کد خبر: ۳۹۹۲۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۰۸ آبان ۱۳۹۵
پایگاه 598 - نمی دانم چرا بعضی ها هی تلاش می کنند حواس ما را از موضوعات مهمی مثل عزل سه تا وزیر پرت کنند و نمی گذارند یک تحلیل علمی از این قضیه داشته باشیم و بفهمیم یهویی چی شد. اما ما چون کلا اسیر هیچ جور صحنه آرایی خطرناک نمی شویم یک شبانه روز وقت گذاشتیم و نتیجه گرفتیم ماجرا می تواند به دلایل ذیل بوده باشد:

 الف) کله سحر در یک جلسه ای یک نفر یادداشتی گذاشته جلوی آقای روحانی که رویش نوشته «همون قضیه»؛ ظهر در ادامه همان جلسه دوباره یک یادداشت مفصل داده اند به ایشان که بالایش نوشته «قضیه صندوق»؛ شب باز در پایان همان جلسه یک پرونده صد و سی – چهل برگی گذاشته اند جلوی روی رییس جمهور که رویش مرقوم شده «قضیه صندوق ذخیره فرهنگیان» ... خلاصه همین کارها باعث شده آقای روحانی عصبانی بشوند و همان شبانه وزیر آموزش و پرورش دچار «استعزال» بشود (مکان هندسی نقاطی است که قبل از استیضاح و بین عزل و استعفا قرار دارند!) ...

البته آقای نوبخت در این زمینه فرموده اند: «این تصمیم یک شبه گرفته نشده» که خب ایشان هم صحیح می فرمایند. این جور تصمیمات غالبا در روز روشن و بعد از جلسه انتخاباتی گرفته می شود. هرچند ممکن است بعد از جلسات انتخاباتی شب هم گرفته شود. نمی دانم ... شاید از این رو است که شاطر عباس صبوحی می گوید:

روز «عزل وزرا» زلف میفشان که فقیه / بخورد روزه خود را به گمانش که شب است!

ب) از آنجایی که لغو دو سه درصد از کنسرت ها صدمات شدیدی به سیستم اقتصادی کشور وارد نموده (طوری که بانک مرکزی هنوز رویش نشده آمار رکود اقتصادی را اعلام کند) لذا رییس جمهور با عزل وزیر ارشاد با یک تیر دو نشان زدند. اولا جلوی ادامه صدمه به اقتصاد کشور را گرفتند و ثانیا کاری کردند تا وزارتخانه هایی مثل اقتصاد و نفت و صنعت هم حساب کار دستشان بیاید! خداییش شما جای ایشان باشید با عزل وزیر ارشاد به وزیر مادام العمر نفت اخطار می دهید یا برعکس؟

ج) آقای عراقچی نشسته برای دولت چرتکه انداخته و معلوم شده عزل وزیر ورزش به هیچ وجه من الوجوه نقض برجام نیست! لذا دولت از دل و جان به برکناری ایشان مبادرت ورزیده است. آگاهان امر بر این باورند که سرداران عرصه دیپلماسی توانسته اند با ایستادگی مقابل قدرت های جهانی به این دستاورد بزرگ نائل آیند. همین آگاهان یادآور شده اند که حذف وزیر ورزش در این دوره از رقابت ها چیزی از ارزش های ایشان ... بله؟ ... بله! ... بروبچ اتاق فرمان اشاره می کنند که در انتها از صبوری ورزشکاران المپیکی تقدیر کنیم!

* محمد یکتا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها