کد خبر: ۴۰۰۴۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۸ آبان ۱۳۹۵
عضو هیات رئیسه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با ۵۹۸:
احمد امیر آبادی در مورد عملکرد هیئت نظارت بر اجرای برجام و نقض عهدهاي مكرر آمريكا در اجراي برجام اظهار داشت: به نظر میرسد این هیئت نظارت که با نظر رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است باید گزارش های خود در خصوص اجرای برجام و عهدشکنی و کارشکنی های آمریکایی ها را یا به صورت یک بیانیه جمعی و در زمان مشخص و یا اینکه به صورت فردی منتشر کرده و در این زمینه برای مردم اطلاع رسانی کنند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه ۵۹۸، احمد امیر آبادی نماینده قم در مجلس شوراي اسلامي با حضور در غرفه پايگاه ٥٩٨ در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات، در مورد عملکرد هیئت نظارت بر اجرای برجام و نقض عهدهاي مكرر آمريكا در اجراي برجام اظهار داشت: به نظر میرسد این هیئت نظارت که با نظر رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است باید گزارش های خود در خصوص اجرای برجام و عهدشکنی و کارشکنی های آمریکایی ها را یا به صورت یک بیانیه جمعی و در زمان مشخص و یا اینکه به صورت فردی منتشر کرده و در این زمینه برای مردم اطلاع رسانی کنند.

به گزارش پایگاه 598، در آخرین بند از نامه 9 ماده‌ای مقام معظم رهبری به رییس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام آمده است: وجود پیچیدگی‌ها و ابهام‌ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریب‌کاری در طرف مقابل به ویژه آمریکا، ایجاب می‌کند که یک هیات قوی، آگاه و هوشمند، برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آن‌چه (هشت بند دیگر از نامه رهبری) بدان تصریح شده است،‌ تشکیل شود. ترکیب و وظایف این هیات باید در شورای عالی امنیت ملی تعیین و تصویب شود.

اعضای هیات نظارت بر اجرای برجام  آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، علی‌ لاریجانی، محمدجواد ظریف، حسین دهقان، علی شمخانی، علی‌اکبر صالحی، سعید جلیلی و علی‌اکبر ولایتی تشکیل می‌دهند. هم‌چنین دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، هم‌زمان دبیر این هیأت است و وظیفه اطلاع‌رسانی و ارایه گزارش‌های مربوطه با ایشان و هیات نظارت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها