کد خبر: ۴۱۰۲۲۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
مديرعامل سابق باشگاه استقلال گفت:دراتفاقي كه پيرامون محروميت استقلال رخ داده بخش حقوقي بايد پاسخگو باشد زيرا اگر آنها مسائل فيفا و AFC را رصد مي‌كردند چنين اتفاقي نمي‌افتاد.

به گزارش پایگاه 598، اميررضا واعظ آشتياني در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اتفاقي كه منجر به محروميت باشگاه استقلال از نقل و انتقالات توسط فيفا شده است، گفت: واقعا براي من جاي تعجب است كه ما اجازه مي‌دهيم اول يك اتفاق رخ دهد و سپس سراغ درمان آن مي رويم. 

وي افزود:نگاهي كه وجود دارد نشان‌دهنده اين است كه مديريت فوتبال ما حرفه‌اي و با علم و تخصص و تجربه نيست. ما همه چيز را به حوادث مي‌سپاريم و اين اتفاقات به خوبي نشان مي دهد كه از سوءمديريت رنج مي‌بريم. اميدوارم مديران ارشد كه در هر صورت تصميم‌گيرنده هستند براي انتخاب مديران به سمت شايسته‌سالاري رفته و به اين مسائل كه فلان مدير به باند و گروه خاصي متعلق است توجهي نداشته باشند. 

آشتياني تأكيد كرد: مديران ارشد مصالح مملكت را در نظر بگيرند و با انتخاب‌هايشان خارج از افراد وابسته به باندها و گروه‌ها و جناح‌ها به خصوص در ورزش به باشگاه‌هاي پرطرفدار به اين شكل كمك كنند.چرا در باشگاهي كه نام حرفه‌اي را يدك مي‌‌كشد و جزو پرطرفدارترين باشگاه‌هاي ايران محسوب مي‌شود در يك مقطع بايد شاهد ارسال نشدن ليست به كنفدراسيون فوتبال آسيا باشيم و حالا هم امروز از سوي فيفا اينگونه يك باشگاه محروم مي‌شود.

وي افزود: اينها نشان دهنده اين نيست كه افرادي كه انتخاب شده‌اند واجد شرايط نبودند. آيا اين اتفاقات نشان نمي‌دهد كه مديران مقصر هستند؟ چرا بايد اجازه بدهيم افراد بر اساس مديريت سليقه‌اي انتخاب و وارد بازي شوند؟ اتفاقي كه امروز براي باشگاه استقلال رخ داده را خيلي ها بايد پاسخ بدهند به خصوص بخش حقوقي اين باشگاه بايد جوابگو باشد كه چرا استقلال به اينجا رسيده كه فيفا خودش شخصا به اين مسئله ورود كرده است. اگر مسئولان پاسخگو باشند كه قطعا هوادار و افكار عمومي قانع مي‌شود در غير اينصورت به پيچيدگي موضوع اضافه خواهد شد. نمي‌دانم چرا مسئولان باشگاه استقلال مصاحبه نمي‌كنند و در مورد راهكارهايي كه براي مقابله با اين موضوع در نظر گرفته‌اند به افكار عمومي جواب نمي‌دهند. 

مديرعامل سابق استقلال در خصوص اينكه در دوره گذشته مديريت اين باشگاه نه تنها پاسخگوي رسانه‌ها نبوده بلكه به افكار عمومي هم جوابگو نيست، گفت:‌واقعا مديران باشگاه استقلال از يك طرف ديگر افتاده‌اند. نه به آنكه هيأت مديره هر روز مصاحبه مي‌كرد و در مورد موارد مختلف نظر مي داد و نه به حالا كه همه سكوت كرده‌اند. دليل اين سكوت آرامش نيست. زماني كه خودم از اينكه اعضاي هيأت مديره مصاحبه مي‌كردند انتقاد داشتم دليلش اين بود كه حرف مربوط به باشگاه بايد در خود باشگاه و در جلسات مطرح شود. چون وظيفه آنها نيست در مورد همه مسائل صحبت كنند اما وقتي يك شخص به عنوان سخنگو انتخاب مي‌شود و سكوت مي‌كند اين بيشتر به حواشي اضافه خواهد كرد. سكوت كردن مديران باشگاه استقلال نشان مي‌دهد نگاه‌ها سليقه‌اي است و آنها فكر مي‌كنند اگر با رسانه‌ها حرف نزنند مشكلات خيلي راحت حل مي‌شود. در حاليكه در خيلي از جاها گفت‌وگو با رسانه ها فضا را بهتر مي‌كند.

آشتياني افزود: امروز اگر نقدي به مديريت باشگاه وارد است هيأت مديره بايد پاسخگو باشد چون همان هيأت مديره سخنگو را انتخاب كرده و چرا آنها از سخنگوي باشگاه سوال نمي‌كنند چرا جواب رسانه ها را نمي‌دهد و يا چرا به افكار عمومي پاسخگو نيست. امروز اين اتفاق براي باشگاه استقلال رخ داده و افكار عمومي تصور مي‌كنند مديريت باشگاه بي‌خيال است در حاليكه الان است كه بايد ذهن افكار عمومي روشن شود و همانطور كه اشاره كردم راهكارهاي باشگاه استقلال توسط سخنگو به افكار عمومي ارائه شود.

آشتياني در پاسخ به اين سوال كه آيا با تجاربي كه در مديريت باشگاه استقلال كسب كرده حكم فيفا برمي گردد يا خير، گفت: اين را بايد افرادي كه حقوقدان هستند و در امر بين‌الملل تخصص دارند جواب بدهند. آنهايي كه به آيين‌نامه‌ها و بندهاي ريز كميته انضباطي فيفا اشراف دارند بايد به اين مسئله ورود كرده و در اين مورد با باشگاه استقلال همكاري كنند. شما مطمئن باشيد اگر قرارداد بازيكنان استقلال غيرقانوني و غير قابل ثبت باشد مجموعه‌ مديريتي بايد از طرف مجمع مورد مؤاخذه قرار گيرد زيرا ضرر و زيان مالي شامل حال باشگاه خواهد شد.متأسفانه بخش حقوقي باشگاه استقلال اين مسائل را رصد نكرده كه حالا چنين اتفاقي افتاده است. اگر آنها ريز به ريز اتفاقات حقوقي فيفا و AFC را مورد بررسي قرار مي‌دادند مطمئنا جلوي چنين اتفاقاتي گرفته مي شد. اگر آنها اين موضوع را نمي‌دانستند كه عذر بدتر از گناه است و اگر مي‌دانستند ممكن است براي استقلال چنين اتفاقي بيفتد يك قصور علني است و آنجا است كه رئيس مجمع بايد صبر كند و پس از پايان همه اين اتفاقات در مورد ضرر و زيان‌‌هاي مالي كه شامل حال باشگاه مي‌شود با مديران باشگاه برخورد كرده و تكليف نهايي را مشخص كنند.

وي در پايان گفت‌وگو با فارس تأكيد كرد:‌آرزو مي‌كنم شرايط استقلال روز به روز بهتر شود و ديگر شاهد چنين اتفاقاتي نيفتيم. از طرفي آنهايي كه اين روزها ذوق‌زده هستند و تصور مي‌كنند اگر اين اتفاق افتاده و تيم مديريتي عوض مي‌شود و خودشان به اين مجموعه بازمي‌گردند سخت در اشتباهند. اين افراد كه از در بيرون مي‌روند و از پنجره داخل مي آيند بدانند كه با تغيير مديريت جايگاهي نخواهند داشت. ضمن آنكه توصيه من به وزير ورزش و جوانان اين است كه اگر قرار است تغييراتي در مديريت باشگاه صورت بگيرد به نكات ريز اطراف وقايع دقت كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها