کد خبر: ۴۱۳۳۵۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
جایزه بهترین لحظات ورزشی سال به تیم زیر 12 سال بارسلونا اختصاص پیدا کرد، تیمی که در مکتب لاماسیا هم به فوتبال حرفه‌ای و هم به اخلاق مجهز می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، مراسم امسال جایزه لاروس در حالی برگزار شد که اسیامند رحمان، نماینده کشورمان در بخش معلولان با پنج ورزشکار پارالمپیکی دیگر برای کسب این جایزه رقابت می‌کرد ولی در انتها در بخش ورزشکاران دارای معلولیت، شمشیرباز با ویلچر ایتالیایی به نام «بئاتریس ویو» موفق شد جایزه را از آن خود کند.
 
این ورزشکار از ناحیه هر دو دست و هر دو پا دچار قطع عضو بوده و در ریو از گروه خود بدون شکست صعود کرد و در فینال بر ورزشکار چینی غلبه کرد و به مدال طلا دست یافت.

در مراسم امسال لاروس یوسین بولت، دونده سرعت جاماییکایی، موفق شد برای چهارمین بار عنوان برترین ورزشکار سال را بالاتر از اندی ماری، تنیسور بریتانیایی و کریستیانو رونالدو، مهاجم رئال‌ مادرید، از آن خود کند. پیش از این فقط راجر فدرر، سرنا ویلیامز و کلی اسلیتر موفق شده بودند چهار بار جایزه لاروس ملقب به اسکار ورزش را دریافت کنند.

در بخش زنان هم ژیمناست جوان آمریکایی به نام «سیمونه بیلس» موفق شد جایزه را از آن خود کند. جایزه «بازگشت سال» هم به مایکل فلپس، شناگر آمریکایی، رسید که با کسب پنج مدال طلا در ریو به دوران حرفه‌ای خود پایان داد.

اما تیم فوتبال نوجوانان بارسلونا جایزه مربوط به خلق بهترین لحظات ورزشی را از آن خود کرد. این نوجوانان در بازی مقابل نماینده ژاپن به پیروزی رسیدند اما هرگز خوشحالی نکردند و برای دقایقی فقط به دلداری و آرام کردن تیم حریف پرداختند. نوجوانان بارسلونا چنان رفتار پخته و زیبایی از خود به نمایش گذاشتند که حتی گریه تماشاگران و کادر فنی دو تیم را به همراه داشتند.

گفته می‌شود در اف.سی اسکولا یا مدرسه بارسلونا فلسفه بارسلونا نیز حاکم است، این فلسفه بر پایه فداکاری در هر شرایط و وفاداری به تیم شکل گرفته و در کلاس‌های تئوری فوتبال نوجوانان بارسلونا یک درس معروف وجود دارد که همه بازیکنان باید در کلاسش حضور داشته و آن را خوب بدانند. این درس مهم به همه بازیکنان می‌آموزد اگر یک روز زمان گذشته بود و به تمرین دیر می‌رسیدید اما می‌توانستید برای کمک به یک سالمند، یک نابینا یا حتی یک حیوان مفید باشید، هرگز عجله نکنید، این‌ها بسیار مهم‌تر از تمرین هستند.


 

در چنین کلاس‌هایی نوجوانان بارسلونا در کنار فوتبال به اخلاق ورزشی نیز مجهز می‌شوند. احترام متقابل به حریف، متوقف کردن بازی هنگامی که حتی حدس می‌زنید بازیکن حریف آسیب دیدگی دارد اما هنوز می‌دود، احترام مطلق به داور بازی فوتبال، مطالعه تاریخ باشگاه و اشراف به زحماتی که پیش‌کسوتان کشیده‌اند. مربیان این مدارس به روش خاص خود کار می کنند. روش آنها بر مبنای نام بارسا به عنوان یک نام خلاق و پیشرو در فوتبال به همراه ترویج ارزش هایی همانند احترام، تلاش، بلندهمتی، کارتیمی و فروتنی است.

  

به گزارش مشرق، آکادمی باشگاه بارسلونا لاماسیا، که به پرورش بازیکنان جوان با استعداد خبره شهرت دارد توانست قهرمانی جام جهانی آکادمی جهان را از آن خود کند. آکادمی لاماسیا با نتیجه یک بر صفر توانست تیم توکیو وردی ژاپن را در فینال این مسابقات شکست دهد و قهرمان شود. با اینکه آن ها عنوان مهمی را برده بودند، به جای جشن گرفتن به دلداری دادن بازیکنان ژاپنی مشغول شدند. برای آن ها بردن بازی مهم بود، اما نه به اندازه رعایت اخلاق.

  

لاماسیا تا کنون بازیکنان مهمی را به تیم اصلی بارسا معرفی کرده است که از بین آن ها می شود به اینیستا، مسی، فابرگاس، بوسکتس، پدر و تیاگو اشاره کرد. بعید نیست همین بازیکنانی که اکنون در آکادمی بازی می کنند روزی به ستاره بزرگی در دنیا فوتبال تبدیل شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها