کد خبر: ۳۹۸۱۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۹ مهر ۱۳۹۵
يك منبع آگاه عراقي از فرار ۱۰۰ سركرده گروه تروريستي داعش از موصل به سمت سوريه خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، يك منبع آگاه عراقي در گفتگو با الميادين از فرار دست كم 100 سركرده نظامي داعش از موصل به سمت سوريه خبر داد.

اين منبع عراقي گفت كه طرح انتقال تروريستهاي داعشي از موصل به سوريه، جدي و در راستاي فرار از نبردها صورت گرفته است.

وي تاكيد كرد كه جنگنده‌هاي عراقي از محور غرب موصل به سمت مرزهاي سوريه، اوضاع را زير نظر دارند.

يك ژنرال آمريكايي عضو ائتلاف بين‌المللي نيز گفت كه جمعي از سركرده‌هاي داعش موصل را ترك كرده‌اند.

وي افزود: ما حركت مسئولان و عناصر داعش به خارج از موصل را شاهد بوديم و اين در حالي است كه عناصر خارجي در موصل باقي مي مانند و خواهند جنگيد.

فرماندهي كل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه دو روز قبل در بيانيه اي با اشاره به نبرد آزادسازي موصل و همه مناطق عراق از لوث تروريسم، اعلام كرد كه هرگونه تلاش براي عبور دادن تروريستهاي داعشي از مرزهاي سوريه، به مثابه نقض حاكميت سوريه به شمار مي‌رود.

در بيانيه‌ فرماندهي كل ارتش سوريه آمده است: بعد از آغاز عمليات نظامي ارتش عراق براي آزادسازي شهر موصل از چنگ گروه تروريستي داعش، حاميان تروريسم بين‌المللي و در رأس آنها آمريكا و عربستان در حال عملي كردن نقشه خبيثانه خود براي تامين راهها و گذرگاههاي امن با هدف عبور دادن تروريستهاي داعشي از مرزهاي سوريه هستند.

حيدر العبادي نخست‌وزير و فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق، بامداد دوشنبه از آغاز عمليات آزادسازي شهر موصل از چنگال گروه داعش خبر داد.

موصل بزرگترين شهري است كه گروه تروريستي داعش آن را در اشغال خود دارد و اين شهر كه حدود يك و نيم تا دو ميليون نفر جمعيت دارد، آخرين پايگاه اصلي اين گروه تروريستي در عراق به‌شمار مي‌رود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها