کد خبر: ۴۱۱۵۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه تردد در جاده‌های اصلی استان با زنجیرچرخ امکان پذیر است گفت:‌ طی 24 ساعت گذشته 1500 کیلومتر برف‌روبی در جاده‌های استان انجام شده‌است.

به گزارش پایگاه 598، محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به کولاک شدید در جاده‌های استان اظهار کرد: تمام راه‌های بین شهری استان در حال حاضر باز و تردد در آنها خصوصا در گردنه‌ها بدلیل برودت شدید و وجود کولاک با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه محور سقز ـ مریوان هم که بدلیل کولاک شدید، شب گذشته مسدود اعلام شده بود از ساعت ١٠ صبح امروز باز شده است، افزود: رانندگانی که قصد عبور از جاده‌های استان را دارند حتما به زنجیرچرخ مجهز باشند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در مورد وضعیت راه‌های روستایی استان نیز گفت: در حال حاضر راه ٩٠ روستای استان مسدود است و عوامل راهداری مشغول بازگشایی این راه‌ها هستند.

به گفته مدرس‌گرجی، طی ٢٤ ساعت گذشته یک‌هزار و 500 کیلومتر عملیات برفروبی توسط عوامل راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شده است.

*اسکان 30 مسافر در راه‌مانده

وی با بیان اینکه بالغ بر یک‌هزار تن شن و نمک هم طی مدت زمان مذکور برای جلوگیری از یخ بستن سطح جاده‌ها مصرف شده است، اظهار کرد:  بالغ بر ٣٠ دستگاه وسیله نقلیه امدادرسانی و حدود ٣٠ مسافر هم در راهدارخانه‌های استان اسکان داده شده‌اند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستانتصریح کرد: با توجه به تداوم شرایط یخبندان از مردم می‌خواهیم که از سفر غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت حتما از زنجیرچرخ و امکانات ضروری فصل زمستان استفاده کنند.

مدرس‌گرجی در ادامه با ارائه گزارشی در مورد طول شبکه راه‌های استان نیز گفت: 8 هزار کیلومتر شبکه راه‌ در استان وجود دارد که یک‌هزار کیلومتر آن شریانی است.

به گفته معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، هزینه نگهداری راه‌های شریانی که بالغ بر یک‌هزار کیلومتر در استان است از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌های غیرشریانی استان حدود 7 هزار کیلومتر و تقریبا 87 درصد طول شبکه راه‌های استان هستند، گفت: این میزان شبکه راهی از اعتبارات سازمانی برخوردار نیستند و باید از محل اعتبارات استانی هزینه‌های نگهداری آن تامین شود.

*فعالیت 650 نفر در طرح زمستانه

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 650 نفر پرسنل و بالغ بر 500 دستگاه ماشین‌الات راهداری در قالب 130 اکیپ و در 30 راهدارخانه سطح استان در طرح طرح زمستانه امسال گفت:‌ کسانی که قصد تردد در راه‌ها را دارند، برای جلوگیری از وقوع مشکل، قبل از آغاز سفر از طریق سامانه گویای 141 مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در پایان خاطرنشان کرد: عوامل حوزه راهداری تمام توان خود را به صورت 24 ساعته برای خدمات‌رسانی به مردم به کار بسته و در حال حاضر نیز به صورت ویژه بحث بازگشایی راه‌های روستایی دنبال می‌شود و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر راه‌ تمام این روستاها باز شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها