کد خبر: ۴۰۹۵۰۸
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۳۰ دی ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
هاشمی: اف بر کسانی که به نام اسلام و امت اسلامی حرف می زنند اما اسارت یک میلیون مردم مسلمان بوسیله اسرائیل در جنوب لبنان را قابل طرح کردن در یک کنفرانس اسلامی نمی دانند این برای ما قابل تحمل نیست.

رخدادهای 30 دی 62

چکیده :

  • هاشمی: سیاست ایران همکاری با کشورهای اسلامی و کمک به نهضت های  صحیح است.
  • آیت الله جنتی: قوه قضائیه  باید در برابر مسائلی که به اسلام لطمه می زند با قاطعیت و قدرت برخورد کند.
  • سوریه و لیبی  تصمیمات کنفرانس اسلامی مراکش را به شدت محکم کردند.

هاشمی: اف بر کسانی که به فکر مصالح امت اسلامی نیستند

نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته تهران همچوان هفته های گذشته با حضور امت مسلمان ایران در میعادگاه عاشقان الله(دانشگاه تهران) و خیابان های اطراف باشکوه فراوان به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

آیت الله هاشمی در خطبه های این هفته تهران با اشاره به برگزاری کنفرانس اسلامی در مراکش گفت: اگر ما اعتراض داریم به کنفرانس اسلامی و آن را یک حرکت صحیح و  سالم نمی دانیم. برای این است که آنها همه امکانات امت اسلامی را در جهت خلاف مصالح اسلامی و به نفع دشمنان ما به کار گرفته اند واقعا آدم باید خون گریه کند برای مسلمان ها، حق است که از غصه بمیرند که سران کشورهایشان بروند و بنشینند در آنجا و همه این امکانات را بر عکس استفاده کنند.

هاشمی افزود: این تعبیری که من می کنم اغراغ نیست ذخایری که مسلمان ها در بانک های اروپا، آمریکا و ژاپن دارند اگر همین امروز بیرون بکشند اکثر این بانک ها فلج می شوند و اقتصاد اینها فلج می شود اگر این پول ها و آن نفت ها اگر این نفوس، اگر این بازارها، اگر این تنگه ها و مناطق جغرافیایی اگر این آرایی که ما در سازمان های جهانی داریم اینها به کار گرفته شود دیگر کدام کشور جرات می کند بیاید علیه مصالح مسلمین کار کند.

رئیس مجلس افزود: حالا شما ببینید در کنفرانس مراکش که جمع شده اند چه مسائلی را مطرح کردند یک مسئله طرح «فاس» یا همان طرح شناسایی اسرائیل بوده است. یک مسئله این بوده است که سادات را برگردانند یعنی کمپ دیوید را به رسمیت بشناسند یک مسئله هم این بوده است که مدال افتخار به صدام بدهند که این تفرقه عظیم را در کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.اف بر کسانی که به نام اسلام و امت اسلامی حرف می زنند اما اسارت یک میلیون مردم مسلمان بوسیله اسرائیل در جنوب لبنان را قابل طرح کردن در یک کنفرانس اسلامی نمی دانند این برای ما قابل تحمل نیست. با این وجود سیاست ما همکاری با کشورهای اسلامی و کمک به نهضت های صحیح است(1) 

آیت الله جنتی: اسلام باید قاطعانه پیاده شود

نماز باشکوه و دشمن شکن این هفته شهر مقدس قم با حضور امت خداجوی و جمعی از دانشجویان مرکز آموزش های هوایی مهرآباد باشکوه و عظمت خاصی در مدرسه امام صادق (ع) به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: از اول انقلاب تا کنون بعضی به دلیل ناواردی و بی تجربگی یا احساسات داغ انقلابی و یا به هر دلیل دیگر اشتباهی را مرتکب شده اند که این عواقب شومی را در بر داشته است بنابراین باید توجه داشت اگر مسائلی پیش می آید و خطائی از بنده و یک سخنران مذهبی یا امام جمعه و یا یک قاضی دادگاه سر می زند خطا و عیب از آن اوست نه اسلام.

امام جمعه موقت قم افزود: باید کاری کرد که چهره اسلام را بد نکرد و اسلام را قاطعانه در هر جایی پیاده کرد اگر خدای ناکرده فلان کس که دارای مقامی است اشتباهی کرد ملاحظه کردیم و بگوئیم آبروی وی حفظ شود این حساب ها شیطانی است قوه قضائیه هم باید در برابر مسائلی که به اسلام لطمه می زند با قاطعیت و قدرت برخورد کند. 

مصر دوباره به کنفرانس اسلامی دعوت شد

چهارمین کنفرانس سران کشورهای اسلامی در کازابلانکای مرراکش دیروز با صدور بیانیه ای مبنی بر پذیرش مجدد مصر در کنفرانس به کار خود پایان داد.

بر همین اساس قرار است یک هیئت منتخب اجلاس مرکب از رئیس جمهور گینه و وزرای خارجه عراق و پاکستان و حبیب شطی دبیر کل کنفرانس اسلامی جهت بررسی بازگشت مصر به کنفرانس اسلامی راهی قاهره شوند.

این تصمیم مورد اعتراض شدید برخی هیئت های حاضر در اجلاس قرار گرفت و هیئت های نمایندگی کشورهای لیبی و سوریه در اعتراض به این تصمیم کنفرانس را ترک کردند.عبدالسلام جلود رئیس هیئت نمایندگی لیبی این تصمیم را تعمیم کمپ دیوید بر دیگر کشورهای عربی دانست.در نشست پایان اجلاس حبیب شطی بار دیگر به عنوان دبیر کل کنفراس تا سال 1984 انتخاب شد. شاه حسن پادشاه مراکش نیز اعلام کرد اجلاس بعدی کنفرانس اسلامی در کویت برگزار خواهد شد.(3)

منابع :

1. اطلاعات،1 بهمن 62 ، ص18و 19
2. اطلاعات، 1 بهمن62 ، ص 15
3. کیهان1 بهمن  62 ، ص 24


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها