کد خبر: ۳۹۵۹۹۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۱۲ مهر ۱۳۹۵
نيروهاي ارتش سوريه ضمن ادامه درگيري با تروريست‌ها در شمال استان حماه، عمليات در منطقه غوطه غربي و شرقي دمشق را عليه آنان ادامه مي‌دهند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، پايگاه خبري «الحدث» در گزارشي درباره جديدترين تحولات ميداني سوريه از آزادسازي 10 كيلومتر ديگر از مناطق پيراموني شهرك «دير الخبيه»، واقع در غوطه غربي دمشق خبر داد.

اين گزارش با اشاره به ادامه پيشروي نيروهاي سوري به سمت شهرك دير الخبيه، از درگيري‌هاي شديد نيروهاي ارتش سوريه با گروه‌هاي مسلح اين منطقه خبر داد كه در نتيجه آن يك فروند تانك، يك دستگاه خودرو مجهز به تيربار سنگين و يك نفربر حامل عناصر مسلح منهدم شده و شماري از عناصر مسلح كشته و زخمي شدند.  

در جبهه عملياتي غوطه شرقي دمشق نيز نيروي هوايي ارتش سوريه با همكاري نيروي هوايي روسيه مواضع و تجمعات گروه‌هاي تروريستي در شهرك «عربين»، در غوطه شرقي و شهرك «جوبر»، در شرق شهر دمشق را هدف گرفته و منهدم كردند.

ادامه نبردها در جبهه حماه

اما در استان حماه، واقع در مركز سوريه كه پس از ماه‌ها آرامش از سپتامبر شاهد تحركات گروه‌هاي مسلح و وقوع درگيري بين ارتش سوريه با گروه‌هاي تروريستي، نبردها با تمركز در محور ريف شمالي حماه همچنان ادامه دارد.

منابع آگاه ميداني سوريه درباره نبردهاي جاري در محور ريف شمالي حماه تصريح كردند كه در جريان نبردهاي جاري در اين محور طي هفته اخير 38 تروريست مسلح كشته شدند كه در ميان آنها 8 سركرده و فرمانده ميداني گروه‌هاي تروريستي به چشم مي‌خورد.

اين درحالي است كه رسانه‌هاي و صفحات اينترنتي وابسته به گروه‌هاي تروريستي اعلام كردند كه طي درگيري‌هاي 72 ساعت گذشته ارتش سوريه با گروه‌هاي مسلح 20 تروريست مسلح كشته شدند كه 5 نفر از آنها از فرماندهان و سركردگان ميداني وابسته به اين گروه‌ها بودند.

حمله هوايي روسيه به جيش العزة كه تحت الحمايه آمريكاست

از سوي ديگر، نيروي هوايي ارتش روسيه مواضع گروه تروريستي موسوم به «جيش العزه» وابسته به گروه مسلح «ارتش آزاد» را در ارتفاعات نزديك به شهرك «اللطامنه» در ريف شمال حماه بمباران كردند كه در اثر آن ده‌ها تروريست مسلح كشته و زخمي شدند.

در عمليات نيروي هوايي روسيه، جنگنده‌هاي روسي مقر سركردگان و فرماندهان ميداني جيش العزه موسوم به «مقر صفر» را نيز هدف گرفته و منهدم كردند.

فرصت‌طلبي داعش

برخي منابع ميداني اعلام كردند، گروه تروريستي تكفيري «داعش» تلاش دارد، با استفاده از تمركز عمليات‌هاي ارتش سوريه و متحدان دمشق بر حلب و جنوب سوريه، در عملياتي ناگهاني و غافلگير كننده شهر «حماه» مركز استان حماه را تصرف كند.

به گفته اين منابع آنچه موجب تشديد نگراني‌ها در اين خصوص شده تشابه شرايط استان حماه و مركز آن با شرايط حاكم بر استان رقه و شهر رقه پيش از سقوط به دست داعش است.

استان حماه در مركز سوريه قرار دارد و حلقه ارتباط شمال سوريه با جنوب آن شمرده مي‌شود، به همين دليل از موقعيت راهبردي بسيار حساسي برخوردار است و تصرف مركز اين استان به دست داعش به معناي فراهم شدن زمينه ارتباط گروه‌هاي تروريستي فعال در جنوب سوريه با گروه‌هاي تروريستي مستقر در شمال سوريه است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها