کد خبر: ۳۹۸۴۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
سفارت روسيه در آمريكا از تهديد شدن ديپلمات‌هاي خود از سوي مقام‌هاي قضايي آمريكا براي پرهيز از رصد اوضاع انتخاباتي اين كشور خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سفارت روسيه در واشنگتن اعلام كرد كه ديپلمات‌هايش در آمريكا تهديد شده‌اند در صورت پيگيري انتخابات آتي رياست جمهوري و كنگره اين كشور در صندوق‌هاي راي گيري تحت پيگرد قضايي قرار خواهند گرفت.

به نوشته وبگاه شبكه خبري «راشاتودي» در بيانيه سفارت روسيه در آمريكا به همين منظور آمده است: «هيچ درخواستي را از وزارت خارجه آمريكا براي نظارت در امر انتخابات اين كشور نكرده‌ايم. تنها به عنوان احترام به وظايف ديپلماتيكي، اطلاعاتي را به وزارت خارجه ارسال كرديم.»

بر اين اساس، سفارت روسيه اعلام كرد كه به برخي كميسيون‌هاي انتخاباتي دسترسي‌هايي داشته تا با رويكردهاي انتخاباتي آمريكا آشنا شود اما با واكنش منفي مواجه شده است.

رسانه‌هاي آمريكايي پيشتر اعلام كردند كه ايالت‌هاي تگزاس، اوكلاهاما و لوئيزيانا از مسكو سئوال‌هاي انتخاباتي دريافت كرده بودند.

«جان كربي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز جمعه گفت كه از حضور مسكو به عنوان ناظر راي گيري و به عنوان بخشي از ماموريت سازمان امنيت  و تعاون اروپا (OSCE) استقبال مي‌كند.

روسيه نيز به انكار درخواست از سازمان امنيتي و تعاون اروپا پرداخت و عنوان داشته كه نگران همكاري با اين سازمان است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها