کد خبر: ۴۰۹۷۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
وزیر خارجه اردن تأکید کرد که کشورش از هر تلاشی برای توقف جنگ در سوریه و آغاز روند سیاسی که به حل بحران بینجامد، حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، وزیر خارجه اردن تأکید کرد که کشورش از هر تلاشی برای توقف جنگ در سوریه و آغاز روند سیاسی که به حل بحران بینجامد، حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفتگویی با عنوان "سوریه و عراق: پایان درگیری" در حاشیه همایش اقتصادی داووس گفت: ما به مذاکرات آستانه به عنوان تلاشی می‌نگریم که آتش‌بس را تثبیت کرده و راه را برای آغاز روند سیاسی در چارچوب مذاکرات ژنو باز می‌کند.

وی تأکید کرد که هرگونه توافقی برای آتش‌بس باید شامل تمامی مناطق سوریه باشد.

ایمن الصفدی گفت: طرح‌های بازسازی سوریه باید شامل پروژه‌هایی برای کمک به آوارگان و آموزش آن‌ها و آماده کردنشان برای مشارکت در روند بازسازی تا زمان بازگشت به کشور خود باشد.

وی تأکید کرد: حمایت از اردن و دیگر کشورهای میزبان برای برآوردن نیازهای آموزشی آوارگان یک سرمایه‌گذاری برای آینده و مصون کردن صدها هزار تن از جوانان در برابر ناامیدی و گمراهی و افتادن در دام تروریسم است.

الصفدی در این جلسه مواضع اردن را درخصوص راه‌های تحقق صلح و امنیت در منطقه با متمرکز شدن بر روی مسئله فلسطین و بحران سوریه توضیح داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها