کد خبر: ۴۱۱۰۸۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
یک مقام بلندپایه نظامی یمن گفت: نیروی دریایی یمن ناوچه ائتلاف سعودی را که دائماً شهرهای ساحلی و قایق‌های ماهیگیری را هدف می‌گرفت در یک حمله غافلگیرانه موشکی منهدم کرد تا اخطاری به عربستان و دیگر متجاوزان علیه یمن باشد.
به گزارش پایگاه 598، یک مقام بلندپایه نظامی یمن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا اظهار داشت: هدف گیری ناوچه متعلق به ائتلاف سعودی در سواحل غربی یمن توسط نیروی دریایی این کشور هشدار و اخطاری به ائتلاف سعودی و بخصوص همدستان عربستان در تجاوز علیه یمن بود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این ناوچه سعودی حامل مدرن ترین تسلیحات پیشرفته و موسوم به ناوچه 702 المدینه بود که در عملیات فوق العاده نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با مهارت بالایی رهگیری و به طور دقیق هدف گرفته و به آتش کشیده شد به گونه ای که کاملا از هم متلاشی و در دریا غرق شد.

وی ناوچه جنگی 702 عربستان را دومین ناوچه مدرن ناوگان دریایی عربستان پس از ناوچه مکه دانست و افزود: عملیات نظامی نیروی دریایی یمن در انهدام ناوچه المدینه ضربه محکم سرویس اطلاعاتی و عملیاتی یمن به ائتلاف متجاوزان علیه یمن شمرده می شود.

مقام نظامی یمن تصریح کرد: ناوچه المدینه عربستان با یک فروند موشک دریایی با موفقیت هدف گرفته و در دریا غرق شد.

این منبع ضمن تایید خبر اینکه ناوچه حامل 176 سرباز و افسر نیروی دریایی و یک فروند بالگرد بوده است، گفت: کشتی های جنگی ائتلاف سعودی تلاش کردند سرنشینان ناوچه در حال غرق را نجات بدهند اما به دلایل بسیاری از جمله بیم اینکه ناوچه یا کشتی جنگی دیگری بار دیگر هدف گرفته شود و همچنین فاصله اندک بین نیروی دریایی یمن با موقعیت ناوچه غرق شده منصرف شدند.

مقام نظامی یمن تاکید کرد: ناوچه جنگی عربستان به طور دائم سواحل یمن و قایق های ماهیگیران در شهرهای ساحلی را هدف حملات موشکی و توپخانه ای می گرفت اما به فضل الهی توسط نیروی دریایی یمن منهدم شد تا این پیام راهبردی و هشدار دهنده را مخابره کند که نیروی دریایی یمن ادامه تجاوز اشغالگران را تحمل نخواهد کرد.

مسئول یمنی در خصوص ویژگی های ناوچه منهدم شده سعودی نیز گفت: این ناوچه پیشرفته از جمله هشت ناوچه سعودی ساخت فرانسه بود که همگی به فناوری های جنگ الکترونیک و تسلیحات پیشرفته مجهز هستند و قابلیت فرود بالگردهایی با حجم متوسط هم را دارا هستند

وی افزود: این ناوچه ها  با طول 115 متر، عرض 12 و نیم متر و ارتفاع 4 متر و شصت و پنج سانتی منتر و وزن 2610 تن قابلیت حمل 197 نفر را دارد .

این مقام نظامی افزود: ناوچه های مذکور مجهز به موشک های دوربرد و نزدیک برد هستند و علاوه بر دارا بودن سیستم دفاع هوایی امنیت کاروان نظامیان دریایی را برعهده دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها