کد خبر: ۳۹۷۷۰۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۲۶ مهر ۱۳۹۵
دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با اشاره به تاكيدات رهبري در رابطه با كاهش شتاب رشد علمي، گفت: متاسفانه مسئولان وزارت علوم خود را درگير مسائل حاشيه‌اي و سياسي كردند و همين موضوع باعث كاهش رشد و شتاب علمي ما شد.

به گزارش پایگاه 598، ابوالفضل مظاهري دبير تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به افت شتاب علمي كشور در سال‌هاي اخير، گفت: متاسفانه وزارت علوم در دولت تدبير و اميد از مسير اصلي خودش فاصله گرفت و آن چنان كه بايد به ماموريت و وظيفه‌اي كه برعهده داشت، نپرداخت.

وي ادامه داد: بارها در رابطه با كاهش رشد علمي به مسئولان هشدار داده شد و حتي مقام معظم رهبري در سخنان خود اين مسئله را به مسئولان گوشزد كردند ولي متاسفانه مسئولان وزارت علوم خود را درگير مسائل حاشيه‌اي و سياسي كردند و همين موضوع باعث كاهش رشد و شتاب علمي ما شد.

اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: پرداختن به مسائل غيرعلمي و سياسي در دانشگاه‌ها، سم مهلكي است كه مي‌تواند خطرات بسيار بزرگي را داشته باشد و ما امروز به دليل درگيري با اين مسئله ضربه‌اش را مي‌خوريم.

دبير تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل ادامه داد: وزارت علوم در دولت فعلي از ابتداي شكل‌گيري همواره با حاشيه‌هايي همراه بوده است از بحث بورسيه‌ها گرفته تا استيضاح فرجي دانا، امروز هم كه بحث استيضاح فرهادي مطرح است.

مظاهري تاكيد كرد: اگرچه شايد امروز براي استيضاح فرهادي كمي دير شده باشد ولي اين مسئله مي‌تواند تذكري باشد تا وزارت علوم به جايگاه اصلي خودش بازگردد.

وي در ادامه با اشاره به ناهنجاري‌هاي فرهنگي در دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه آسيب‌هاي اجتماعي روز به روز در دانشگاه‌ها بيشتر ديده مي‌شود و بدتر اينكه آنچنان كه بايد برنامه‌اي براي رفع اين مشكلات ديده نمي‌شود.

مظاهري خاطرنشان كرد: ما در جلساتي كه با مسئولان داشته‌ايم همواره نسبت به ظهور آسيب‌هاي اجتماعي در دانشگاه‌ها هشدار داده‌ايم. از طرفي روز به روز شاهد بيشتر شدن ناهنجاري‌هايي مانند اعتياد، خودكشي و مسائل ديگر در بين دانشجويان هستيم. رفع اين مسائل نيازمند يك برنامه‌ريزي دقيق و درست دارد كه اميدواريم مسئولان آن را در اولويت قرار دهند.

دبير تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در ادامه به برخوردهاي نادرستي كه با تشكل‌هاي دانشجويي انقلابي در دانشگاه صورت مي‌گيرد اشاره كرد و افزود: تشكل‌هاي انقلابي مي‌توانند در بسياري از مشكلات كمك بسيار خوبي باشند ولي متاسفانه مواجهه مناسبي با اين تشكل‌ها صورت نمي‌گيرد. علي‌رغم تاكيدات مقام معظم رهبري در رابطه برخورد مناسب با اين تشكل‌ها شاهد برخي سنگ‌اندازي‌ها در مقابل تشكل هاي انقلابي هستيم.

وي گفت: در سال انتخابات قرار داريم، اميدواريم با هوشياري مسئولان دانشگاه‌ها دراين روزها محلي براي جولان گروه‌هاي سياسي نشود و همچنين شاهد ايجاد تشكل‌هاي يك بار مصرف كه صرفا براي اهداف انتخاباتي تشكيل مي‌شوند، نباشيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها