کد خبر: ۴۰۳۱۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۰۹ آذر ۱۳۹۵
یکشنبه شب گذشته افرادی که در خیابان های تهران بودند درگیر ترافیک سنگینی شدند که تا ساعت 23 به گفته پلیس راهنمایی این ترافیک ادامه داشت.ترافیکی که یادآور ترافیک های مصنوعی ایام فتنه88 بود.
به گزارش پایگاه 598، شنیده های خبرنگار شمانیوز حاکی از آن است که ترافیک یکشنبه شب تهران دارای یک پشت پرده امنیتی است . در همین راستا یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت:دو شرکت استارت آپی فعال درحوزه حمل و نقل شهری که اخیرا سرمایه هنگفت خارجی ار جذب کرده اند در ایجاد این ترافیک مصنوعی  که موجبات نارضایتی شدید شهروندان تهرانی را  پدید آورد نقش مهمی داشته اند.

این منبع آگاه افزود:متاسفانه سرویس های امنیتی خارجی با چند لایه و بسیار پیچیده با حمایت از شرکت های استارت آپی به نوعی آنها را هدایت می کنند که در پازل این سرویس ها بازی خواهند کرد.

وی افزود: در ایام دوم خرداد و سال های 80به بعد سرویس های غربی سعی درگسترش «ان.جی.او» ها داشتند و با سرمایه گذاری گسترده دراین حوزه اهداف براندازانه خود را دنبال کردند به طوریکه در ایام فتنه 88 شاهد نقش آفرینی فعال این مجموعه های به اصطلاح مردم نهاد در پیاده کردن منویات سرویس های خارجی بودیم ،امروز هم این سرویس ها با سرمایه گذاری بر روی استارت آپ ها به دنبال پیاده کردن اهداف غایی خود که همان براندازی با شیوه ای جدید است می باشند.

وی افزود:این شرکت فعال درحوزه حمل و نقل که مدتی است در تهران به سرویس دهی مشغول است بنابرشواهد نقش مهمی در ایجاد ترافیک مصنوعی داشته است.

این منبع آگاه افزود:این شرکت حمل و نقل که با سرمایه گذاری آلمانی در ایران تاسیس شده است دارای حداقل 10 هزار راننده فعال و حداقل 500 هزار کاربر در تهران است که البته گفته می شود اخیرا شرکت آلمانی ، این شرکت حمل و نقل را که در ایران تاسیس کرده به قیمت 20 میلیون دلار فروخته و خود از ایران خارج شده است که البته واقعی به نظر نمی رسد  زیرا  شنیده شد که یک شرکت معتبر تلفن همراه مبلغ 20 میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده است و مسئولان شرکت آلمانی تاسیس کننده برای اینکه از زیر فشار امنیتی خارج شوند اعلام کردند که از ایران خارج شدند و شرکت را 20 میلیون دلار فروخته اند در حالی که 20 میلیون دلار سرمایه گذاری در این شرکت صورت گرفته است.

وی گفت: (ش.ش) مدیر عامل این شرکت حمل و نقل مسافر اخیرا سفرهای متعددی به خارج ا زکشور داشته که در این سفرها با سرمایه گذاران اصلی این شرکت در آلمان دیدارهایی داشته است . گفته می شود دراین دیدار ها تا جزئیات استخدام راننده مورد بررسی قرار گرفته است .

وی افزود:اینکه در این شرکت حمل و نقل چه افراد خاصی  بعنوان راننده استخدام می شوند و چه افرادی را در پوشش های مختلف حمل و نقل می کنند جای سوال است . در ترافیک مصنوعی یکشنبه شب تهران تعدادی از راننده های این شرکت که از فعالین گروهکی بوده اند نقش فعال ایفا کرده اند .

این منبع آگاه در پایان به خبرنگار ما گفت:اخیرا آلمانی ها و سوئدی ها به نمایندگی از آمریکایی ها سرمایه گذاری گسترده ای را برای سرمایه گذاری و جذب استارت آپی های وطنی انجام داده اند .پیش از این 20 میلیون دلار یک مؤسسه سرمایه گذاری سوئدی اقدام به سرمایه گذاری معادل 60 میلیون یورو در یک شرکت ایرانی فعال در حوزه تجارت الکترونیک کرده بود؛ شرکت ایرانی سرآوا که حامی و پشتیبان دیجی کالاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
هیچ ربطی ندارد، اگر این باشد کلیه مسافر کش های شهرستانی که در تهران کار می کنند هم عامل بیگانه هستند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها