کد خبر: ۳۹۸۴۹۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
يك پايگاه غربي در گزارشي ضمن رد ادعاها درباره حملات به ناو آمريكايي ماسون در سواحل يمن، از مشابهت جنگ‌ يمن و ويتنام سخن گفت؛ جنگ‌هايي كه واشنگتن با ادعاي حملات به ناوهايش مستقيم وارد آنها شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، يك پايگاه آمريكايي ضد جنگ در مطلبي با عنوان «جنگ ويتنام و يمن، در يك چيز مشتركند: حملاتي كه اصلا وجود خارجي ندارد»، به موضوع جنگ يمن و مواضع واشنگتن در قبال آن پرداخت.

نويسنده گزارش وبسايت «آپد نيوز»‌ تاكيد مي‌كند كه مانند مورد جنگ ويتنام و ادعاي آمريكا در حمله به يك ناو آمريكايي، گزارش‌ها و اظهارات مقامات آمريكايي درباره حمله به ناو ماسون در سواحل يمن، ادعايي براي وارد شدن آمريكا در جنگ است.

ادعاي دروغ آمريكا مبني بر حمله موشكي يمن به ناوش

آمريكا در دهه 60 ميلادي به دنبال اين ادعا كه موشك‌هاي ويتنام شمالي، به جنگنده‌هاي آمريكايي در خليج «تونكين» حمله كرده و كشتي «يواس‌اس مدوكس» را هدف قرار دادند، وارد جنگ ويتنام شده بود.

حالا يك تحليلگر آمريكايي و فعال ضد جنگ در گزارشي نوشته است: «حمله موشكي به يك كشتي آمريكايي در ساحل يمن، يك خبر مهم بود اما اين موضوع كه شايد اين حمله هرگز حادث نشده، با بي اعتنايي رسانه‌هاي جريان اصلي واقع شده يا عامدانه لاپوشاني شده است. از كل ماجرا همان بوي حادثه خليج تونكين به مشام مي‌رسد حادثه‌اي كه هرگز اتفاق نيفتاد».

«جوزف كليفورد» در «آپد نيوز» كه يك پايگاه آمريكايي ضد جنگ است، نوشته است: «آيا تاريخ دارد تكرار مي‌شود؟ قطعا اينطور به نظر مي‌رسد. اين شبيه به قياس ورود آمريكا به جنگ داخلي ويتنام و تازه‌ترين ورود آمريكا به جنگ در يمن است».

او تصريح كرد: «دچار اشتباه نشويد. ما (آمريكا) اكنون بيش از يك سال است كه در جنگ يمن بوده‌ايم. آمريكا در حمله و بمباران مدارس، منازل و بيمارستان‌هاي يمني كه بيش از يك سال ادامه داشته است، در كنار عربستان سعودي كه سركوبگرترين حكومت جهان است، قرار دارد».

سوء استفاده از آتش‌بس براي بازتجهيز عربستان

اين تحليلگر آمريكايي ادامه داد: «اين جنگ (جنگ عربستان و متحدانش عليه يمن)  بدون تاييد و رضايت آمريكا و مسلح كردن سعودي‌ها به تسليحات آمريكايي، امكان تحقق نداشت. ما علاوه بر تامين سلاح سعودي‌ها، سوخت رساني هوايي جنگنده‌ها و دادن 40 ميليون پوند سوخت جت طي 18 ماه اخير به انها را انجام داده و در واقع سبب حملات ويرانگر به تاسيسات غيرنظامي يمن بوده‌ايم. ».

وي با اشاره به آتش‌بس اخير اعلامي در يمن و فشارهاي آمريكا براي تحقق آن اينطور نوشت: «آمريكا از آتش‌بس در يمن براي تسليح مجدد سعودي‌ها استفاده كرد؛ كساني كه بمب‌ها و تسليحاتشان به اتمام رسيده بود».

نويسنده آمريكايي ادامه داد: «خوب ما اينجا عربستان سعودي را داريم، يكي از ثروتمندترين اما سركوبگرترين دولت جهان، حامي تروريست‌ها در سوريه و نقاط مختلف جهان كه در حال حمله به يمن يكي از فقيرترين كشورهاي موجود در زمين است. خوب طبق ايميل‌هاي فاش شده از هيلاري كلينتون، او كاملا درباره حمايتهاي مالي عربستان سعودي از تروريستها در سوريه آگاهي داشت».

كليفورد افزود: «ما [آمريكايي‌ها] و سعودي‌ها همه چيز را در يمن با بمب‌ها و بمبارانمان از بين برده‌ايم، ما داريم به سعودي‌ها براي باقي ماندن و حفظ محاصره، ممانعت از ارسال مواد غذايي و تجيهزات پزشكي به مردم يمن كمك مي‌كنيم و بنا بر برخي گزارش‌ها اين موضوع سبب مرگ 10 هزار كودك زير 5 سال شده است».  

هزينه موشكي كه با آن پايگاه راداري يمن منهدم شد

او ادامه داد: «همه اينها براي آمريكا كافي نبود. حالا ما با استناد به ادعاي نيروي دريايي آمريكا درباره حمله موشك‌هاي الحوثي از جايي در يمن به كشتي آمريكايي، فعالانه وارد جنگ شديم و با موشك‌هاي تاماهاك كه شليك هر موشك آن به طور متوسط 1.5 ميليون دلار هزينه دارد به آنها حمله كرديم. برخي گفتند كه ما با موشكهاي تاماهاكمان تاسيسات راداير آنها را زديم اما يك لحظه صبر كنيد. دو روز بعد از حمله، ارتش آمريكا خيلي بي سر و صدا اعلام كرد كه آنها مطمئن نيستند كه اصلا حمله موشكي (به كشتي امريكايي در يمن) انجام شده باشد. بله درست فهميديد. آيا شما داستان ساخته شده در رسانه‌هاي جريان اصلي را شنيديد؟ فكر نكنم شنيده باشيد. اينطور به نظر مي‌رسد كه هيچ كسي موشكي از يمن نديده و هيچ چيزي مورد هدف موشك قرار نگرفته است. الحوثي‌ها هرگونه حمله ادعايي به كشتي آمريكايي را رد كردند و آمريكا هم بي سر و صدا تاييد كرد و شايد كل داستان بر سر "تصاوير راداري از شبه و ارواح" بود و اينكه اصلا هيچ حمله موشكي به كشتي در كار نبود. اينطور گفته شده كه ارتش آمريكا در حال تحقيق درباره حمله است و نتيجه تحقيق منتشر خواهد شد اما شما نبايد منتظر باشيد گزارش منتشر شود. شايد هرگز چنين گزارشي منتشر نشود. حتي اگر هم چنين شود، آيا شما گزارشي كه ارتش خودش درباره آن تحقيق كرده را باور مي‌كنيد؟».

نويسنده آمريكايي  در پايان مي‌پرسد: «چند سال جنگ ما در يمن طول خواهد كشيد؟ چند نفر كشته خواهند شد؟ چرا ما با يمن مي‌جنگيم؟ چرا عربستان سعودي به يمن حمله كرده است؟ آيا در آينده اثر معكوس و ضربه متقابلي از قِبَل يمن براي ما ايجاد خواهد شد يا اينكه ما اينطور احساس مي‌كنيم كه يمني‌هاي بيگناه به راحتي و آرامي و بي سر و صدا كشته خواهند شد؟ و آخرين سوال اينكه كشورهايي را نام ببريد كه آمريكا در حال حاضر دارد بمباران مي‌كند» .


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها