کد خبر: ۳۹۶۵۰۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
تظاهراتي عليه رژيم صهيونيستي در پايتخت آفريقاي جنوبي و با هدف حمايت از فلسطين برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، شماري از فعالان حامي فلسطين در آفريقاي جنوبي چندي پيش با تجمع مقابل دفتر تجاري سفارت رژيم صهيونيستي در شهر ژوهانسبورگ به سياست اين رژيم در بازداشت بدون اتهام فلسطيني ها در سرزمين هاي اشغالي اعتراض كردند.

با وجود آنكه رسانه هاي محور غربي - عبري و عربي تحت نفوذ جريان سلطه در جهان، در قبال تظاهرات شماري از فعالان حامي آرمان فلسطين در آفريقاي جنوبي در جمعه گذشته سكوت اختيار كردند؛ اين تظاهرات در تعدادي از رسانه هاي جهان از جمله نيوز اينديا، خبرگزاري آناتولي تركيه، فست نيوز نيشن، ميدل ايست آي، ميدل ايست مانيتور، بازتاب داشته است.

حاضران در اين تظاهرات با در دست داشتن پلاكارد، پرچم هاي فلسطين و شعار سردادن ، به اقدامات رژيم صهيونيستي ضد فلسطيني ها اعتراض كردند.

روني كاسريلز وزير اسبق اطلاعات آفريقاي جنوبي كه در اين تظاهرات حضور داشت گفت: زمان آن فرا رسيده است كه تا زماني كه مردم فلسطين آزاد نشوند ؛ حزب حاكم آفريقاي جنوبي سفارت اسرائيل و دفاتر آن را به تعطيلي بكشانيم.

وي افزود: به خوبي مي دانيم كه آزادي ما بدون آزادي فلسطيني ها كامل نمي شود. نكته قابل توجه در اين تظاهرات اين بوده است كه با برنامه ريزي «كمپين همبستگي با مردم فلسطين» برگزار شد و با استقبال شماري از زندانيان سابق سياسي جنبش آفريقاي جنوبي كه در دوران آپارتايد فعاليت داشتند، مواجه شد. در همين حال نهادها و سازمانهاي غيردولتي فعال در آفريقاي جنوبي توجه ويژه اي به حقوق زنان و كودكان فلسطيني در سرزمينهاي اشغالي معطوف داشته اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها