کد خبر: ۴۰۲۴۲۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۰۲ آذر ۱۳۹۵
افسانه بایگان گفت: در مسیر کربلا نفس آدم‌ها ذلیل می شود و همه برابر و برادر می شوند و کسی برتری ندارد. این مسیر پیاده روی مهماندارش امام‌حسین (ع) است و شیطان از دیدن این تجمع برای امام حسین(ع) کلافه می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، افسانه بایگان با حضور در برنامه تلویزیونی خط سوم از تجربه سفر به کربلا و مراسم پیاده روی‌ اربعین گفت.این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره حس خود از سفر به کربلا و شرکت در مراسم اربعین، اظهار کرد: این مسائل تجربه شخصی است. من احساس شعف، سبکی و کودکی دارم. مسائل زندگی برایم ساده شده و نگاهم به زندگی تغییر کرده است. قلمم نیز به سمت سادگی و شوخی سوق پیداکرده است و هیچ چیز در زندگی برایم جدی نیست که بتواند من را درگیر کند.

او افزود: ما در این دنیا به دنبال خوراک و شهوت‌های خودمان هستیم و دعاهایمان در همین راستاست. اما وقتی به کربلا می‌رویم برای ارتباط باخدا کانال بازتری داریم و می‌توانیم خواسته‌های بهتری از خدا داشته باشیم و مشیت خدا را بخواهیم. ما باید همیشه بگوییم خدا راضی‌ام به رضای تو و خودم را تسلیم تو می‌کنم.

بایگان در ادامه گفت: مگر  بالاتر از حسین و یاران حسین هست؟ ما باید به مسئله عاشورا و اربعین عمیق تر نگاه کنیم و عاشق شویم.

بایگان در ادامه صحبت هایش به مسیر راهپیمایی و حالات روحی افراد اشاره کرد و گفت: ما برای خودمان هستی قائلیم که درحقیقت این هستی کاذب است و جلوی ما را می گیرد. در مسیر کربلا نفس آدم‌ها ذلیل می شود و همه برابر و برادر می شوند و کسی برتری ندارد. این مسیر پیاده روی  مهماندارش امام‌حسین (ع) است و شیطان از دیدن این تجمع برای امام حسین کلافه می شود.

افسانه بایگان درباره ی مصایب امام حسین گفت: خدا بیشترین بهره و برکات را در بلاها قرار می دهد. من در مسیر سخت راهپیمایی با امام حسین همزاد پنداری کردم.  ما نباید درگیر روزمرگی و ثروت شویم. تجربه سفر برای من خیلی شیرین بود و دلم می خواهد همه ی مردم این را تجربه کنند. در کوچه های نجف مردم می خوابیدند زیرا عاشق و سرمست هستند و حال دلشان خوب است.

بایگان با بیان اینکه کسانی که به خدا نزدیک می‌شوند نگرششان وسیع است، گفت: امام راحل می‌گفتند که تا کربلا راهی نیست اما ما باور نمی‌کردیم.

بایگان در پاسخ به سوال مجری درباره تفاوت سفر حج و کربلا گفت: در سفر حج تو و خداوند هستی و حال فردی را داری که می خواهد همه بندها را بازکند و به معبود برسد. کربلا یک تراژدی عاشقانه بزرگ است که هرلحظه یک اتفاق پرشور در آدم می‌افتد و درد عاشقانه غریبی در این سفر وجود دارد که در سفرهای دیگر نیست. امام حسین همه دار و ندارش را عاشقانه فدا کرد و باید بدانیم که زندگی در این ایثار عاشقانه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها