ميان ناو ايتاليايي يورو با ناوگان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس و تنگه هرمز انجام شد.

دريادار حسين آزاد در مراسم برگزاري تمرين مشترك نيروي دريايي ارتش گفت: ناو يورو پس از چهار روز اقامت در شهر بندرعباس و ديدار با مسئولان ارشد استاني و فرماندهان نظامي در زمان ترك ايران تمرين مشتركي در تنگه هرمز و خليج فارس با دو ناو ايراني برگزار كرد.

وي خاطرنشان كرد: در اين تمرين مشترك ناوشكن الوند و البرز و يك فروند بالگرد نداجا و بالگردي از ناوشكن يورو در منطقه دريايي استان هرمزگان و خليج فارس تمرينات اطلاعاتي، رهگيري و پروازي را انجام دادند.

آزاد در ادامه افزود: اين تمرين با هدف ارتقاي توان رزمي و تبادل اطلاعات و دانش نظامي بين دو نيروي دريايي كشور ايتاليا و ايران صورت مي‌گيرد.

همچنين وي در مورد مراسم شام مشترك نيروي دريايي ايران و ايتاليا بر روي عرشه ناوشكن جماران اظهارداشت: ايتاليايي‌ها كه عضو ناتو هستند وقتي توان رزمي و توانمندي هاي نظامي ايران را مشاهده كردند متعجب بودند و باور نداشتند كه ايران توان برگزاري رزمايش هاي مشترك را دارد. حضور ايتاليا در ايران و برگزاري اين تمرين حامل پيامي به دنيا است كه ايران كشوري صلح طلب با توان دفاعي و رزمي بالا است.

اين تمرين بمنظور نمايش صلح و دوستي و همچنين انجام عمليات دريايي مشترك بين نيروهاي دريايي كشورهاي دنيا بعنوان يك نيروي بين المللي صورت مي گيرد.

در اين تمرين كه در آبهاي نيلگون خليج هميشه فارس انجام شد ناوهاي ايتاليايي و ايراني با حضور در تنگه هرمز با انجام مشترك عمليات PASSEX توانستند وحدت و همدلي بين دو كشور و صلح و دوستي در منطقه را به نمايش بگذارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها