کد خبر: ۳۹۵۵۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۱۰ مهر ۱۳۹۵
بانوی شماره یک شطرنج ایران با نادرست خواندن جوسازی نشریه تلگراف گفت: بازیکنان خارجی مشکلی برای آمدن به ایران ندارند و حتی درباره تاریخ مسابقات جهانی و چند و چون آن با من صحبت می کنند.

به گزارش پایگاه 598، سارا خادم الشریعه در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره خبر نشریه تلگراف مبنی بر اعتراض بازیکنان خارجی نسبت به برگزاری مسابقات جهانی در ایران، اظهار کرد: من به دلیل حضور در لیگ های خارجی با بازیکنان کشورهای دیگر ارتباط دارم. هیچ کدام از آنها چنین حرفی نزدند و چنین دغدغه ای نداشتند. چند روز پیش الیزابت پائت بازیکن آلمانی با من صحبت می کرد و درباره زمان برگزاری مسابقات از من پرسید. چرا که ظاهرا برنامه این مسابقات با رقابت های جبل الطارق تداخل دارد و بازیکنان بزرگ دنیا علاقمند هستند در این تورنمنت که جوایز زیادی دارد شرکت کنند. فکر می کنم این همزمانی تنها دغدغه بازیکنان خارجی است که احتمالا با توافق بین ایران و فیده امکان جابجایی تاریخ وجود دارد و مساله پیچیده ای نیست.  

وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به برگزاری بدون مشکل و بی حاشیه گرند پری در تهران چنین خبری منتشر شده است، گفت: بازیکنان خارجی سال گذشته برای گرندپری به ایران سفر کردند و هیچ یک مشکلی نداشتند. بازیکنان آسیایی مانند چینی ها، هندی ها و ... که سابقه سفر به ایران را داشتند، با پوشش اسلامی مشکلی نداشتند. تاکنون چندین دوره مسابقات آسیایی بانوان در رده های سنی مختلف در ایران برگزار شده و بازیکنان کشورهای دیگر بدون هیچ مشکلی به ایران آمده اند و بازی کرده اند. بازیکنان اروپایی و آنهایی که برای نخستین بار به ایران سفر کرده بودند نیز به راحتی با این مساله کنار آمدند و هیچ مشکلی با مساله حجاب نداشتند.

نایب قهرمان مسابقات گرندپری تهران با بیان این که برخی تبلیغات تاثیر نامناسبی روی بازیکنان گذاشته بود، گفت: برخی از آنها پیش از حضور در ایران اندکی ترس داشتند اما پس از ورود به ایران ترس شان کاملا از بین رفت و متوجه شدند چیزهایی که درباره ایران در کشورشان شنیده اند صحت ندارد.

خادم الشریعه گفت: آن چیزی که من در مسابقات گرندپری تهران دیدم این بود که بازیکنان با مساله حجاب به شکل یک چیز عجیب و غیرقابل پذیرش نگاه نمی کردند. حجاب حتی برای الینا که مسئول رسانه ای فدراسیون جهانی است جذابیت و تازگی داشت.

به گزارش ایسنا، نشریه تلگراف در گزارشی مدعی شده که شطرنج بازان مطرح دنیا در اعتراض به حجاب اجباری در ایران حاضر به شرکت در مسابقات جهانی شطرنج بانوان نیستند که پولگار نیز این ادعا را در صفحات اجتماعی خود تکذیب کرد.

پولگار با نادرست خواندن مطلب عنوان شده توسط تلگراف گفت: چندی پیش خبرنگار روزنامه تلگراف با من تماس گرفت و درباره برگزاری مسابقات در تهران و اجبار بازیکنان به پوشش از من سوال کرد که جواب من به شرح زیر بود: این نظر شخصی من است. من به حدود 60 کشور مختلف در دنیا سفر کرده ام و با فرهنگ های زیادی روبرو شده ام. همیشه با رعایت پوشش سنتی کشورها تلاش کرده ام به فرهنگ آن کشورها احترام بگذارم. تصاویری هم از من با لباس مخصوص هندی ها، ویتنامی ها و آذری ها وجود دارد. هیچ کس از من نخواسته بود که من چنین کاری انجام دهم خودم دوست داشتم بر اساس اصل احترام چنین اقدامی انجام دهم.  من خودم شخصا هیچ مشکلی با حجاب ندارم و فکر می کنم دیگران نیز چنین نظری داشته باشند. البته من نمی توانم از جانب دیگران صحبت کنم اما طی مکالماتی که با بازیکنان شرکت کننده در گرندپری داشتم آنها نیز مشکلی با این مساله نداشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها