کد خبر: ۴۱۴۰۳۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
درپی حضور مسعود فراستی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
سلبریتی های ایرانی، سلبریتی های قابل ترحمی هستند. اگر می فهمیدند چیزهایی وجود دارد در این دنیا که ارزشی بیش از خرید و فروش دارد، هر کسی را که عریانی این شبه-سینمای بی قد و قواره و بی ارتباط با جامعه را داد می زد، متهم به همان چیزی هایی نمی کردند که خودشان با آن مأنوس هستند.
سرویس سیاسی پایگاه 598- سید مهدی ناظمی/ متنی که می بینید، نوشته حمید فرخ نژاد بازیگر مشهور سینما است. اعتراف می کنم که خود من هم از بازی های فرخ نژاد لذت می برم یا شاید بهتر باشد بگویم: «می بردم». چون واقعیت این است که وقتی با دیدن کسی دچار حالت تهوع بشوی، نمی توانی از بازی حرفه ای او هم زیاد لذت ببری.



عقده گشایی فرخ نژاد به این بهانه بوده است که فراستی به دعوت کمیسیون فرهنگی مجلس، همان حرفهایی را که همیشه طی این سالها می زده است، برای نماینده هایی که حال نداشتند خودشان بروند بخوانند یا بروند هفت را نگاه کنند، دوباره تکرار کرده است. همان دعوتی که از هر کدام از سلبریتی هایِ پولدارِ یک شبه ره صد ساله رفته عرصه بازی، اگر بشود با جان و دل قبول می کنند و حتی حاضرند سینه خیز مسیر منزل تا دم دفتر مسؤول ذی ربط را طی کنند.

سلبریتی های ایرانی، سلبریتی های قابل ترحمی هستند. موجوداتی هستند که یکباره بر بام شهرت و ثروت ایستاده اند اما برخلاف غرب، فاقد مدیران برنامه پخته ای هستند که برای آنها شخصیت بخرند. به همین خاطر است که به ندرت می توانید ببینید از ناخن خشک آنها قطره ای صدقه برای جامعه فقیر و محروم بچکد، عمده ثروت آنها صرف زد و بندهای مالی و تفرجگاههای آن سوی مرزها می شود.

سلبریتی های ایرانی، فکر می کنند فعالیت سیاسی هم مانند خریدن رژ لب «لورئال» فرانسوی یا کت «بوتگا ونتا»یِ ایتالیایی، بر اساس مد انجام می شود. هنگام انتخابهای سیاسی که می شود نگاه می کنند ببینند شمال شهری ها کدام طرف ایستاده اند یا از بی بی سی چه خبری می رسد تا مبادا از مدهای سیاسی هم عقب بمانند.

سلبریتی های ایرانی آنقدر لوس هستند که گمان می کنند هر معلم و نویسنده ای که در ایران درباره سینما نظر می دهد، مانند خود آنها فقط در پی نام و نان است. شعور سلبریتی تا اینجا نمی رسد که بفهمد چیزهای دیگری هم غیر از لم دادن روی مبل و دود کردن پیپ و مصرف نوشیدنی کنار علیا مخدره وجود دارد. چیزهایی مانند فرهنگ،سیاست، اخلاق، اجتماع، اندیشه... . این چیزها خریدنی نیستند.

اگر می فهمیدند چیزهایی وجود دارد در این دنیا که ارزشی بیش از خرید و فروش دارد، هر کسی را که عریانی این شبه-سینمای بی قد و قواره و بی ارتباط با جامعه را داد می زد، متهم به همان چیزی هایی نمی کردند که خودشان با آن مأنوس هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
۲
۰
سلیبریییتی ؟ مگه همه فیلمها در گیشه نابود نمیشن . دلخوش به چی هستن
پاسخ
Puya
Mexico
۰۷:۳۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
۵
۰
سلام
حمید عزیز از اینکه انقدر مرد خانواده ای به وجد آمدم.
به عنوان یه جنوبی که خارج از کشور زندگی میکنه نمیدونم شما که جنوبی هستین چرا هیچی نمیگین تو این چند روز . چه اتفاقی افتاده برا رگ.گردنت چون پای دولت محبوبتون اومد وسط سکوت رو ترجیح دادین؟!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
۴
۰
حالاخوبه فراستی تحصیل کرده ی فرانسه دررشته ی سینماست
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
۵
۰
از فرخ نژادها چه انتظاری میشود داشت که دلشان اینطور است و تقصیری ندارند .بسیار زشتی ها و بی حیایی ها را در عالم باصطلاح هنر میبینند و دم نمیزنند اما حرف کوچکی را که بر خلاف فکرشان است را با تندی جواب میدهند و جالب است که چقدر از خدا مایه میگذارد و فکر میکند اخر خدا شناسی است اما نه چون اگر خدا را میشناخت و از خدا میترسید هر روز ناله و فغانش از این سینمای بی در و پیکر و فاسد بلند بود .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
۵
۰
درد نون رو اون کسی داره که تو هر فیلم سخیفی بخاطر پول بازی میکنه و کارگردانش هم بخاطر پول هر فیلمی رو میسازه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
۵
۲
فرخ نژاد یک بازیگر ی هست که نه از بازیگری از سیاسی بودن میخواهد وجه بگیرد سال 88 در ان اجتماع با ان حرفهای چرندش
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
۲
۷
فراستی عقده خود کم بینی داره . من نمبدانم چرا صداسیما این اقا را ولش نمیکنه .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
اگه خودکم بینی داره پس چرا نقداش همه جای آدما رو میسوزونه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
۴
۰
به نظر بنده اکثر هنر پیشه ها حقیقت هنر رو متوجه نشدند. دو روز جلوب دوربین میان و اسمی در میکنند از خود بیخود میشن .به خاطر پول فیلم بازی میکنن و اینکه این فیلم چه اثری در جامعه و باور ها میذاره کوچکترین اهمیتی براشون نداره.

اونغربیها که فیلم و سینما رو اختراع دادند و ترویج دادند برای اهداف خودشون و تاثیر گذاری بر باورهای مردم دنیا این هنر رو بسط داده . هنرپیشه ای ما اکثرا میخوان فقط ادای غربی ها رو در بیارن . بسیاری شون خبر از کاری میکنند ندارن.

این آقا حمید هم یکی از همون هاست . چیزی برای گفتن نداشته تاکنون.
این جور حرفها از یک چنین شخصیتی کاملا طبیعیه
کسی به دل نگیره!
پاسخ
معلم جامعه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
۲
۰
به نظرم سخنان و نظرات آقايان فراستي و افخمي در برنامه هفت ، حرف دل اكثر مردم فهيم و با مرام و متدين ايران است.
گوييا آب در لانه مورچگان افتاده است!!!؟؟؟!!!

هر كسي حتي از جماعت خودشان كه كارگردان و هنرمند هستند بر خلاف اين عده تماميت خواه و خود شيفته (سلبريتي ها و روشنفكر نمايان بازيگر و ...) سخن و مطلبي بگويد آنچنان او را مورد تاخت و تاز قرار ميدهند كه بيا و ببين...........
به هر حال مردم متدين ايران خود اهل بصيرتند و بي ادبان و بد اخلاقان به اصطلاح بازيگر و سلبريتي را خوب مي شناسند.....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها