کد خبر: ۴۰۲۶۱۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۰۳ آذر ۱۳۹۵
فرمانده انتظامی استان اصفهان از عملیات پیچیده دستگیری یک هکر جوان که با هک کردن بیش از ۱۰۰۰ آی دی گوشی‌های اپل اقدام به اخاذی ۱۰ میلیاردی از دارندگان این نوع گوشی‌ها کرده بود، توسط کارآگاهان پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با هک، آی دی گوشی آن‌ها و برداشت غیرمجاز اطلاعات داخل آن اقدام به اخاذی می‌کند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: به دنبال این شکایات، تحقیقات وسیع و جستجو در فضای سایبری برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد متهم که از هکرهای حرفه‌ای است، توانسته با استفاده از نرم‌افزارهای خاص، آی دی بیش از یک هزار گوشی اپل را در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران و اصفهان هک کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: این فرد علاوه بر دسترسی به اکانت این گوشی‌ها و فروش آن‌ها اطلاعات داخل آن را نیز سرقت کرده و طی تماس با دارندگان این نوع گوشی‌ها به اخاذی و باج‌گیری از آنان پرداخته بود.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های وسیع و عملیات پیچیده کارآگاهان پلیس فتا سرانجام به شناسایی هویت متهم که یک جوان 28 ساله و ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور بود، منجر شد.

سردار آقاخانی گفت: با شناسایی مخفیگاه متهم، مأموران با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند که او پس از مواجهه با مدارک و مستندات قوی پلیس مجبور به اعتراف شد.

وی به شناسایی یک هزار نفر از قربانیان در این پرونده اشاره کرد و افزود: متهم از هر نفر 10 میلیون ریال دریافت کرده بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه احتمال دارد تعداد قربانیان این پرونده بیش از یک هزار نفر باشند، خاطرنشان کرد: از آنجا که در پرونده‌های اخاذی، افراد بزه دیده به دلیل حفظ آبرو به خواسته‌های فرد باج‌گیر تن می‌دهند که در این زمینه از کسانی که به این شکل مورد سوءاستفاده قرارگرفته و یا اکانت آن‌ها به سرقت رفته می‌توانند موضوع را از طریق پلیس فتا دنبال کنند.

وی بیان کرد: به‌منظور پیشگیری از بروز این‌گونه جرائم به شهروندان توصیه می‌کنیم، از ثبت تصاویر، فیلم‌ها و اطلاعات خصوصی درگوشی‌های تلفن همراه خود خودداری کرده و حتماً گوشی‌های خود را به سیستم‌های ایمنی و نرم‌افزارهای ضد جاسوسی مجهز کنند و از رمزهای عبور قوی بر روی گوشی‌های خود استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا اختلال در سیستم، موضوع را از طریق پلیس فتا پیگیری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها