کد خبر: ۴۰۰۱۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۱۵ آبان ۱۳۹۵
امام خمینی: البته ما میل داریم اسرائیل همه اش آتش بگیرد و اگر خداوند توفیق دهد می رویم و مردم را از شر اسرائیل نجات می دهیم.

رخدادهای 15 آبان 62

چکیده :

  • امام خمینی :باید در مقابل دشمنان سرسخت بایستیم و با خودمان رئوف و مهربان باشیم.

 

  • ما میل داریم اسرائیل همه اش آتش بگیرد و اگر خداوند توفیق دهد می رویم و مردم را از شر اسرائیل نجات می دهیم

 

  • 7 گردان دیگر نیروهای دشمن شامل 2 گردان از تیپ ریاست جمهوری عراق نابود شدند.

 

  • شمار کشته ها و مجروحین دشمن در مرحله سوم عملیات ولفجر 4 نیز به بیش از 5 هزار تن رسید.

 

  • حملات هوایی و موشکی عراق به 3 شهر ایران دهها شهید و صدها مجروح برجای گذاشت.

 

امام خمینی : امروز هر انفجاری که در هر جا صورت می گیرد به ایران نسبت می دهند و می گویند ما شاهد  داریم.

اعضای کمیسیون های داخالی و خارجی مجلس شورای اسلامی با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند :من راجع به کل مجلس مکرر عرض کرده و حالا هم عرض می کنم که مجلس ما باید با مجلس های سابق فرق داشته باشد. در مجلس سابق دوره اولش بهتر بود، لکن در هر سال چیزی به آن اضافه و یا از آن کم شد تا رسید به آنجا که مجالس اخیر را دیدیم. شما از اول اگر جلوی فساد را نگیرید معلوم نیست که به وضع سابق منتهی نشود. البته باید عاقلانه باشد که مسأله حادی پیش نیاید.

امام افزودند:مجلس باب مباحثه است و باید مثل مباحثه طلبه ها باشد که با هم دوست هستند و با یکدیگر بحث و گفتگو می کنند ولی معلوم است که مباحثه هست.مجلس اسلامی باید ملت و دیگران را ارشاد کند چون مسائل به خارج منعکس می گردد و تأثیر روی مردم می گذارد، از این جهت مسؤولیت مجلس به عنوان یک مرشد و هدایت کننده برای مردم زیاد است .راجع به استیضاح هم من هیچ نظری نمی دهم فقط با ملایمت و تفاهم باشد، موافقین و مخالفین حرف هایشان را بزنند، آنوقت مجلس هر چه رأی داد معتبر است

امام در پایان فرمودند:امروز هر انفجاری که در هر جا صورت می گیرد به ایران نسبت می دهند و می گویند ما شواهدی داریم که مسأله به ایران مربوط می شود و دلیلش این است که در ایران هم انفجار واقع شده است. این چه استدلالی است؟! مردم از اسرائیل ناراحت هستند به ما چه ربطی دارد؟! البته ما میل داریم اسرائیل همه اش آتش بگیرد و اگر خداوند توفیق دهد می رویم و مردم را از شر اسرائیل نجات می دهیم، ولی این بدان معنا نیست که ما آنجا را منفجر کرده ایم. و یا در مسائل دیگر می گویند یک شاهد عینی چه گفته است. این شاهد عینی یک منافق و یا یک دزد فراری است و یا لابد رادیو بغداد می گوید، و اینها خیلی چیزها می گویند و این می شود شاهد عینی. اصلاً دنیا در چه وضعی است. فقط باید توجه داشت که باید با هم باشیم و در مقابل آنها محکم بایستیم و با خودمان رئوف باشیم و در مقابل دشمنانمان سرسخت. (1)

7 گردان رژیم بعثی منهدم شد

در ادامه مرحله سوم عملیات ولفجر 4 در غرب و شمال غربی پنجوین رزمندگان پرتوان اسلام موفق شدند طی یک رشته عملیات پیروزمندانه 7 گردان دیگر نیروهای دشمن شامل 2 گردان از تیپ ریاست جمهوری عراق را منهدم کنند.

 این دو گردان ماموریت باز پس گیری مناطق تصرف شده را بر عهده داشتند که با تحمیل 540 کشته به کلی منهدم شدند. نبرد سنگین در منطقه عملیاتی والفجر 4 با برتری کامل نیروهای اسلام ادامه دارد.این گزارش حاکیست در ادمه این عملیات یک ستون از نیروهای دشمن به استعداد 80 دستگاه خودرو بهمراه مهمات و سرنشینان آن با آتش کفرستیزان اسلام منهدم شد. شمار اسرای تخلیه شده به پشت جبهه نیز در عملیات ولفجر 4 به مرز 1100 تن رسیده است. شمار کشته ها و مجروحین دشمن در مرحله سوم عملیات ولفجر 4 نیز به بیش از 5 هزار تن رسید. در میان کشته شدگان دشمن تعداد زیادی افسر وجود دارد.(2)


حمله موشکی عراق به  اندیمشک،بهبهان و مسجد سلمیان

دشمن زبون و شکست خورده به تلافی شکست های پی در پی مردم بیگناه شهرهای اندیمشک، بهبهان و  مسجد سلمیان را موشک باران کرد. در حملات وحشیانه دیروز  ده ها تن شهید و صدها تن دیگر مجروح شدنداز اندیمشک گزارش می رسد در این حملات وحشیانه 11 تن شهید و 93 تن مجروح شدند همچنین 50 واحد مسکونی و مغازه به طور کلی ویران شد و  150 واحد مسکونی و مغازه نیز آسیب دید.فرماندار بهبهان نیز گفت تا کنون اجساد پاک 26 تن از قربانیان این جنایت با کمک نیروهای امدادی و امت حزب الله از زیر آورا خارج شده است به گفته وی حدود 100 تن از مجروحین این جنایت نیز به بیمارستان انتقال یافته اند.یک منبع آگاه در فرمانداری مسجد سلیمان نیز به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت بر اثر این حمله 10 تن شهید و حدود 60 نفر دیگر مجروح شده اند(3)

منابع :

1- کیهان، 15 آبان 62 ، 18
2- جمهوری اسلامی ، 15 آبان 62 ، ص  14
3- اطلاعات، 15 آبان 62 ، ص 2


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها