کد خبر: ۳۹۸۵۰۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
سازمان بهزيستي تهران از جمله سازمان‌هايي است كه به پذيرش و نگهداري از افراد كارتن‌خواب و بي‌مكان مي‌پردازد كه البته پذيرش اين افراد داراي ضوابط و شرايطي است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آمارهاي غير رسمي از وجود 15 هزار كارتن خواب در تهران خبر مي دهد و اين درحالي است كه با وجود اينكه آمار رسمي از تعداد زنان كارتن خواب در سطح استان تهران وجود ندارد، اما آمار غيررسمي مي‌گويد؛ يك‌سوم از اين تعداد را زنان تشكيل مي‌دهند.

هوشيار، مديرعامل سازمان رفاه شهرداري تهران نيز در اين رابطه مي گويد: شهرداري هر شب بيش از 5هزار كارتن خواب را جمع آوري مي‌كند.

وي بيان اينكه از كارتن خواب‌هاي جمع آوري شده، 10 درصد اين افراد داراي بيماريهاي واگيردار هستند،ادامه مي دهد: گرمخانه ها و مددسراهاي شهرداري هر شب ميزبان 5هزار كارتن خواب هستند؛ اما با بودجه دولتي نمي‌توان نيازمندان را حمايت كرد و اين مهم نيازمند مشاركت اجتماعي است.

هوشيار با اشاره به شناسايي بيش از 3 هزار كودك كار و خيابان، گفت: با شناسايي اين تعداد توانسته‌ايم توانمندسازي را در راستاي پيشگيري از آسيب‌ها به آنها آموزش دهيم.

مديرعامل سازمان رفاه شهرداري تهران با تاكيد بر زنانه شدن كارتن خوابي مي گويد: امروزه كارتن خوابي به سمت زنانه شدن مي‌رود و آسيب‌ها در تهران اتفاقي زنانه است و اين معضل حل نمي‌شود مگر بدست خود مردم.

نحوه پذيرش در بهزيستي تهران:

افرادي كه در استان تهران بدون مكان و سرپناه هستند مي توانند با داشتن شرايط لازم از سوي سازمان بهزيستي تهران پذيرش شوند.

مددجويان كارتن خواب شامل افرادي هستند كه توسط گشت شناسايي شهرداري(خط 137) شناسايي شده و به اردوگاه اسلامشهر انتقال داده مي شوند.

اين افراد اعم از زن و مرد و كودك و سالمند به هر دليلي لامكان بوده و در خيابان ها زندگي مي كنند و ساماندهي تعدادي از آن ها برعهده بهزيستي است.

مراحل انجام پذيرش اين افراد به اين صورت است كه ابتدا بايد حكم قضايي انتقال مددجويان به بهزيستي توسط قاضي طرح ويژه جمع آوري كارتن خواب ها صادر شود.

سپس پرونده به نماينده بهزيستي در اردوگاه اسلامشهر تحويل داده شده و ارزيابي و ويزيت توانخواه توسط تيم تخصصي بهزيستي كه شامل پزشك ، روانشناس و مددكار است براي تعيين نوع مشكل(ذهني ـ جسمي ـ سالمندـ بيمار اعصاب و روان، زنان آسيب ديده و يا سالم)

انجام شود.

مرحله بعدي انتقال پرونده كامل اين افراد به اداره پذيرش جهت ساماندهي و انتقال مددجويان در مراكز مرتبط است و توانخواهان شهرستاني به استان و شهرستان هاي محل سكونتشان فرستاده مي شوند.

فرايند ساماندهي پذيرش اين دسته از مددجويان يك ماه طول مي كشد و مدارك مورد نياز علاوه بر حكم قضايي داشتن برگه آزمايش تست اعتياد ـ HIVـ HCV ـ HBS ـ و برگه پزشكي قانوني براي زنان و دختران و كودكان آسيب ديده و در معرض آسيب است.

اين افراد همچنين بايد برگه ويزيت پزشك عمومي و روانپزشك اداره پذيرش، ارزيابي روانشناس و گزارش مصاحبه مددكاري را به همراه داشته باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها