کد خبر: ۳۹۷۸۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۷ مهر ۱۳۹۵
قائم مقام آخوندي:
مهرآبادي در پاسخ به اين سوال كه آيا بانك مسكن هم مهمترين دليل در تاخير تحويل واحدهاي مسكن مهر هست يا نه؟ مي‌گويد: «ما محدوديت منابع داريم. مردم هم يكي از معضلات ما هستند!»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از سايت فردا، از‌‌ همان روزهاي روي كار آمدن دولت يازدهم، داستان انتظار متقاضيان مسكن مهر براي گرفتن خانه‌هايشان آغاز شد و با گذشت سه سال از آن روز به نتيجه‌اي نرسيده است. متقاضياني كه با هزار اميد و آرزو، پول‌هايشان را به حساب مسكن مهر واريز كردند و هنوز هم رنگ خانه‌شان را نديده‌اند. اين در حالي است كه دولت يازدهم نه تنها به مطالبات متقاضيان مسكن مهر توجهي نكرده است بلكه آخوندي، بالا‌ترين مسئول اين دولت در ارتباط با مسكن مهر به‌صورت رسمي از واژه‌هايي مانند «مزخرف»، «سيب گنديده»، «طرح پوپوليستي» و... براي مسكن مهر استفاده كرده است. 

به تازگي اما مهرآبادي، قائم مقام وزير راه و مسكن به متقاضيان مسكن مهر توهين كرده و اظهاراتي را به ميان آورده و موج جديدي از شكايات را از سوي متقاضيان به راه انداخته است.

شب گذشته، احمد اصغري مهرآبادي، قائم مقام وزير راه و شهرسازي در گفتگوي ويژه خبري براي دفاع از عدم تحويل واحدهاي مسكن مهر، تورم، تحريم و افزايش دستمزد كارگران را بهانه كرده و گفته: «قراردادهايي داشتيم كه تعهد تحويل 18 ماهه تا 24 ماهه داده‌اند اما با گذشت 5 سال هنوز اين واحد‌ها تحويل داده نشده و دليل آن تورم، تحريم، افزايش دستمزد كارگران و گران شدن مصالح مي‌باشد!»

او با صراحت تاييد كرده كه برخي از واحدهاي غيرقابل سكونت مسكن مهر به متقاضيان تحويل داده شده است و افزوده: «وزارت راه و شهرسازي تنها مانده است زيرا كه وزارت نيرو، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان، وزارت ورزش و ساير دستگاه‌ها به دليل نياز به اعتبار با ما همكاري نمي‌كنند!» 

مهرآبادي در پاسخ به اين سوال كه آيا بانك مسكن هم مهمترين دليل در تاخير تحويل واحدهاي مسكن مهر هست يا نه؟ گفته: «ما محدوديت منابع داريم. مردم هم يكي از معضلات ما هستند! در بسياري از قسمت ها مردم مي گويند توان مالي ندارند و پول هايشان را واريز نكرده اند.»

اين اظهارات در حالي مطرح شده كه طبق قانون اساسي و برنامه پنج ساله پنجم كه 7 ماده قانوني دارد، دولت موظف به توانمند كردن قشر ضعيف جامعه براي خانه دار شدن، است.

از سوي ديگر بايد گفت كه وزير راه و شهرسازي نيز در اين سه سال اخير، نشان داده كه بين حرف و عملش در رابطه با موضوع مسكن مهر فاصله بسياري وجود دارد؛ او از يك طرف صحبت از پايبندي به تعهدات دولت به ميان مي‌آورد و از طرف ديگر بيش از هزار روز از روي كار آمدن دولت يازدهم مي‌گذرد اما به‌اندازه انگشتان دستش از پروژه‌هاي مسكن مهر بازديد نداشته تا به مشكلات و مسائل متقاضيان رسيدگي كند!

عباس آخوندي از مردادماه 92 تا مردادماه 95 در طبقه پانزدهم ساختمان دادمان نشسته و بي‌توجه به طرح مسكن مهر و مشكلات متقاضيان اين طرح روز‌هايش را مي‌گذراند! البته او دغدغه‌هاي ديگري مانند بازديد از نمايشگاه‌هاي نقاشي، خوشنويسي، كترينگ قطار و... دارد. و آنطور كه به نظر مي‌رسد وزير راه و شهرسازي شديدا به خريد آثار هنري براي زيرمجموعه‌هاي وزارتخانه متبوعش علاقه‌مند است!  

در دولت يازدهم به موضوع مسكن مهر اعتقادي وجود ندارد. و وزير راه و شهرسازي از‌‌ همان ابتدا موضوع مسكن اجتماعي را مطرح كرد اما اين طرح نيز تاكنون اجرايي نشده و حركت و برنامه‌اي در اين زمينه مشاهده نشده است. 

متاسفانه بايد گفت كه هيچ برنامه مدون و عملياتي از سوي دولت يازدهم براي كمك به تامين مسكن محرومان كه مطابق اصل 31 قانون اساسي وظيفه دولت مي‌باشد، وجود ندارد. 

به تازگي حجت‌الاسلام سيدناصر موسوي لارگاني، نايب‌رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه «بار‌ها در مجلس سؤالاتي پيرامون مسكن مهر را از وزير راه و شهرسازي پرسيديم»، گفت: در بحث استيضاح وزير كه قبلاً مطرح شد بحث مسكن مهر را عنوان كرديم اما مشخص است كه عزم و اراده جدي براي تمام كردن اين طرح در دولت ديده نمي‌شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۵
۰
خودنشون معضل این مملکتن با دوروغ گفتن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
حرف راستي زده است
اين مردم فضول و بوالفضول . مشكل بزرگي براي اين مديران ذخيره نظام اند و از قبل هم معضل بزرگي براي حكومت پهلوي بودند و اكنون و درآينده هم موي دماغ اينان خواهندبود
زياده عرضي نيست جز حل مشكل اينان با معضلات خود يا حل آن معضلات با اين جماعت ذخيره نظام شاهنشاهي !!!

ههههههههههههههههههه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
ذخیره نظام هاها اره اخه یک عده از اسمون فرود اومدن ذخیره شدن تا مردم ساقدووووش باشن و این هاعروس
هاهاهاها
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۴
۰
حضرات قبل از رسیدن به پست و مقام مردم رو ولی نعمت خودشون میدونن ولی با رسیدن به میز و حقوق های نجومی فراموشی میگیرند و فقط دروغ و بی احترامی به مردم تحویل میدن. ولی ما ثابت میکتیم که حق گرفتنی است و ظلم پایدار نمیماند.وای کاش ایشان علاوه بر تخصص و علم کمی هم ادب یاد بگیرند
پاسخ
عفت
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۴
۰
خودتون معضلید نه ما
پاسخ
سادات هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۴
۰
دوم آبان با حضور مقابل وزارت راه،نشان میدهیم که ما معضل نیستیم،چطور میشود به مردمی به این صبوری گفت معضل
خانه هایی که قرار بود هیجده ماهه تحویل دهند،پنج ساله شد و ما صبوری کردیم،قیمت ۲۰ میلیون فاز ۱۱ ۴۰ میلیون شد ما صبوری کردیم،وام ۲۰ میلیونی،۳۰ میلیون شد ما صبوری کردیم
امکانات درجه یک از روی واحدها برداشته شد،ما صبوری کردیم
آیا این انصاف است به مردم صبور بگویند معضل
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
واقعا چه قدر مردم با ارزش و صبور هستن ، جدا همینه به کم ترین ها هم قانع می شن اما وجدان در حد بستنی
یاد امام که می گفت
می گوید قانون را قبول ندارم ، غلط می کنی قانون را قبول نداری قانون تو را قبول ندارد
می گوید مردم معضل هستن غلط می کنی که می گویی مردم معضل هستند مردم تو را معضل می دانند
به نظر قابل تایید نیست ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۴
۰
باسلام
ما توی مملکت خودم ستم کردید بااین خانه های که به دورغ هروز یک دروغ من یکی از متقاضیان مسکن مهر هستم پنچ سال منتظرم خانه هایمان را تحویل بدن کزوه فازه 11زون2هستم
ای مسئولین ازخواب قفلت بیدار بشید به جوانهیمان رحم کنید
خدایا کجارفتن مردان باقیرت مملکتما ببینن که مردم رااسیر کردن همه جایک مملکتم رایک مشت کرفتن سیر موری هم ندارن خدا خودت به دادمان برس
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۴
۰
دیگر چقد باید تحمل بکنیم ازدست این مسئولین بی کفاید خانه های مارا تحویل بدید مسکن مهر پریس فازه 11زون2را واقن دیگر بریدیم
پاسخ
حسين
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۳
۰
دولت تدبير و اميد
فقط شعار اول دادن
اول كار مردم ولينعمت انها هستن،خرشون كه از پل ميگزره مردم كيلويي چند
واي به حال ما ايراني هايي كه دل به دولتمردان خود داريم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
مگر خودتان اينان را انتخاب نكرديد ؟!
چرا بصيرت در انتخابتان نداشتيد كه اكنون از همان دست ساخته هاي خودتان نرنجيد ؟!
اكنون هم دير نشده است
در انتخابات آينده به كسي راي دهيد كه مانند شهيد رجايي و باهنر . مردم را بر خود مقدم بداند و نه اين كه دزدان بيت المال را ذخيره نظام بنامد !!!
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
سلام علیکم متقاضی فاز 11 مسکن مهر پردیس هستم در پاسخ به گفته قائم مقام وزیر شهرسازی جناب اقای آخوندی که مردم را معضل تلقی نموده دقیقا کسانی که خودشان معضل هستند و توانایی انجام امور محوله را ندارند و ضعف مدیریت در آنها نهفته است دقیقا به عکس مردم را یکی از معضلات خود معرفی می کنند مگر مردم ولی نعمت شما نیستند سریعا از مردم عذر خواهی کنید در غیر اینصورت منتظر پاسخ دندان شکن باشید.
پاسخ
متقاضی مسکن مهر فاز 8 پردیس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
۳
۰
معظل از زمانی شروع شد ایشون شدند وزیر کجا میتونه مردم را درک کنه وقتی دفتر کار و ماشین زیر پاش اینهاست ما نماینده ای نداریم و این نماینده ایم که هی معرفی میکنند دستش با همین ها تو یه کاسس دوم آبان میایم تا حقمان را بگیریم
پاسخ
سادات هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
۳
۰
اگر مهرآبادی اشتباه لفظی داشته در رسانه ملی،نباید در همان رسانه ملی عذرخواهی کند و اشتباه خود را تصیح کند؟؟؟!!!!!
دوم آبان با گردهمایی بزرگ متقاضیان مسکن مهر پردیس،خواستار رسیدگی به این بلاتکلیفی پنج ساله هستیم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
مشكل كار در اينجاست كه يك انسان نبايد . كساني را كه سالهاي سال است امتحان رياست خود بر كشور را به بدترين نحوي پس داده اند بر شانه و گرده خود سوار كند !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
۲
۰
پس می شه بگی چرا تو انتخابات مردمی شرکت کردی وقتی قبل از تنفیذت رای مردم نیاز داری ؟ یعنی چی ؟ یعنی این که یک اشغال دزد تشریف داری . همین برای محاکمه ت کافیه
ایگه می شه تایید
لطفا
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
۲
۰
مردم معضل
این نادیده گرفتن علنی یک اصل بسیار بسیار اساسی جمهوری که امام مد نظر داشت
مردم یک اصل اساسی
فردا هم لابد اسلام معضل است
مقدسات
قران
همان گونه که در 88 اثبات کردند
این اخر جمهوری غیر اسلامی است
در حقیقت شاید نمی خواسته بگوید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
۲
۰
اقا یکی بیاد بگه اخر برنامه 100 روزه چه شد ؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
۲
۰
چرا می نویسی اعتراض در میان متقاضیان
ان ها هم وطنان ما و عزیزان ما
من هم اصلا متقاضی نبودم اما معترضم
این تمام مردم را مشمول می شود
یعنی حتی اگر همه مردم مشمول این نبودند باز هم معترض بودیم
امعضل لایق خودشان ه که واقعا معضل شده ان ببینید چه دارند می گویند
پاسخ
ناشناس
Germany
۰۴:۴۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
۲
۰
به نظر من دولتمردان یک بمب شمیایی بزنن و از شر ملت راحت بشن ، انوقت ببینم باز هم مشکل مردمند یا غارتگری و چپاول مسولان ضمنا تمام حقوقهای نجومی با اطلاع شخص روحانی بوده برای انتخابات اینده زیرا این پولهای ددزدی باید در راه دزدی و رای دزدی هم خرج بشود
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
۱
۱
معضل اصلی مملکت مدیران نجومی بگیر و فساد گسترده است .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها