کد خبر: ۳۹۷۴۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۲۵ مهر ۱۳۹۵
معاون وزير خارجه كشورمان درباره نشست لوزان گفت: در اين نشست به طور مشخص درباره آتش‌بس و آتش‌بس اخير كه بين آمريكا و روسيه بر سر آن توافق شده و برهم خوردن آن و عوامل اصلي برهم خوردن آن صحبت شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، حسين جابري انصاري، معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه كه به همراه محمدجواد ظريف در نشست يك روزه «لوزان» حضور داشت، شنبه شب پس از پايان اين نشست بين‌المللي با بيان اين كه دو سوم زمان نشست لوزان به موضوعات امنيتي و آتش‌بس اختصاص داشت، افزود: در گفت‌وگوها به طور مشخص درباره آتش‌بس و آتش‌بس اخير كه بين آمريكا و روسيه بر سر آن توافق شده و برهم خوردن آتش‌بس و عوامل اصلي برهم خوردن آن يعني تفكيك بين گروه‌هاي تروريستي به ويژه النصره و داعش از ساير گروه‌هاي سوري پرداخته شد.

وي افزود: درباره روش‌هاي جدا كردن اين گروه‌ها و ملاك‌هاي مورد نظر در اين رابطه و زمان‌بندي‌هاي مرتبط با اين بحث به طور مفصل گفت‌وگو شد.

جابري انصاري با بيان اين كه بخش ديگري از گفت‌وگوها در نشست لوزان به مساله انساني و فوريت‌هاي امدادرساني در حلب و ديگر مناطق سوريه اختصاص داشت، افزود: در ارتباط با اين موضوع و آتش‌بس و سازوكارهاي مرتبط كه به چه نحوي جدول زمان‌بندي مشخص شود تا آتش‌بس برقرار شود و هم‌چنين تسريع ارسال كمك‌هاي انساني هم بحث شد.

معاون وزير خارجه در ادامه، محور بعدي گفت‌وگوها را بعد سياسي بحران سوريه و اين كه آينده اين كشور چگونه خواهد بود، اعلام كرد و يادآور شد: در اين موضوع بحث‌هاي كم‌تري صورت گرفت، اما توافق كلي اين بود كه در اسرع وقت اين گفت‌وگو بين طرف‌ها ادامه يابد.

اين نشست به صورت بسته بوده و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها