کد خبر: ۴۱۳۵۸۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
یک عضو فراکسیون امید با تأکید بر اینکه «نمایندگان فارغ از نگاه سیاسی رأی خود را درباره استیضاح اعلام کنند» ابراز امیدواری کرد که این استیضاح باعث کاهش تخلفات و رشد ایران اسلامی شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، یک عضو فراکسیون امید با تأکید بر اینکه «نمایندگان فارغ از نگاه سیاسی رأی خود را درباره استیضاح اعلام کنند» ابراز امیدواری کرد که این استیضاح باعث کاهش تخلفات و رشد ایران اسلامی شود.

محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه)‌ به عنوان موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «آقای آخوندی را فردی توانمند و صالح می‌دانم» گفت: با وجود اینکه بعد از حادثه قطار مشهد- سمنان مدیر رده بالا به خاطر کوتاهی استعفا کرد ولی بنده باز هم این استیضاح را امضا کردم و موافق آن هستم.

وی توضیح داد: در کشور ما بعد از بروز حادثه‌ای افراد رده پایین مقصر شناخته شده و بعضاً تنبیه می‌شوند و مسئولان ارشد در رأس حوزه اجرایی از پاسخگویی طفره رفته و در حاشیه امن قرار می‌گیرند. روندی که در کشورهای پیشرفته و مردم‌سالار وجود ندارد و باید در کشورمان نهادینه شود.

نماینده مهریز و بافق ادامه داد: اگر ما از ابزارهای قانونی نظارتی‌مان استفاده نکنیم نمی‌توان امیدی به حل مشکلات و رفع آن داشته باشیم. اگر مسئولان ارشد قوه مجریه بدانند در برابر پدیده‌های اجتماعی همچون طلاق،‌ بیکاری،‌ آلودگی هوا و اتفاقاتی همچون اختلاس‌ها، املاک و حقوق نجومی و تخریب پلاسکو باید پاسخگو باشند و باید به حداقل خواسته عمومی یعنی استعفا تمکین کنند در آینده جامعه بهتری خواهیم داشت. بنده با چنین نگاهی این درخواست استیضاح را امضا کردم چون ما با خانواده‌های داغدار و مجروحی روبرو هستیم که باید به آنها پاسخی بدهیم.

صباغیان در پایان تأکید کرد: با نهادینه شدن فرهنگ عذرخواهی و پذیرش مسئولیت شرایط جامعه بهتر خواهد شد. از این رو از نمایندگان می‌خواهم فارغ از نگاه سیاسی رأی خود را بدهند. امیدوارم این استیضاح باعث کاهش تخلفات و رشد ایران اسلامی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها