کد خبر: ۳۹۵۶۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۱۰ مهر ۱۳۹۵
رئیس خانه صنعت و معدن ایران مطرح کرد؛
رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: موارد زیادی از تخلف بانکی مطرح و ثبت شده است که اگر این روند ادامه یابد با فشاری که برخی بانک‌ها به واحدهای تولیدی تحمیل کرده‌اند شاهد موج عظیم ورشکستگی‌ها خواهیم بود.

به گزارش پایگاه 598، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره برگزاری جلسات کارگروه بررسی عملکرد بانک‌ها در محاسبه سود و جرائم تسهیلات اظهار کرد: این کارگروه تحت نظر قوه قضاییه فعالیت می‌کند و تلاش کردیم با گردآوری کارشناسان متخصص، حل مشکلات مطروحه بنگاه‌های اقتصادی در مقابل بانک‌ها تسهیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارسالی به نهادهای نظارتی و طرح شکایت برخی بنگاه‌ها و بروز مشکلات بین آن‌ها و بانک‌ها مقرر شد که بررسی نحوه عملکرد بانک‌ها در محاسبه سود و جرائم تسهیلات در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان مطرح شود.

وی در مورد مصوبات کمیته مربوطه اظهار داشت: در آخرین جلسه کمیته مقرر شد با توجه به ایرادات وارده به قراردادهای بانکی، آنالیز نحوه محاسبه سود و جرائم تسهیلات بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری توسط گروه کارشناسی بانکی و حقوقی تهیه و به کمیته ارائه شود تا برای پیگیری‌های بعدی و ارسال آن به سازمان بازرسی تصمیم‌گیری شود.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران تصریح کرد: با وجود تعیین برخی موارد از سوی بانک مرکزی در آیین نامه‌های ابلاغی به بانک‌ها، بعضی از این قوانین و قواعد قابلیت تغییر داشته و حتی در مواردی، قوانین بانکداری بدون ربا نادیده گرفته می‌شود.

سهل‌آبادی گفت: در حال حاضر موارد زیادی از تخلف بانکی در جلسات کمیته مطرح و ثبت شده که موارد زیادی از جمله دریافت سفته، مسدود کردن حساب، افزایش سود تسهیلات، اعمال جریمه دیرکرد و تمدید مدت تسهیلات را شامل می‌شود و اگر این روند ادامه یابد با فشاری که برخی بانک‌ها به واحدهای تولیدی تحمیل کرده‌اند شاهد موج عظیم ورشکستگی‌ها خواهیم بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها