کد خبر: ۴۱۲۹۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
هواپیمای مذکور به دلیل نقص فنی ای که دارد و به همان دلیل هم کشور اسپانیا آن را مرجوع کرده بود، در حال حاضر در آشیانه نگهداری می شود و حق پرواز ندارد. مسئولان هواپیمایی منتظر کارشناسان فرانسوی ایرباس هستند تا برای رفع عیب هواپیمایی که بوی نویی می داد، به ایران سفر کنند!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کانال تلگرامی حمید رسایی، سه سال قبل دولت حسن روحانی در آستانه 100 روزگی دولتش برای اینکه تحولی ایجاد کند، با عجله توافقنامه ژنو را که برجام بر پایه آن نوشته شد، امضا کرد. دو سال بعد از آن در 27 دی ماه 94 توافقنامه برجام امضا شد. یک سال از امضای برجام گذشته بود و دستان دولت روحانی پر از خالی و بدون هیچ منفعتی بود!

تحریمهای داماتو تمدید شد، مشکلات بانکی سر جای خود بودند و پول فروش نفت همچنان در چمدان جابجا می شود. حسن روحانی مستأصل از این موضوع، تنها راه حل را عقد قرارداد با ایرباس دیدند. خریدی که هر چند لازم اما هیچ اولویتی نداشت. شرکت ایرباس اعلام کرد که نمی تواند تا قبل از اردیبهشت سال بعد یعنی تا قبل از انتخابات، به ایران هواپیما بدهد. اما روحانی به یک دستاورد نیاز داشت. در نهایت ایران پذیرفت که دو هواپیمای مرجوعی از اسپانیا را از ایرباس خریداری کند!

یکی از هواپیماهای مرجوعی وارد کشور شد. آخوندی (وزیر راه)، علی اکبر صالحی (معاون رئیس جمهور)، پزشکیان (نایب رئیس مجلس) در رفتاری مشابه ذوق زدگی شاهان ندید پدید عصر قاجار در مراسم جشن ورود این هواپیمای مرجوعی از اسپانیا سخنرانی کردند و جمله «این هواپیما بوی نو می دهد» از زبان یکی از مسئولان به عنوان سند حقارت و ذلت این ایام در تاریخ ایران ثبت شد!

با این همه، سئوال این است: هواپیمایی که بوی نویی می داد الان کجاست؟ چرا بعد از چند پرواز که اولین مورد آن، پرواز نمایشی آن هم برای اعزام خانواده شهدا به مشهد بود، در حال حاضر پرواز نداشته و در آشیانه نگهداری می شود؟

مطابق گزارش های ارسالی برای اینجانب، هواپیمای مذکور به دلیل نقص فنی ای که دارد و به همان دلیل هم کشور اسپانیا آن را مرجوع کرده بود، در حال حاضر در آشیانه نگهداری می شود و حق پرواز ندارد. مسئولان هواپیمایی منتظر کارشناسان فرانسوی ایرباس هستند تا برای رفع عیب هواپیمایی که بوی نویی می داد، به ایران سفر کنند!

نکته تکمیلی درباره خبر:
بعد از انتشار خبری درباره هواپیمای ایرباسی که ادعا می شد نو است، اما به فاصله کمتر از یک ماه جهت تعمیر(!) راهی آشیانه شده بود، تلاش های بسیاری صورت گرفت تا این موضوع را انکار کند.

تلاش برای غیر واقعی جلوه دادن این خبر در حالی که هواپیمای ایرباسی که به اسم هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور قالب شده، روز شنبه (۲۳بهمن) بعدازظهر به دلیل ایراد در سیستم سوخت که در زمان فرود ۱۰۰۰ لیتر از یک بال به تانک سنتر ریخته می شد و هواپیما با اختلاف ۱۰۰۰ لیتر فرود می آمد و این فرایند خلاف داکیومنت های کارخانه سازنده است، جهت تعمیر به آشیانه وارد شد و پس از بررسی مشخص شد که یک دیسک نگهدارنده فشار سوخت شکسته شده است که در نهایت با تعویض این قطعه با هواپیمایی که درحال اورهال بود، ایرباس به اصطلاح نو، دیروز بعداز ظهر (۲۴ بهمن) به خط پرواز بازگشت.

این درحالی است که در این مدت، پرواز وین این هواپیما کنسل شده و قرار بود هواپیمای مذکور، از روز شنبه پروازهای اروپایی خود را آغاز کند.

بدیهی ترین توقع این است که وقتی هواپیمایی به اسم نو، با قرارداد محرمانه و هزینه سنگین و شرایط خاص آن هم با استقبال وزیر، معاون رییس جمهور و نایب رییس مجلس، به جیب ملت تحمیل می شود، نباید در فاصله یک ماه، راهی آشیانه و تعویض قطعه شود.

هدف تکدیب کنندگان در برابر این خبر مستند را نمی فهمم اما هدف ما از بیان این تذکرات، توجه دادن مسئولان امر به واقعیت های موجود و اعتماد بیشتر به توان تکنسین های داخلی است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها