کد خبر: ۴۰۴۰۱۹
زمان انتشار: ۲۱:۰۲     ۱۶ آذر ۱۳۹۵
معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با اشاره به صحبت‎های روحانی در دانشگاه تهران مبنی بر اینکه ما در طول مذاکرات هسته‌ای همه مراحل را با رهبری هماهنگ کردیم، گفت: با رهبری هماهنگ کردید ولی کار خودتان را انجام دادید هیچکسی جز شخص آقای روحانی مسئول خسارات نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سیدیاسر جبرائیلی امروز در همایش روز دانشجو در  دانشگاه شهید چمران اظهار داشت: امروز تهدیدات بزرگتری نسبت به برجام و AFTF متوجه کشور و نظام اسلامی است که اگر در مقابل این تهدیدات ایستادگی نکنیم تا 100 سال آینده گرفتار آن خواهیم بود.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران افزود: ایشان حرف عجیب و غریبی زدند و گفتند ما در طول مذاکرات هسته‌ای همه مراحل را با رهبری هماهنگ کردیم و همه مکاتباتش نیز موجود است و به طریقی خواستند بگویند که آنچه امروز از برجام می‌بینید محصول تصمیمات رهبری است؛ این یک دروغ بزرگ است و سند من نیز بر این مدعا این است که ما امروز با برجام جمهوری اسلامی و برجام آمریکا روبه‌رو هستیم.

معاون پژوهشی و آموزشی خبرگزاری فارس بیان کرد: برجام آمریکا چیزی است که امروز در حال انجام است و برجام جمهوری اسلامی آن است که مشروط بر فرمان 27 مهر ماه 1394 رهبری شد ولی اجرا نشد.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند هر تحریمی ناقض برجام است و باید مصوبه مجلس رعایت شود که این کار انجام نشد، خطاب به روحانی گفت: شما با رهبری هماهنگ کردید ولی کار خودتان را انجام دادید هیچکسی جز شخص آقای روحانی مسئول خسارات امروز برجام نیست.

جبرائیلی درباره اقتصاد تک محصولی عنوان کرد: جریان لیبرال ایرانی طیفی از آنها که امثال آقایان سپهبدرزم‌آرا و اکبر ترکان در این دست قرار می‌گیرند معتقدند که ریشه عقب ماندگی و وابستگی به صادرات محصولات معدنی و نفتی و نیز وارد کردن مصنوعات با تکنولوژی بالا این است که ایرانی استعداد کمتری نسبت به غربی دارد.

ما کاملا و به درستی غربی نشده‌ایم!!!

وی افزود: طیف دیگری که رضاخان پهلوی، سید حسن تقی‌زاده و سید محمد خاتمی را شامل می‌شود معتقدند که ما کاملا و به درستی غربی نشده‌ایم و نیز که اگر چنین نشود ما توسعه یافته نخواهیم شد.

معاون پژوهشی و آموزشی خبرگزاری فارس بیان کرد: وقتی به تاریخ توسعه و پیشرفت کشورهای غربی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که از دیرباز تا کنون صیانت از بازار داخلی در برابر هجوم تولیدات خارجی و بازارگشایی در خارج از مرزها برایشان مهم بوده است.

وی با بیان اینکه اخیرا ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که می‌خواهد دست به حمایت‌گری عریان بزند، افزود: نشریات اصلاح‎طلب را ببینید که دارند برای ارزش‌های تجارت آزاد اشک می‌ریزند و می‌گویند که «وای ترامپ این ارزش‌های مقدس را زیر پا گذاشت» چرا واقعیت‌ها را درک نمی‌کنید و نمی‌فهمید چرا کاسه داغ‌تر از آش شده‌اید.

جبرائیلی عنوان کرد: در برجام امتیاز آزادی صادرات پسته را به ایران دادند و روحانی با افتخار این موضوع را اعلام کرد ولی بعد از چند روز 300درصد تعرفه برای صادرات پسته وضع کردند. بلاهایی را دارند بر سر ایران می‌آورند که هیچ کشوری بر سر خودش نیاورده است.

وی به تحمیل تعرفه 3 درصدی در دوران قاجار اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت بیش از 100 سال هنوز نتوانسته‌ایم از خسارات وارد شده به حوزه کشاورزی کشور در این دوران برآییم.

معاون پژوهشی و آموزشی خبرگزاری فارس با بیان اینکه وقتی بر اقتصاد کشوری مسلط شوند بر سیاست آن کشور نیز مسلط می‌شوند بیان کرد: امروز نه به زور سرنیزه بلکه وزیر ما با افتخار سینه سپر می‌کند و می‌گوید که ما باید تعرفه‌ها را کاهش دهیم و تجارت آزاد پیشه کنیم و اشک می‌ریزد برای اینکه ترامپ گفته «من تجارت آزاد را کنار می‌گذارم».

برخی از مدیران اجرایی کشور مستعمره‌های فکری غرب هستند

وی گفت: در حال حاظر برخی از مدیران اجرایی کشور مستعمره‌های فکری غرب هستند و دارند به صورت گسترده بازار تولید و خدمات کشور را به خارجی‌ها واگذار می‌کنند؛ نفت می‌فروشند و بعد برنج وارد می‌کنند و در نتیجه کشاورز داخلی را "بدبخت" می‌کنند.

جبرائیلی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف درحال گرفتن بازار از ما هستند، عنوان کرد: ما در نجف نیروگاه ساختیم ولی بعد پروژه نیروگاه‌سازی را به ترکیه واگذار می‌کنند و یا جاده‌سازی را به ایتالیایی‌ها واگذار می‎کنند.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم بگوییم که دور کشور حصار بکشید و هیچ‌چیز وارد نکنید ولی ببینیم که دیگران چه کارهایی انجام دادند؛ اگر مشغول ساخت صنایع فتوپیشرفته هستید آن‌وقت خلال دندان از چین وارد کنید ولی شما دارید نفت می‌فروشید تا خلال دندان وارد کنید. این مصیبت‌ها را ما به کجا ببریم.

معاون پژوهشی و آموزشی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای را امضا کردند که بابتش دارند باج‌های سنگین به غربی‌ها می‌دهند، بیان کرد: «شما کشور را مدیریت نمی‌کنید، دست گذاشته‌اید در جیب‌هایتان و می‌گویید که دیگران بیایند کار کنند و ببرند و یه چیز هم به ما بدهند و حقوق‌های ده‌ها ملیونی بگیریم و استفاده کنیم» این چه وضع مدیریت کشور است.

وی در هنگامی که استاندار خوزستان وارد سالن شد، گفت: آیا حل معضل ریزگردها در خوزستان برای کشور اولویت دارد یا 50 میلیارد دلار هواپیما خریدن؛ کشور مدیری می‌خواهد که منابع را مدیریت کند.

در دولت روحانی ارزش ریال در برابر دلار 25درصد کاهش یافت/ تهدیدهایی خطرناکتر از برجام و AFTF؟!

جبرائیلی با بیان اینکه اوباما زمانی گفت که برای تولید آمریکا و بازار گشایی به کشورهای دنیا سفر می‌کنم، عنوان کرد: متاسفانه مقامات به هر کشوری سفر می‌کنند چندین میلیارد دلار برای واردات قرار داد می‌بندند. تهدیدی که متوجه کشور است از همه تهدیدهایی مثل برجام و AFTF خطرناکتر است.

وی با اشاره به اینکه اگر تولید ایرانی از بین برود و اگر اقتصاد ایران به تصرف خارجی‌ها درآمد فاتحه نظام اسلامی و کشور خوانده است، افزود: توجه نمی‌کنند وقتی که ارزش ارز جابه‌جا می‌شود بهره‎ پرداختی نیز تغییر می‌کند. در دولت آقای روحانی ارزش ریال در برابر دلار 25 درصد کاهش پیدا کرد؛ مگر نه توافق شده پس چرا این اتفاق افتاده است؟ چون توان تولید داخلی از بین رفته است.

معاون پژوهشی و آموزشی خبرگزاری فارس تصریح کرد: شما نمی‌توانید به اشراف رأی بدهید و بعد انتظار رفع مشکلات محرومان را داشته باشید.

وی درباره این موضوع که گفتند باید توافق هسته‌ای را امضا کنیم تا مشکل آب خوردن مردم حل شود، گفت: مردم ما که مشکل آب خوردن نداشتند پس چه اتفاقی در برجام رخ داد که این آقا از حل مشکل آب خوردن سخن می‌گوید بر همین اساس تحقیق کردم و سپس متوجه شدم بعد از برجام آب معدنی اتریشی به قیمت 60 هزار تومان وارد شده تا آن دسته از مردم خاص مصرف کنند و مشکل آب خوردنشان حل شود.

اگر برجام را نقض کنند صنعت هسته‌ای را فعال می‌کنیم

جبرائیلی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه  برگ برنده  و قدرت ایران برای عکس العمل نشان دادن در برابر برجام چه موضوعاتی می‌تواند باشد، عنوان‌کرد:  زمانی که آمریکا داشتند تحریم‌های پسابرجام را اعمال می‌کردند ما گفتیم که شما چند تا سانتریفیوژ فعال کنید تا آن‌ها مطمئن شوند که شما جدی هستید و در مقابل نقض واکنش نشان می‌دهید آن زمان از اعمال تحریم خودداری می‌کنند.

وی افزود: زمانی که قانون ویزا را تصویب کردند ما گفتیم شما محکم بگویید که برجام را نقض کردند اما دیدیم چیزی رخ نداد. اگر  آمریکائی‌ها  یک مکانیسمی را تدارک دیدند که هر وقت ایران تحریم‌هایی هم که نداشتند را برگردانند در عوض در ایران یک مکانیسمی طراحی شده به نام  "ماله" که هر بار آمریکا برجام را نقض می‌کند یک لشکری  در رسانه‌ها اعلام می‌کنند اتفاقی رخ نداده و نگران نباشید.

معاون پژوهشی و آموزشی خبرگزاری فارس گفت: راه جواب دادن به آمریکا این است که یقین بدانند اگر برجام را نقض کنند ما روی کف زمین پاسخ آن‌ها را می‌دهیم و صنعت هسته‌ای را فعال می‌کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها