کد خبر: ۳۹۹۱۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۰۶ آبان ۱۳۹۵
تحقیق و تفحص از وزارت کار،ایجاد دو میلیون و ۴۰۰ هزار شغل در دولت تدبیر و امید، بررسی لایحه اصلاح قانون کار در هفته آینده، آغاز هفدهمین مسابقات ملی مهارت و احتمال رد اصلاحیه قانون تعاون در مجلس از مهترین خبرهای هفته جاری بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، در هفته‌ای که گذشت رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از دستور کار لایحه اصلاح قانون تعاون در جلسه دوم این کمیسیون خبر داد و گفت که به دلیل انتقاد نمایندگان کارگری و کارفرمایی نسبت به لایحه، جلسه اول نتیجه‌ای در پی نداشته است.

آنطور که سلمان خدادادی گفته احتمال رد لایحه در کمیسیون اجتماعی وجود دارد اما مجلس به سادگی از مسایل و منافع کارگری نمی‌گذرد.

پیشتر نمایندگان برخی تشکل‌های کارگری اعلام کرده بودند که مخالفتی با بررسی اصلاح قانون کار در مجلس ندارند به شرط آنکه از تمام تشکل‌ها برای اظهارنظر مشورتی دعوت به عمل آید.

این هفته مجلس وزیر کار را برای پاسخگویی به سوال تعدادی از نمایندگان مجلس درباره مدیریت شستا و مشکلات سازمان تامین اجتماعی به مجلس فراخواند.

تحقیق و تفحص مجلس از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیز از دیگر موضوعاتی بود که این هفته خبرساز شد.

یکی دیگر از خبرهای جنجالی این هفته به خبر اشتغالزایی دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفری دولت یازدهم اختصاص داشت که از سوی وزیر کار اعلام شد و واکنش‌های متفاوتی را از سوی صاحبنظران اقتصادی در پی داشت.

به گفته علی ربیعی، از ابتدای فعالیت دولت یازدهم به صورت خالص یک میلیون و ۹۰۰ هزار شغل و به صورت ناخالص ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

او تاکید کرد که نرخ مشارکت ۳۹.۵ درصدی موجب افزایش امید در جامعه شده و تمایل بیشتر افراد برای اشتغال را نشان می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۱۱ درصد خبر داد و گفت: این نرخ در مناطق محروم به ۷ درصد رسیده تا منجر به ایجاد اشتغال شود.

در هفته‌ای که گذشت رییس اتاق تعاون ایران به مجلس رفت تا مخالفت جامعه تعاون کشور را با اصلاحیه قانون تعاون اعلام کند.

وی از نمایندگان مجلس خواست با توجه به اینکه اصلاحیه بدون اخذ نظرات ذینفعان بخش تعاون و اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون نوشته شده به آن رای ندهند.

در همین راستا معاون امور تعاون وزیر کار از اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر تصویب لایحه خبر داد و در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که لایحه اصلاح قانون تعاون سه سال است در مجلس مانده ولی مجلس کلیات آن را رد نکرده و از وزارت تعاون و اتاق تعاون برای اصلاح آن دعوت نکرده است.

وی از پیشقدم نشدن دولت در ارایه اصلاحیه قانون تعاون پرده برداشت و گفت که این اقدام تکلیف قانونی دولت بوده و مجلس دولت را مکلف کرده تا بر اساس ماده ۹ قانون سیاستهای اصل ۴۴ اصلاحیه تعاون را تدوین و تقدیم مجلس کند.

در مقابل رییس فراکسیون تعاون مجلس نیز تاکید کرد که این لایحه بدون نظر ذینفعان بخش تعاون نوشته شده و مجلس وقتی نتواند آن را اصلاح کند به آن رای نمی‌دهد.

به اعتقاد وی، اتاق تعاون در اصلاح قانون تعاون نقشی نداشته و مورد نظرخواهی قرار نگرفته است بنابر این اگر لایحه اصلاح قانون تعاون به مجلس بیاید یا باید آن را رد کند یا از اصلاح بگذراند ولی اصلاح مجلس باید به گونه‌ای باشد که لایحه حالت خود را از دست ندهد و با توجه به اعتراض و ابهامات موجود در آن مجلس به این لایحه رای نمی‌دهد.

برگزاری مسابقات "سکوی پرش" از دیگر رویدادهای هفته جاری بود!

سازگار نژاد ـ رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آیین افتتاح هفدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت بر لزوم همکاری دستگاههای بین بخشی برای ارتقای مسابقات مهارت تاکید کرد و گفت: مسابقات ملی و جهانی مهارت فرصت ارزشمندی است تا نقاط ضعف و قوت خودمان را در حوزه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای ارزیابی و شناسایی کنیم.

وی از مسابقات ملی مهارت به" سکوی پرش" تعبیر کرد و گفت: مسابقات مهارت در عرصه ملی کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای جایگاه سازمان، نقش سازنده‌ای در مسیر مهارت‌آموزی ایفا کنیم.در عرصه بین ‌المللی نیز به آموزش‌های مهارتی نیاز داریم تا شرایط خود را در زمینه مهارت آموزی محک بزنیم.

سازگارنژاد تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقه را ۴۹۲ نفر اعلام کرد و از همراهی و همکاری موثر کارشناسان آلمانی در دو رشته «تراش و فرز» خبر داد.

به گفته وی آموزش تکمیلی برگزیدگان نهایی برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۷ ابوظبی، در کشور آلمان صورت خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها