کد خبر: ۴۰۳۱۲۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۶     ۰۹ آذر ۱۳۹۵
دكتر حاجي بابايي، رئيس کميسيون تلفيق برنامه ششم:
رئيس کميسيون تلفيق برنامه ششم در تيتر امشب شنبه گذشته گفت: نمي گذارند مازاد درآمد يارانه ها به خزانه واريز شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پايگاه اطلاع رساني شبکه خبر دکتر حميدرضا حاجي بابايي با بيان اينکه برنامه هدفمندي يارانه ها يک برنامه پنج ساله است، گفت: چرخه پرداخت يارانه ها بايد تا زماني که دولت برنامه جديدش را به مجلس ارائه کند ادامه يابد.

او با اشاره به اينکه تا امروز کسي نگفته درآمد دولت از هدفمندي يارانه ها چقدر است، افزود: اين رقم در سال 95 حدود 80 هزار ميليارد تومان و در سال قبل 69 هزار ميليارد تومان بوده است که فقط حدود 35 هزار ميليارد تومانش به مردم پرداخت مي شده و رقمي حدود پنج هزار ميليارد تومان به توسعه شهري اختصاص مي يافته است.حاجي بابايي ادامه داد: تا کنون عوامل توليد نمي گذاشتند مازاد اين درآمد به حساب خزانه واريز شود.او با ابراز تأسف به سهم مردم از يارانه ها افزود: از اجراي اين طرح تا کنون سهم هر فرد 45 هزار و 500 تومان بوده که با توجه به افزايش تورم سالانه قدرت اين مبلغ فقط هشت هزار تومان است، اين در شرايطي است که هزينه برق مصرفي مردم از زمان شروع پرداخت يارانه ها حدود پنج برابر شده است، اين يعني عدم تطابق برنامه هاي مديريتي دولت.

رئيس کميسيون تلفيق مجلس ادامه داد: براي رفع مشکلات اين چنيني بايد درآمدها شفاف و نظارت ها دقيق تر گردد.حاجي بابايي در خصوص پاداش پايان خدمت کارمندان دولت هم گفت: کميسيون تلفيق مصوب کرده بود تا حداقل اين پاداش، پنج برابر حداقل حقوق باشد اما اين فکر زياد منصفانه نبود زيرا حقوق برخي تضييع مي شد، به اين منظور، فکر کرديم که اگر 10 برابر شود بهتر است اما در نهايت کميسيون تلفيق به 7 برابر رضايت داد و اين رقم از سال 96 اجرايي خواهد شد.او ادامه داد: با فرمول مصوب کميسيون تلفيق پايين ترين پاداش پايان خدمت کارمندان 36 ميليون تومان و بالاترين 240 ميليون تومان است.

حاجي بابايي گفت: براي مبارزه با مفاسد اقتصادي در برنامه ششم توسعه ماده اي در نظر گرفته شده که طبق آن هر کس با هر مسئوليتي در نظام با هر حقوق و پاداش، مأموريت و اضافه کاري بايد دريافتي اش در يک حساب واريز شود و دستگاه هاي نظارتي همچون سازمان بازرسي کل کشور روي آن نظارت داشته باشند.

او افزود: در اين بين نظام هماهنگ پرداخت مي گويد بازنشستگاني در کشور هستند که دريافتي شان برابر نيست، ماده اي تدوين شده تا در شرايط مساوي فاصله ميان دريافتي هاي بازنشستگان بيشتر از 20 درصد نباشد.وي گفت: حرف اول و آخر لايحه برنامه ششم توسعه ايجاد اشتغال است. براي رونق اقتصادي و خروج از رکود و رشد اقتصادي، اولويت هايي را در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته ايم.

حاجي بابايي گفت: برنامه هاي 5 ساله جزء لاينفک برنامه ريزي در کشور بوده است و مجلس بر اساس وظيفه اي که داشت کميسيون تلفيق را تشکيل داد و نظرات کارشناسان دانشگاه ها و پژوهشگران که در امر برنامه ريزي سال هاي گذشته فعاليت داشتند درخواست شد تا در اين کميسيون حضور داشته باشند.

رئيس کميسيون تلفيق مجلس افزود: در نهايت تصميم بر اين شد که مجلس، مرکز پژوهش ها و دولت، برنامه ششم توسعه را تهيه کنند که بعد از گذشت 4 ماه از شروع برنامه ريزي کليات آن تصويب شده است.حاجي بابايي گفت: براي رونق اقتصادي و خروج از رکود و رشد اقتصادي، اولويت هايي را در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته ايم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها