کد خبر: ۴۰۵۴۲۵
زمان انتشار: ۲۳:۲۳     ۲۷ آذر ۱۳۹۵
بیانیه دانشگاه رازی کرمانشاه:
بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اهانت‌کنندگان به مقدسات در دانشگاه رازی کرمانشاه باید بابت قانون‌شکنی‌ و حرمت‌شکنی محاکمه شوند.

به گزارش پایگاه 598، بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه پس از برگزاری برنامه مبتذل در این دانشگاه نسبت به أین موضوع واکنش نشان داده و با صدور بیانیه‌ای خواستار عزل مسببان این اقدام غیراخلاقی و غیرشرعی شده است.

در این بیانیه آمده است: در نظام اسلامی، دانشگاه باید کارخانه انسان‌سازی باشد، حتی در نظام‌های غیراسلامی نیز دانشگاه کلوب شبانه نیست. مع‌الأسف فضاحت اخیری که در دانشگاه رازی توسط معاونت فرهنگی رقم خورده، هر انسان صاحب غیرتی را به رنج می‌آورد و دارای نکات مهمی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

این بیانیه تصریح می‌کند: قندپهلو نخستین برنامه مبتذل اخلاقی در دوران مسؤولیت آقای علی‌زاده نبوده است، بلکه متأسفانه طی 10 ماه گذشته، شاهد برنامه‌ها و اقداماتی هستیم که نشانه لاقیدی این معاونت نسبت به اخلاق و حتی اخلاق جنسی و بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی است. فضاحت جشن‌های فارغ‌التحصیلی و تبدیل شدن آن‌ها به سالن رقص با تندترین موسیقی‌ها که ابداً در شأن یک محیط اسلامی و علمی نبود، دادن مجوز (غیرقانونی) برای اکران فیلم‌هایی با سکانس‌های مبتذل و غیراخلاقی در سالن‌های مختلط، محور و تقویت کردن فردی که به ترویج و انتشار مقالاتی در دفاع از عمل قبیح همجنس‌بازی پرداخته، حمایت و تقویت برخی از دانشجویانی که به مسایل غیراخلاقی شهره‌اند و حتی تصاویرشان را با شیشه‌های مشروب و به‌ صورت برهنه منتشر کرده‌اند و تضعیف دانشجویان مذهبی، حمایت و تقویت کانون‌هایی که به انتشار فیلم‌ها و کلیپ‌های مبتذل و ترویج تصاویر برهنه پرداخته‌اند و بی‌ادبی و فحاشی شخص دکتر علی‌زاده (برخلاف ظاهر) نمونه‌هایی از به یغما رفتن اخلاق در معاونت فرهنگی است. اگر این فضاحت قندپهلو نخستین بار در دوران مسؤولیت دکتر علی‌زاده اتفاق می‌افتاد و با عذرخواهی ایشان بابت بی‌تدبیری و کوتاهیشان از جامعه دانشگاهی همراه می‌شد، از جانب ما نیز قابل چشم‌پوشی بود، اما همان‌گونه که مطرح شد مسائلی از این دست بارها و بارها اتفاق افتاده و ما نیز به ریاست دانشگاه نسبت به رسوایی انتهای این مسیر تذکر و هشدار داده بودیم که مورد بی‌توجهی قرار گرفت و انشاءالله به ‌زودی به روشن‌گری در این زمینه خواهیم پرداخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: در تمام مدت برگزاری برنامه قند پهلو مدیرکل فرهنگی دانشگاه در آن‌جا حضور داشته است، لذا بیان اینکه ما بی‌خبر بودیم، اهانت به جامعه دانشگاهی است و دکتر علی‌زاده به جای «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم» گفتن و محکوم کردن شعرایی که خودش دعوت کرده است، برای یک‌بار هم که شده باید بابت اهمال و بی‌تدبیری‌اش عذرخواهی کند و به این سؤال پاسخ بدهد آیا برای خودش مورد پذیرش بود که ناموسش در مراسم قند پهلو حضور می‌یافت؟ به مسؤولان فرهنگی و ذیربط دانشگاه عرض می‌کنیم توبه کنند، وگرنه کار آن‌ها سخت خواهد شد.

در پایان این بیانیه تأکید شده است: استعفای علی‌زاده را اهانت به جامعه دانشگاهی می‌دانیم و حتی عزل گروه نیز مورد پذیرش ما نیست، بلکه باید بابت تمامی بی‌اخلاقی‌ها، قانون‌شکنی‌ها و اهانت به شعائر اسلامی محاکمه شوند و به‌زودی بیانیه‌ای تفصیلی درباره اقدامات ضدفرهنگی، غیرقانونی و دین‌ستیزانه مسؤولان دانشگاه منتشر خواهیم ساخت.

گفتنی است، آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه هفته گذشته با انتقاد از عملکرد معاونت فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه، خواستار عزل مسببان برنامه نامناسب برگزار شده در این دانشگاه شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها