کد خبر: ۴۰۰۷۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۱۹ آبان ۱۳۹۵
قاضی یک دادگاه ایالتی نوادا شکایت نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا از چهار حوزه رأی گیری در این ایالت را رد کرد.
به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری راشاتودی، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا با اقامه دعوی در دادگاه ایالتی نوادا، مدعی شد که دست کم چهار حوزه رأی گیری در «لاس وگاس» دوساعت بیشتر از زمان مقرر همچنان به روی رأی دهندگان باز بود. اما قاضی ایالتی نوادا این دادخواست را رد کرد.

کمپین انتخاباتی نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا علیه «جو پی. گلوریا» مسئول ثبت رأی دهندگان در بخش «کلارک» ایالت نوادا اقامه دعوی کرد و مدعی شد که مسؤولان برگزاری انتخابات با نقض قوانین ایالتی به مردم اجازه داده اند که بعد از ساعت ۸ بعداز ظهر به صف رأی دهندگان بپیوندند.

گفتنی است که بخش کلارک ایالت نوادا مشتمل بر شهر «لاس وگاس» و حومه این شهر است. با آنکه در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالت نوادا یک ایالت «چرخشی» بشمار می رود، شهر لاس وگاس پایگاه حزب دموکرات است.

وکلای ترامپ در دادخواست خود خواهان جداسازی آرای اخذ شده در رأی گیری اولیه از سایر آراء شدند، ‌اما قاضی ایالت نوادا در روز سه شنبه این دادخواست را رد کرد.

ترامپ در خصوص این دادخواست گفت: «گزارش شده است که برخی از مراکز مهم رأی گیری حزب دموکرات در بخش کلارک ساعتها بعد از زمان مقرر به روی اتوبوسهایی که رأی دهندگان دموکرات را [به این حوزه ها] می آوردند، باز بود. این یک سیستم تقلب است و ما می خواهیم آن را شکست دهیم».

شایان ذکر است که روز سی اُم اکتبر نیز حزب دموکرات ایالت نوادا علیه حزب جمهوریخواه این ایالت به اتهام ارعاب رأی دهندگان اقامه دعوی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها