کد خبر: ۳۹۹۵۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۱۰ آبان ۱۳۹۵
یادداشت ۵۹۸؛
سیّدمرتضی میرسراجی

چندی قبل پس از وقوع آن کارهای غیر اخلاقی در فرودگاه «جَدّه» ، شبکه های اجتماعی مملو از کلیپ، کاریکاتور، طنزهای گفتاری و نوشتاری و متن هایی جدّی در این زمینه شد و عمده افراد آن ها را برای دوستان و گروه های مختلف فوروارد می کردند.

آن چه در این مواقع قابل تامّل است هَجمه های سنگین نه به ذات آن گناه یا انجام دهنده خاطی آن ، بلکه به شعائر اسلام و امور واجب در دین است. هر انسانی تا زنده است و اختیار دارد این احتمال وجود دارد که در معرض خطاهای کوچک و بزرگ بخشودنی و غیر قابل بخشیدنی قرار گیرد و این امر به جز معصومان(ع) و اهل تقوا و مخلَصان در مورد همه صادق است و در هر صنف ، تیره و قشری وجود دارد.

اما آن چه ناراحت کننده است سوء استفاده برخی بیمار دلان و افراد فرصت طلب است که می خواهند از این هنگامه نهایت بهره برداری های منفی علیه دین و شرع مقدّس انجام دهند.

در آن ایّام چه قدر در قالب های مختلف و به خصوص جوک و لطیفه در فضاهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی شاهد به تمسخر گرفتن مساله حج در جایگاه واجب الهی بودیم و چه حرف هایی زده نشد و چه دشنه هایی که دشمن و منافقان در قلب اسلام فرو نکردند و در این حین و بین برخی از ما بدون توجّه به اثرات منفی و مخرّب این پیام ها ، آن ها را به دوستان و گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی ارسال کردیم.

اخیرا هم بحث اتّهامقاریِقرآنِ معروف پیش آمده است و چه قدر در اثر این اتّهام ثابت شده یا نشده ، دشمن و منافق در صدد تخریب کتاب مقدّس قرآن ، قاریان و زحمت کشان این عرصه بر آمده است و انواع ، کاریکاتور، جوک ، عکس نوشت و ده ها خلاقیّت منفی و شیطانی در شبکه های اجتماعی بروز و ظهور کرده است و متاسّفانه برخی از ما هم گاهی برای خنده یا گذران وقت آن ها را به دوستان و آشنایان ارسال می کنیم غافل از این که در این محتواها رضایت خدا و رسول (ص) نیست و کتاب جاویدان و خدشه ناپذیر قرآن با دست خود ما مورد هتک حرمت قرار می گیرد.

در هر دوره ، گناهان جدیدی هست که در دوره های قبلی نبوده است و الان با رشد شبکه های اجتماعی موبایلی و فراهم شدن بسترهایی که به راحتی هر مطلب یا کلیپ یا صوت و هر چیز دیگر به دیگران انتقال پیدا می کند، گناهان جدید این چنینی هم بروز و ظهور می یابند. گاهی نادانسته با مطالب طنز یا جوکِ دشمنان یا دوستانِنادانِ دین که در آن با ظرافت اسلام ستیزی وجود دارد بستر آتش دوزخ را برای خود و دیگران مهیّا می کنیم.

اسلام به ذات خود ندارد عیبی       هر عیب که هست از مسلمانی ماست


*سیّد مرتضی میرسراجی(کارشناس علوم حدیث)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
۱
۰
دمت گرم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها