کد خبر: ۴۰۰۱۵۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۱۵ آبان ۱۳۹۵
ادامه رفتار نامحرم پنداری مردم توسط دول یازدهم:
چند ماه قبل بانک مرکزی پس از انتقادهای فراوان مجبور شد آمار چکهای برگشتی را بصورت 10ماهه و یکجا از دی 93 تا مهر 94 منتشر کند که نتیجه اش بود حدود 8میلیون فقره برگشتی برابر با 94هزار میلیارد تومان!! حال که این روزها دائما از بهبود! وضع اقتصاد در دوران پسابرجام میشنویم از مسئولین خواهشمندیم آمار چکهای برگشتی را منتشر کنند.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، این روزها هر جا مراسم سخنرانی رییس جمهور برپا باشد، باید بدانیم قسمت عمده ای از سخنان وی مربوط به دفاع از برجام و دستاوردهای حاصل از آن است. یکی از مواردی هم که خیلی بر روی آن تاکید میکند و بعنوان تبلیغ و دستاورد اقتصادی از آن یاد میشود کاهش نرخ تورم است.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند رکود بی سابقه حاصل در بازار و کاهش داد و ستدهای اقتصادی به صورت تصنعی نرخ تورم را کاهش داده است. اما یکی از دیگر از معیارهای قضاوت، آمار چکهای برگشتی است زیرا یکی دیگر از تبعات رکود، افزایش تعداد و درصد و مبالغ اسناد برگشت خورده است.



همچنین علیرغم شعار شفافیت اقتصادی حسن روحانی، بانک مرکزی در دولت وی در اقدامی از اوایل سال 94 از ارائه آمار مرتب چکهای برگشتی خودداری کرده و به نوعی آن را هم بصورت محرمانه در آورده است. شاید جالب باشد بدانید آمار چکهای برگشتی در آذر 93 نسبت به آذر 92 از نظر تعداد بیش از 25 درصد و از نظر مبلغ بیش از 72درصد رشد داشته است.

چند ماه قبل بانک مرکزی پس از انتقادهای فراوان مجبور شد آمار چکهای برگشتی را بصورت 10ماهه و یکجا از دی 93 تا مهر 94 منتشر کند که نتیجه اش بود حدود 8میلیون فقره برگشتی برابر با 94هزار میلیارد تومان!!

حال که این روزها دائما از بهبود! وضع اقتصاد در دوران پسابرجام میشنویم از مسئولین خواهشمندیم آمار چکهای برگشتی را منتشر کنند.

* حسین صفدری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها